Gisteren heb ik met Annie (op wedstrijd Anytime) mijn eerste wedstrijd gereden. Het was een onderlinge wedstrijd van de vereniging, waar ik even mooi kon oefenen voor vandaag. Vandaag ga ik namelijk voor het eerste officieel starten.
Eerst even over Annie;
Merrie
1,75m
5 jaar
Ojee x calvados
Het is de bedoeling dat ik met Annie voornamelijk ga springen, maar de dressuur vind ik ook belangrijk om er bij te doen.
Ik ben erg tevreden over hoe het gisteren is gegaan, Annie liep lekker ontspannen en voorwaarts. Soms wil Annie nog wel eens iets te diep lopen en haar hoofd een beetje kantelen, maar dit wordt al steeds minder. Ook zou ze voor het mooie soms nog iets korter mogen, maar ze is nog jong en dit komt allemaal nog wel. Waar het mij vooral omgaat is dat ze goed voorwaarts (goed aan het been) is en ligt in mijn handen, wat al erg goed gaat.
Zelf moet ik nog erg aan mijn houding werken. Normaal rij ik op een springzadel, wat natuurlijk niet weg neemt dat ik rechtop moet zitten. Ook moet ik meer mijn schouders naar achteren doen en mijn ellebogen aansluiten.
Ik was 1e geworden met 200 punten, dus ik heb er alle vertrouwen in vanavond.
De foto's van het losrijden en de proef staan door elkaar, vandaar dat ze soms haar peesbeschermers om heeft.
Dit zijn wij;
1.

Dan nu het rijden;
2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

En het halstrekken, wat goed was voor een 8.
11.

Wat vinden jullie ervan?
Groetjes Dewi