Na ons trainingweekend bij Noor vielen we weer beetje terug, toch wel lastig zonder coach langs de zijlijn. Daartoe besloot ik te gaan rijden volgens het Antoine de Bodt-systeem wat geweldig voor ons heeft uitgepakt. Kaspar is een nogal flegmatieke pony die werkelijk nergens iets om geeft, dus ik moet nogal enthousiast op 'm zitten om hem ook zover te krijgen, en het gaat steeds beter. De eerste tien minuten is het even de motor aankrijgen maar dan loopt ie ook. 22 juni ben ik met Kas naar Aalsmeer afgereisd van een les van Antoine zelf, wat een fijne man is het!
Hij wees me eigenlijk vooral op punten die ik zelf al wist: ik ben te lief (al durf ik Kas steeds meer aan te pakken), naar VOREN kijken
en om vooral niet in laten kakken. Kas weet heel goed wanneer ik even niet bij de les ben en dan gaat ie gelijk drie tempo's lager lopen.Nikki de Kerf van http://www.fotogenikki.nl wil ik nogmaals bedanken voor het maken van de foto's, ik ben super tevreden over het resultaat!
Als afsluiter: Kas is een net vier jarige kruising (75% Arabier, 25% New Forest) die bij elkaar een jaar onder het zadel is met de nodige maanden pauze tussendoor. Voorzichtig aan durf ik ons niveau tegen de B aan te noemen.
Rijtechnisch commentaar is zeer welkom maar bedenk wel dat sommige aspecten (iets verlicht naar voren zitten, in galop echt verlichte zit, handen vrij hoog) nu eenmaal bij dit systeem horen dus commentaar hierop heeft geen zin.
Myour schreef:Als een mod het misschien even wil kopiëren naar de beginpost..
Beginfoto:
1.
2.
Op de volte, binnenhand mag hier hoger. Verder zéér tevreden over z'n achterbeen!
3.
4.
Hier mag ik wat meer meegeven met m'n binnenhand. Kaspar knarst hier beetje, maar dit doet hij als ik ernaast sta ook vanaf ik hem heb.
5.
Creatief fotootje van achteraf.
6.
Antoine legt uit: meid, er zit geen beweging in je ellebogen! Bij sturen naar áchteren bewegen (en dat weet ik maar toch deed ik het verkeerd de eerste tien minuten)
7.
Weer die stomme binnenhand, maar over het totaalplaatje ben ik tevreden, hij mag hier wel nog wat meer zakken.
8.
En dit is precies wat ik wil zien
9.
Stappen tussendoor, mij lachend op een paard zie je niet zo heel vaak.
10.
11.
Drafje, ik kijk mooi naar voren hihi.
12.
Galopje, hebben we maar iets van twee à drie rondjes gedaan. Hij was al best moe hier en best traag. En ik moet naar VOREN kijken
13.
Andere hand galop, ben tevreden, al mag Kas van voren meer zakken.
14.
Uitstappen.
15.
Aan het eind van de les even stilstaand poseren, Kas knarst weer even en m'n handen niet gelijk, maar aan het bit te zien en aan de teugels zit ik hem hier niet in de weg.
Voor vorige Rijtopics onderaan m'n profiel

)

)
) maar als ik haar bij elkaar pak wordt er niet meer vreemd gekeken haha.
ik heb gewoon een slechte conditie en het was vrij warm die dag, hij was eigenlijk na kwartiertje opstarten vrij voorwaarts van zichzelf, hij draafde zelfs paar keer zelf aan haha.
Je kunt zien dat je er heel erg hard aan werkt en ik vind het leuk om te zien (en te lezen) dat je zo gemotiveerd bent! Echt top!
ben zo scheef als een banaan)