Protest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurxdonut

Protest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 14:17

Hallo,
mijn paard is scheef!
Nu moet ik in de les buig oefeningen doen!
Eerst ging het wel goed, maar nu
hij gaat in protest. op z'n slechte kant wil hij de hele
tijd op de binnenhoefslag lopen, als ik dan mn binnenbeen
en buitenteugel doe dan gaat ie met z'n hoofd in de lucht versnellen
om er onderuit te komen! Hij is sterker dan mij dus ik win het nooit
nu ga ik als hij dat doet maar een rondje draaien en dan weer verder
maar dan doet ie het gewoon no geen keer!
Dat is heel frustrerend en ik weet niet wat ik moet doen.

Alsjebliefft!
Iemand tips??
Alvast bedankt!!

doei

Re: Protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:20

Misschien les zoeken in het aan de hand rechtrichten (marijke de jong).

Van daaruit het onder het zadel toepassen. Paardje heeft er last van zijn spieren zijn de ene kant op niet lang genoeg, dit kan je stukje bij beetje gaan trainen en het is niet raar dat hij protesteert.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:31

Ik ga met Doei mee.
Als je je eigen gefrustreerd voelt ben je fout bezig.

ER si een rede dat het dier in protest komt, luister daarna en zoek de fout bij jezelf, jij traint je paard , als je paard zegt nee dat doe ik niet doe jij iets niet goed.
Train vooral met geduld en niet met een harde hand zodat het paard zich sterk gaat maken , want dan kweek je alleen maar fouten spieren en je wil tenslotte vanut ontspanning werken.

Kijk op de site van www.paardenbegrijpen.nl daar staan heel veel nuttige dingen om jou misschien verder te helpen, leer ook eens de theoretische kant van het verhaal , dan vallen er miss bij jou wat muntjes door en kun je beter en met meer geduld en gevoel met je paard aan de gang.

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 20:18

Bedankt voor de tips!
In de les werk ik idd. aan het recht maken!
Ik heb vandaag weer gereden en het ging echt superr!!

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:57

les nemen,dit is een lastig probleem om alleen op te lossen,mijn paard heb ik ook schreef gekocht en is daarbij nog eens in de krul getrokken,met de juiste begeleiding gaat het goed komen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:40

Hallo,
Je paard doet het niet om je te sarren, dat weg lopen. Hij vindt het waarschijnlijk echt moeilijk, dus aan de ene kant niet toestaan om te vluchten, maar stiekem wel wat begrip ervoor hebben. Sommige paarden vluchten, sommige paarden vallen stil, andere sluiten zich af, etc. Maak je niet te boos, want dat voelt je paard. Denk dat heel goed les belangrijk is, maar ik lees dat je dat al hebt. En veel geduld hebben. Blij zijn met iedere stap in de goede richting.

Wat mogelijk ook een goede oefening voor je is, is op beide zijden volte sluiten en volte openen. De ene kant , opletten dat ie niet door je binnenbeen valt, en de andere kant zorgen dat je zijn schouder goed begrenst.

Succes ermee!

idialist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:03

Veel geduld en elke keer rustig corrigeren en dan gaat het van zelf goed komen. Het paard heeft waarschijnlijk pijn bij bepaalde oefeningen omdat hij daar de spieren meer/anders moet gebruiken dit heeft tijd nodig om dit goed te krijgen maar is zeker niet onmogelijk. Blijf goed overleggen met je instructeur.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:15

ik ga met midgie mee ;)
vind ik een goeie :)

inggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:17

Veel trainen en misschien wat grondwerk doen :o

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:57

dit probleem had ik ook toen ik mijn paardje kocht, ik heb via les ontdekt dat ik me tehard focuste op het op de hoefslag rijden en daarbij dus ook op de buitenteugel. met veel meer te rijden van binnen naar buiten toe en daarbij vooral vooruit en erg veel figuren is dit probleem vanzelf overgegaan! :)

Lover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:38

ik zou zeggen zelfverzekerd, duidelijk, en bij het kleinste protest streng. op het moment dat hij luistert en het goed doet uitgebreid belonen!! en niet verdergaan, morgen nog een keer.