Bijna geen reactie op het binnenbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Bijna geen reactie op het binnenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 12:16

Zoals de titel al zegt, ik krijg bijna geen reactie op mijn binnenbeen. Als ik thuis rijd gaat het wel, moet soms een keer vaker been geven. Als ik een klein tikje achter me kuit geef reageerd ze er soms op. Maar als ik op les ben, wat eerst 10/15 minuten stappen en draven voor ik er ben. Ze reageerd dan niet op mijn binnenbeen, maakt niet uit of ik een tikje geef of niet. Ze loopt dan het liefst achter de rest aan. Als ik haar longeer valt ze vaak ook naar binnen, ik kan haar niet met de zweep naar buiten drijven want dan gaat ze juist harder en niet naar buiten.

Ik hoop dat iemand kan helpen, want zo gaat het rijden niet lekker.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:05

Wat bij mij helpt is een vierkante volte gaan rijden, vlak voor het afwenden kort je gewicht naar buiten, dan naar binnen sturen, recht oversteken, vlak voor de bocht weer binnenbeen en kort gewicht naar buiten en weer omsturen.
Begin daarmee in stap, daarmee bedoel ik vlak voor de wending stappen, naar buiten, naar binnen en aandraven, herhalen voor de volgende bocht. Zeker als ze alleen maar harder wil. Dan zal ze op een gegeven moment gaan wachten voor de bocht en zich laten sturen, dan kan je de bochten doordraven.

gaat bovenstaande allemaal goed, dan kan je rustig het vierkant ronder gaan rijden :j

Kwal

Re: Bijna geen reactie op het binnenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:07

Ik heb hier ook wel last van, ik lees even mee :)

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:14

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 24-08-23 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:47

Wat wil je bereiken met je binnen been, bedenk dat je been geeft op het juiste moment, maar ook weet waarom je been geeft wat doet het paard niet voor jou been?

JKe zegt in de les lukt het ook niet, wat voor instructrice staat jou les te geven en voor jezelf misschien handig de theorie te gaan leren begrijpen.
Wat doen jou handen en zit als je been geeft?
Hoe is het werken vanaf de grond, snapt het paard het systeem wijken voor druk?
Wat doet een paard van naturen enz enz

Met longeren valt hij ook naar binnen, als dat nog niet goed bevestigt is dan lukt het meestal ook niet vanaf de grond, doe je wel eens iets aan het ;loswerken, een mooie manier om je paard heel goed aan je hulpen te krijgen.

Kijk ook eens op de site paardenbegrijpen.nl of voest.nl
Staan wat meer dingen over hoe een paard reageert op verkeerde en te grote hulpen.

charissa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:31

Als ze met longeren naar binnen valt, kun je dat met lichaamstaal prima corrigeren, lastig uitleggen iig, maar je stuurt met je schouders je paard zijn schouders naar buiten. Je richt je op zijn schouders en 'duwt' hem daarmee naar buiten.