Kane na lange tijd weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Kane na lange tijd weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:15

Hee :D
dit mijn eerste HAW topic, dus wees niet te streng :+ ,
Even over Kany:
naam: Kane
leeftijd: net 5 jaartjes
papa: Kanut
Mama: Inabelle (Abu hassan x Ferdinand)

We hebben het afgelopen half jaar nouwlijks kunnen rijden, Kane heeft een stofallergie en had daar erg veel last van. Gelukkig is dit met de medicijnen nu bijna helemaal over :D , dit betekend wel dat ons rijden (en dan vooral dat van mij) nogal is ingekakt. Daarbij rijd mijn stiefmoeder sinds enkele weken ook op Kane, met het gevolg dat ik er een sloom en vreselijk tegendraads paard van krijg (ze heeft lang geleden ooit op een paard gezeten en Kane heeft het idee dat wat hij haar kan flikken ook mij kan aandoen, vandaar dat we soms wat meningsverschillen tijden het rijden hebben). Daarbij schopt ze zo met haar benen dat hij niet meer voorruit te branden is, eerst reed ik altijd met sporen om een beetje bij te zetten met het beginnen van zijwaartse gangen, de sporen gaan er morgen gelijk weer af en worden vervangen door een zweepje, zodat we weer even aan het actief voor het been kunnen werken :+

mijn eigen punten:
- ik trek mijn binnenhand soms helemaal de verkeerde kant op
- en ik trek mijn voeten giga op en draai mijn tenen naar buiten, ik zag op de foto's ook terug dat de beugel redelijk kort zaten, en als ik dan mijn benen optrek ziet het er helemaal niet uit.

1. we beginnen even rustig en lang
Afbeelding

2. draven. mag wat actiever, maar hij is teminste ontspannen
Afbeelding

3. Hier valt duidelijk te zien hoe ik aan alle kanten schots en scheef kan zitten.
Afbeelding

4. Bochtje, ietwat op de voorhand, maar het kan erger :+
Afbeelding

5. Galopje, deze vind ik aardig gelukt, vooral als je die vergelijkt met oude galop foto's, want daar liep hij dan altijd helemaal op de voorhand
Afbeelding

6. Deze vind ik gewoon leuk vanwege het licht :P
Afbeelding

7. En toen hadden we wel weer genoeg gewerkt :D
Afbeelding

Zo, dat was het weer. Ik had ook al geruime tijd geen les meer gehad (het is ook zo vervelend als je dan midden in een les last krijgt van een hoestend paard), maar de foto's(met dank aan mijn zusje) hebben mij even laten zien waar de verbeter punten zitten. Die zitten dus vooral bij mij, benen op zijn plek houden, tenen naar binnen en recht blijven zitten :D
Brand los, maar houd het een beetje aardig :o

Flor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:23

Beugels mogen een gaatje of 2 langer, want je hebt nogal een opgetrokken houding. En altijd rechtop blijven zitten. Als je wendingen maakt kijk dan gerust naar het punt waar je dan naartoe gaat. Soms is het gebruiken van je schouders ideaal door ze draaien als jij draait. Wat ik vooral goed vond is dat hij vanachter actief is, mooie achterhand!

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:03

Leuk paardje hoor, ziet er netjes uit.
Je beugels zouden inderdaad iets langer kunnen en je handen iets meer dragen(niet op alle foto's hoor) ;)

belle_boef

Re: Kane na lange tijd weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:07

Je beugels 2 gaten langer en je gaat al een stuk beter zitten.
Ook je teugels mogen wel een stuk korter.
Verder loopt je paard netjes

Lizzy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:25

Hee Ilse!
Het ziet er echt goed uit met jou en Kane, super!
Bevalt het goed op de nieuwe stal?
Ik vind het wel jammer dat je weg bent bij ons ;(
Fijn dat Kane bijna van zijn allergie af is zeg *D
xx Lizzy

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:27

Ja ik vind idd. dat jou beugels ook wel wat aan de korte kant zitten. En je teugels miss. iets korter....
Maar het ziet er verder gewoon netjes uit hoor!
Ga zo door!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:08

Probeer je tenen naar binnen te draaien en je hakken uit te drukken! beugels iets langer en rechtop te zitten( ook in een wending) verder leuk paardje en veel succes:D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:45

Bedankt voor de reactie's, het eerste dat ik ga doen zodra ik wil gaan opstappen is mijn beugels wat langer doen :P

&
@ Lizzy :
Het bevalt zeker wel goed op de nieuwe stal, vooral voor Kany is het fijn dat ze buiten een niet stoffige buitenbak hebben :D

levi2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:47

Beugels mogen wat korter, een beetje je tenen naar binnen draaien en hakken uitdrukken..
Leuk paardje hoor en veel succes..

sylvialouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:15

Wat een leuk dier! :) Je zit er goed op hoor. Dat hele scheve, komt door de momentopname denk ik.

jopie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:18

idd beugels ietsje langer