ijslander odinn b dressuurproefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

ijslander odinn b dressuurproefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 16:04

een tijdje geleden heb ik met mijn ijslander odinn mee gedaan aan een onderlinge dressuur wedstrijd en hiervan zijn foto's gemaakt.
ik ben erg trots op hem, we hebben nog een lange weg te gaan, zo is de rechter galop nog best moeilijk en op vreemd terrein is het nog steeds moeilijk om echt rechte lijnen te rijden en de goede stelling aan te nemen.
het was erg leuk om eens aan een onderling wedstrijdje mee te doen voor de ervaring, echt wedstrijd ambities heb ik niet.

let vooral niet op mijn gezicht, ik hou altijd hele verhalen tegen odinn en was nog al zenuwachtig :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://lh5.ggpht.com/_OoVYuBt5NGA/TDNhM ... G_5464.jpg
Afbeelding
Afbeelding
*trots op odinn*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://lh6.ggpht.com/_OoVYuBt5NGA/TDNhV ... G_5479.jpg
(moment opname, te diep)
Afbeelding
(we vliegen uit de bocht)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:14

Ziet er erg leuk uit Maartje!! Vind jullie altijd zo'n leuk stel samen *D

Boncho

Re: ijslander odinn b dressuurproefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:16

Leuk setje zijn jullie Maartje!

Op een aantal foto's lijkt het of je beugels wel wat langer mogen, of komt het doordat je je hak wat optrekt?

In elk geval komen jullie er wel samen!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:17

Netjes Maartje!

Odinn is echt een lieverd en jullie zijn een leuk stel samen :j

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:23

leuke foto's maartje ziet er netjes uit
Odinn is een schatje!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:25

ziet er goed uit :)

probeer er alleen wel aan te denken dat je je hakken laag houdt, of doe je beugels een gaatje langer :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:22

Jeetje wat ben je streng met je handen.. of zie ik het verkeerd? :=

boottj16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:38

Anne. schreef:
Jeetje wat ben je streng met je handen.. of zie ik het verkeerd? :=

Viel mij ook al op?
En misschien een gaatje langer :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:06

Woei, leuk maartje!!!
Odinn is echt een superpoownie!!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:20

Wat is het toch een lekker ding en jullie zijn een mooie combinatie :)) !!

Wat betreft de dressuur zal je vooral moeten gaan werken aan loslaten in de hals/kaken en de nageeflijkheid. Wat meer lengte in de hals, wat meer zakken. Odinn komt wat dit betreft snel tegen de hand in, dat zal ook het beeld van een "strenge hand" geven. Maar daar zijn jullie druk mee bezig +:)+

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:21

Komt dat ook niet door het tölten? Want hoe ik het toen zag had hij daarbij ook zo'n halshouding?
Verder zijn jullie een superstel samen Maartje!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:30

Ik vind ook dat je aan je teugels hangt. Ik zou hem meer loslaten, die nek staat zo strak dat het volgens mij niet lekker aanvoelt, mond is geopend, ziet er erg gespannen uit allemaal. Ik zou proberen een tijdje jezelf te verplichten met lange teugel te rijden en je te focussen op je beenhulpen en gewichtverplaatsing.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:37

Leuk hoor dressuur met een IJslander, dat heb ik ook gedaan vroeger. Gewoon bij de ponyclub met wisselende resultaten.

Wat die hakken betreft, dit is minder storend dan van die overdreven uitgedrukte hakken. Dan duw je automatisch je onderbenen van je paard af, voor een goede balans en een mooie beenligging moeten je stijgbeugels zo lang zijn dat je tenen onder je knieën zitten en je hakken onder je heupen als je voeten horizontaal zijn evenwijdig aan de grond.

Dit kan je makkelijke oefenen als je staat, benen iets uit elkaar en dan door je knieën zakken tot je tenen/knieën en hakken/heupen op de een lijn zitten.
Gelijk goed voor je beenspieren. :D

Als je balans goed is en je hand ontspannen wordt je paard ontspannen en komt hij vanzelf naar je hand toe. Van achteren naar voren rijden, behandel je paard en zijn mond met respect en je gaat zoveel terug krijgen.
Wees in het begin blij met een klein momentje van ontspanning.

Succes!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 05:43

bedankt voor alle leuke en leerzame reacties!

hakken dus iets meer naar beneden (beugels zitten goed maar ik trek mijn benen nog wel eens op, vooral met aansporen) ben ik zeker aan aan het werken.

teugeldruk iets minder, vond mijn hand er op de foto's ook vrij strak uit zien. ik moet meer op gaan lossen met mijn gewicht en benen. zoals ik zei, op ander terrein vouwt hij nog al snel dubbel (overdreven stelling) en dan ga ik hem net iets te veel tussen 2 teugels rijden.
zijn mond is overigens niet open hoor, is schuim. ook kan hij zijn onderlip aanspannen als hij iets moeilijk vind maar dat geeft het zelfde beeld als ik mijn teugels helemaal los heb.

ook moet ik meer op hem vertrouwen in zijn gangen, ik ben dan bang dat hij uit draf of galop valt waardoor ik onbewust heel erg op ga sluiten tussen mijn been en hand.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:54

Ik rijd zelf zo nu en dan ook op IJslanders die ook min of meer dressuurgeschoold zijn, en zelfs dan is het nog erg moeilijk. Vooral bij natuurtölters, om ze in een nette draf en/of galop te houden zonder dat ze gekke pasjes tölt of telgang ertussen proppen. Dus ik begrijp je reactie met de handen wel.

Ik denk dat je inderdaad moet gaan werken aan het terugrijden van Oðinn op je zit en slechts contact te houden met het bit/de mond zonder er in te gaan hangen. Gewoon lekker loslaten en 'm op eigen benen laten lopen.
Ohja, en aansporen met je kuiten ipv je hakken, dan maak je je benen ook iets langer :D

Ik vind jullie trouwens echt een leuke combi! En Oðinn is echt een knappe vent! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:45

ligt die ring nou op een heuvel of ligt het aan mij :o?
Verder ziet het er wel ok uit, lekker doorgaan :)

Lodinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:29

Leuk met een IJsco dressuur rijden! :) Wil ik ook graag gaan doen! Ziet er leuk uit, zoals al werd gezegd werken aan de nagefelijkheid. Maar erg leuk +:)+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 13:17

nee hoor, is geen heuvel :) de foto's zijn alleen wat scheef.
maar ben super blij met de foto's die door seasons photograpie zijn gemaakt.