Tot ongeveer 1 1/2 maand geleden reed ik mijn pony met elastiek nu zonder en dat gaat opzich wel goed.
Alleen zijn we nu bezig met naar beneden rijden omdat hij dat nog heel erg moeilijk vind (hij is al bij de osteopaat geweest en we doen nu ook veel oefeningen om het te verbeteren).
Als ik hem naar beneden rijd doet hij sommige stukjes wel heel netjes maar als ik dan een overgang wil maken; het maakt niet uit welke; naar stilstaan van stap-draf draf-stap draf-galop galop-draf stap-galop galop-stap etc. het maakt dus niet uit.
Heeft iemand hier tips zo gauw ik let op het naar beneden gaat de overgang dus echt nergens naar, en hij gaat altijd omhoog al rijd ik hem nog zo naar beneden.
Ik weet dat dit een kwestie van tijd is en het zo vaak mogelijk oefenen.
Paard moet overgangen vanuit de achterhand maken. Paard dat op de voorhand loopt zal hoofd omhoog moeten gooien bij een overgang, anders maakt hij een koprol. Overgangen dus gaan maken op zit (eventueel met stemhulp) en van je teugels afblijven. Hulpteugels zijn daarom ook nutteloos hiervoor, hoe je pony zijn hoofd draagt is eigenlijk niet belangrijk. Pas als de achterhand het werk kan en gaat doen krijg je die krul in de hals cadeau. Afdwingen ervan geeft een vals positief beeld en verkeerd lichaamsgebruik.
_Caithlynn
Geplaatst: 05-07-10 22:36
Je moet zorgen als je overgangen rijdt dat je dan hetzelfde gaat rijden, dus niet als je een overgang wil maken dat je je dan gespannen gaat zitten. Je moet de overgang goed voorbereiden en net zo onstpannen blijven zitten.
gewoon oefenen, de overgang goed voorbereiden en op het moment dat ie omhoog komt de overgang niet maken, dat doe je pas wanneer die zakt. Zo kun je het hele riedeltje net zolang doen todat hij het door heeft.
Goed voorbereiden, en in de overgangen blijven ondersteunen met je benen, dat je hem van achter erbij blijft houden. Mensen vergeten vaak in de overgang hen been eraan te houden, maar dat is juist belangrijk.
@ Chap_ Dat deed ik eerst ook niet daar ben ik nu wel mee bezig maar hij snapt dan nog niet helemaal wat die moet doen langzamer maar er word wel bijgedreven want dat is die niet gewend