hoe voel/zie je of je paard niet op de voorhand valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

hoe voel/zie je of je paard niet op de voorhand valt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 13:11

Hoihoi,

Na aanlijding van een topic van mij kreeg werd veel gezegd dat mijn vaste pony veel op de voorhand loopt.
Nu weet ik wel hoe je dat kan zien als je er naast staat maar als je er op zit kan je moeilijk even opzij hangen om het te zien...
Dus weet iemand hoe je dit kan voelen oid?
Spiegels hebben geen zin, die hangen te hoog en het aan mijn instructriese vragen vind ik vervelend, zeker als ze met andere mensen bezig is...

Groetjes!

twinducklin

Re: hoe voel/zie je of je paard niet op de voorand valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:16

zal toch je instructrice vragen. Dat moet je leren aanvoelen, je voelt aan een paard of hij op de achterhand loopt ofniet. Maar om dat te leren voelen heb je toch iemand op de grond nodig die je de tips geeft om je paard op die manier aan het lopen te krijgen en zegt of het wel of niet goed gaat

Cheyenne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:55

Ik ben het met twinducklin eens, je moet het echt leren aanvoelen.
als je instructrice een paar keer zegt wanneer ze op de voorhand rijdt en wanneer op de achterhand, zul je het op den duur aanvoelen!

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:59

Inderdaad moeilijk uit te leggen.
je moet het echt leren voelen,
en het beste is ook gelijkertijd in de spiegel kijken en voelen zo leer je het wel.

Succes!!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:26

Dit is iets wat je moet leren voelen! Ik zou dus toch aan mijn instructrise vragen of ze je erop wil attenderen wanneer je pony op de voorhand loopt. Dan kan ze ook meteen uitleggen hoe je haar wel op de achterhand krijgt en kun je het verschil direct voelen.