Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laraax schreef:wat ik altijd doe als remie niet nagefelijk wil,
is (heb ik geleerd op les) kneden met binnenhand
H_Nalanta schreef:Laraax schreef:wat ik altijd doe als remie niet nagefelijk wil,
is (heb ik geleerd op les) kneden met binnenhand
Ja, en dat heb je dus verkeerd geleerd.
TS; probeer toch vol te houden, als je paard niet op je reageert kun je ook even met je zweepje op je sjabrakje tikken zodat hij weer even bij de les komt. Heb je misschien een foto zodat we kunnen zien waar je met je benen komt?
Laraax schreef:nou het werkte prima'
en ik denk dat als je priveles hebt van een meisje die met dressuur 2e van NL was jeugd, dat zij het wel zal weten
alison_belle schreef:En wat wil je precies horen?
Je wilt niets horen over les en van achter de pc vandaag kan een ander niet zien wat er mis gaat.
Ook al ben je licht en klein, dan nog kan je op je zit rijden hoor.
Is er niemand op de stal die je helpen kan???
maaikemuis schreef:Even in je profiel gespiekt en wat ik je van daaraf mee wil geven is om je handen niet vast te zetten op je bovenbenen. Daarmee laat je een paard niet nageeflijk lopen, je dwingt hem daarmee naar beneden. Door je handen daar neer te zetten ontneem je jezelf alle flexibiliteit in je handen en armen en daarmee ook de flexibiliteit in je paard. Probeer je handen iig hoger en vrij te houden. Dat is zonder les wat ik je hier mee wil geven.
H_Nalanta schreef:Laraax schreef:nou het werkte prima'
en ik denk dat als je priveles hebt van een meisje die met dressuur 2e van NL was jeugd, dat zij het wel zal weten
Tuurlijk werkt dat prima, omdat je je paard pijn doet zal hij met het koppie omlaag gaan om de pijn te ontlopen, dus ja.. Het werkt prima maar het is niet de juiste en zeker niet de vriendelijkste manier. En al was ze de koningin van de dressuur, dan nog hoeft het niet te betekenen dat ze alles perfect weet, er zijn heel veel mensen die op deze manier rijden.
Nou TS, plaats maar.

Joltsje schreef:succes en succes met vinden van les, weet niet welke regio je zit en wat je allemaal al moet betalen voor het bijrijdpaard, maar moet toch te doen zijn lijkt mij