Voor de mensen die Desprit nog niet kennen:
We hebben een jaar stil gelegen wegens 'ziekte' (zie verhaal vorig topic : ( [RT-HAW] Desprit d'Escuro na 1 j. rust terug back in the game ! ).
Voordien reden we dressuur, deden soms eens mee aan onderlinge oefenwedstrijdjes, dan heb ik ook een paar WVUR wedstrijdjes meegedaan (proeven : E3 - E5). Nam iedere zaterdag dressuurles waar we veel uit leerden en geleerd hebben
.Een jaar stilstaan was niet niets, ik zelf moest na het hele jaar ook terug wennen aan paardrijden (kon wel af en toe eens op andere paarden rijden) en ook voor Desprit was het terug conditie opbouwen en vooral leren omgaan met wat er gebeurt was met haar.
Dan had ik ook examens met school ( een maand examens + 2 weken blok ervoor) dus had ik ook minder tijd om iedere dag te rijden, maar ik reed wel af en toe.
Maar nu het vakantie is ben ik stilaan terug alles beginnen opbouwen
En het lijkt goed te gaan 
Op de foto's zie je dat Desprit vaak haar mond opengeeft...
Ze doet dit eigenlijk al altijd, van in het begin dat ze bereden werd.
Haar tanden zijn al vaak nagekeken, niets mis mee.
Haar rug is ook nagekeken en ook niets gevonden.
Heb het dan eens gevraagd aan mijn lesgever en die zei dat hij denkt dat ze het doet als ze het moeilijk heeft om haar evenwicht te vinden en te bewaren bij bepaalde oefeningen. En dat het kan verbeteren door lessen te nemen en door veel te oefenen.
Ik merk ook wel dat het soms veel erger is als ik een tijdje (3dagen bv) niet gereden heb. Dus theeft misschien dan toch iets te maken met dat evenwicht?
Iemand die hiermee ervaring heeft, laat het gerust weten, maar breek me aub niet af. Heb daar vroeger al genoeg commentaar over gehad in verschillende topics. Ik heb dan ook laten kijken naar haar tanden, rug, zadel. Zadel is nog geen jaar oud en is op maat gemaakt. Dus daar ligt het ook niet aan.
Verder leek ze vandaag nogal wat opdringerig over te komen. Ze wou constant door m'n hand lopen en was nogal sterk.
Heb dan ook veel overgangen gereden (halthouden,enkele passen draf, halthouden,... ) zodat ze wat meer respect kreeg voor m'n hand/zit. Goed opvangen met m'n buitenteugel hielp ook

Ze valt ook soms op de voorhand op sommige foto's.
Verder commentaar : handen rechtop houden en in galop meer zitten op m'n kont
Heb trouwens ook niet superlang gereden vandaag wegens de hitte.
En ze had enorm veel last van dazen/vliegen.
1.

2. Instappen

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9. Hier liet ik haar eventjes wat langer worden om daarna terug wat op te pakken

10.

11.

12.

Commentaar mag
Het kan natuurlijk dat ik weer hopen commentaar ga krijgen over 1 en hetzelfde ding (zoals in het vorig topic), maar kijk, ik waag het toch om nog eens foto's te plaatsen hier op bokt.
commentaar over teugels is al gegeven