paard pakt rechterteugel vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

paard pakt rechterteugel vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:00

zoals de titel al zegt pakt frids de rechter teugel vast.
rechtsom is zijn moeilijke kant en zijn daar heel veel bezig met stelling en buiging en dat gaat de laatste tijd echt goed.
als ik op de linkerhand rij, pakt bij heel erg mijn rechterteugel vast. wat ik doe is dan omstellen of een klein voltetje maken zodat de rechterkant de kant met stelling en buiging word en is hij ook meteen weer los, maar draai ik terug naar de linkerkant, pakt hij meteen me teugel weer vast.
mijn instructeur zegt dat ik dan mijn linkerteugel korter moet pakken zodat de druk wat meer gelijk word, dat helpt ook wel een beetje maar vind ik niet echt de oplossing

jullie tips?

VDB

Re: paard pakt rechterteugel vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:47

Je bedoelt: hij is vast aan de rechterkant?
Of vreet ie echt je rechter-teugel op?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:52

hunter87 schreef:
Mijn paard pakt de rechterteugel vast

En, wie houdt de andere kant vast? ;)
Probeer niet terug te trekken of vast te houden. Vraag door middel van korte ophoudingen of je paard het bit los wil laten. En natuurlijk rijdt je op twee teugels en houdt met beide teugels verbinding met de mond van je paard.
Een goede instructeur kan je vast helpen. Er is geen trucje voor alleen goed rijden en goede hulp is de oplossing.
Succes!!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:31

hunter87 schreef:
jullie tips?

Laat eerst het gebit nakijken (liefst door mij ;) ); vasthouden op een kant begint vaak als gebitsprobleem.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:17

vbd: nee hij vreet hem bijwijze van echt op.

hopla: ja ok ik hou de andere kant vast. als ik op de linkerkant een volte maak, dan gaat hij zo met zn hoofd lopen dat er dus onwijs veel druk op mijn buitenkant komt en hij hem dus onwijs vast houd. zou het nog een x proberen door korte ophoudingen te geven of hij hem los wil laten

albert: sorry, voor een maand of 3 is de tandarts nog langs geweest

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:18

Ik zou eens proberen om links meer stelling te krijgen. Laat hem op links iets meer inbuigen. Het heeft inderdaad geen zin om terug te trekken op rechts.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:20

ik zou eens kijken of ik een filmpje er van kan vinden/vanvond kan maken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:22

WashingtonB schreef:
Ik zou eens proberen om links meer stelling te krijgen. Laat hem op links iets meer inbuigen. Het heeft inderdaad geen zin om terug te trekken op rechts.

En dat zou ik beslist niet doen. Mijn paard heeft hetzelfde probleem toen ik hem kocht (extremer zelfs, hij kon niet eens goed in de rechter galop aanspringen) en dat is het gevolg van linksgebogen zijn. Ga je dat bevestigen dan loop je kans dat je een ongelijke belasting krijgt.
Rechtrichten is mijn advies en ik vrees dat deze instructeur daar niet veel ervaring mee heeft gezien het advies om de linker teugel korter te maken.