Onno M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rajaniii

Onno M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 12:14

hallo bokkers,

hier een topic van mij en mijn topper.
ik rijd Onno nu M1 en we zijn in 5 wedstrijden bijna M2 startgerechtig, dus het gaat super goed.
soms is het gevoel wat minder maar toont het wel netjes, iets waar we erg lang aan hebben moeten werken.
ik heb hem nu 3 jaar en ik heb hem groen gekocht, hij was 2 weekjes onder het zadel en kon stappen en draven op de hoefslag.
verder heb ik hem alles zelf geleerd, met best veel tegenslagen, maar heb toch doorgezet en ben daar nu enorm blij om. ik kan hem nu niet meer missen :o

nog even wat extra info:
naam: Onno
vader: Orchard Limp-Lopper
ras: Welsh Nwr (1.45 m)
niveau:
B+18, L1+19, L2+13, M1+9

de foto's:

toen ik hem nog niet zolang had:
Afbeelding

fotoshoot:
Afbeelding

volgensmij de L1:
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

M1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

waar ik op moet letten:

- dat hij niet te diep gaat lopen
- mijn tenen
- dat hij soepel blijft in zijn lichaam

ik loop nu tegen het probleem aan dat hij zichzelf snel opfokt en erg slecht aan het been is.

vilouma

Re: Onno M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:57

Zo op het eerste gezicht vanaf de foto's vind ik het niet M1 waardig.. Ik mis totale oprichting,wat je zelf al zegt,daarbij loopt hij te diep en enorm achter de ll dat is janmmer. En hij loopt op de voorhand,enorm strak in zijn lijf.werk daar echt aan! Ik vind jullie een leuke combi,en je zit erg netjes!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 13:38

ik vond nog een andere foto van de eerste keer M1 met hem

Afbeelding

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:31

Heej Rajani!
est leuk een topic van jou en Onno :D
ten eerste het ziet er netjes uit!
hij lijkt op de foto's wat strak indd Maar in de les is het niet zo vind ik. Hij loopt wat op de
voorhand dus veel overgangen schijnovergangen tempowisselingen enz. dan gaat hij ook vanzelf wat opgerichter lopen.
Verder zit je heel mooi rechtop, ga zo door!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:48

Mooi paard. :D

Ik vond hem op de foto's in de L netter lopen dan de M, vind het op dit moment niet echt M waardig uitzien.

Hij loopt flink te ver achter de ll. Verder wordt het hier trouwens ook al gezegd. ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:49

Buiten wat hierboven genoemd is wil ik je als tip geven om je teugels wat korter te nemen en je handen dan meer vooruit te steken. Dat zal er stukken mooier uitzien.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:35

hij loopt ontzettend strak in de hals!
misschien proberen iets meer te ontspannen met je handen

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:47

Haha, jij rijd in de zelfde kring als ik, ;) leuke combinatie !
Hij mag alleen wat losser en ga niet teveel naar achteren zitten :D
succes verder :)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 22:45

vandaag weer wedstrijd gehad, was selectie voor de friese kampioenschappen. het ging niet helemaal zoals het moest, ik was nog verkeerd gereden omdat mijn moeder verkeerd voorlas. bleek dat ik toch nog eerste was met 196-2 dus 194 en de 2de proef ook eerste met 191. nu dus gelselecteerd voor fk in de M1 :$

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:55

Als ik het niet verkeerd zie zie ik een kuiltje voor de schoft
Heb jij je zadel al eens goed op laten nakijken?

Rixt

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 21:16

rikkybergy schreef:

Rixt

hoe bedoel je dit?

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:40

Rajaniii schreef:
rikkybergy schreef:

Rixt

hoe bedoel je dit?

Zie je het kuiltje wel?

femke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:45

Ze heeft altijd hoge punten gehad in de M1, en jullie vinden het er niet M1 waardig uit zien? okee, zal wel aan mij liggen, maar dat snap ik niet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:47

leuke pony heb je! :D ziet er goed uit hoor!

ho stop, het is HAW, dus moet commentaar geven :')
let op je tenen! kan er nu een jas aan hangen!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 18:14

Rajaniii schreef:
rikkybergy schreef:

Rixt

hoe bedoel je dit?

Zie je het kuiltje wel?

ehmm nee :o
maar ik heb het zadel gekocht bij divoza en de pony mee gehad dus ik ga er van uit dat het goed past.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 18:16

haha me tenen zijn idd best erg, ben er druk mee bezig en het gaat al beter :)

had gister de 2de selectie wedstrijd en was eerste proef(selectie) 2de met 190 en tweede proef eerste met 186

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:38

Amborr schreef:
Ze heeft altijd hoge punten gehad in de M1, en jullie vinden het er niet M1 waardig uit zien? okee, zal wel aan mij liggen, maar dat snap ik niet.

Wat ze daadwerkelijk voor haar proeven krijgt of wat wij hier op de foto zien maakt het verschil ;)

Ik zag dat je je SB verkeerd deed. (tenminste ga er vanuit dat het een SB was)
Je legt je binnenbeen achter de singel. Fout! je moet zorgen dat je binnenbeen op de singel blijf en de buitenbeen net iets erachter. Met je teugels haal je de voorhand van de hoefslag af. Nu is het eigenlijk gewoon wijken!
Succes

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:44

ziet er keurig uit hoor!:D
leuke combinatie

blijf oefenen om hem meer van achter naar voor te gaan rijden, dat hij meer zakt achter en voor opgerichter gaat lopen.
Dan komen jullie er wel;)

:D

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:45

Vicky_88 schreef:
Amborr schreef:

Wat ze daadwerkelijk voor haar proeven krijgt of wat wij hier op de foto zien maakt het verschil ;)

Ik zag dat je je SB verkeerd deed. (tenminste ga er vanuit dat het een SB was)
Je legt je binnenbeen achter de singel. Fout! je moet zorgen dat je binnenbeen op de singel blijf en de buitenbeen net iets erachter. Met je teugels haal je de voorhand van de hoefslag af. Nu is het eigenlijk gewoon wijken!
Succes

Is dat niet een beetje tegenstrijdig? :\

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:44

Mellanie, wat is tegenstrijdig? Dat van de SB?
Lees de boeken maar ;)

EDIT: Hoe kun je met je binnenbeen naar achteren anders lengtebuiging krijgen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:26

leuke pony! ben je wel eens tegen gekomen op wedstrijd in de L2 :) wat mij een beetje stoort is dat de pony eigenlijk continu in een valse knik loopt. er is heel duidenlijk te zien dat de 'nagefenlijkheid' niet van achter komt. een punt om aan te werken dus :D en inderdaad rijd je sb niet met je binnenbeen naar achter. zo kan je paard nooit om je binnenbeen heen buigen. (lengtebuiging) succes :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:46

Tip voor je schouderbinnenwaarts.

Alle oefeningen kunnen in 3 sporen worden uitgevoerd en verzwaard worden door de oefening op 4 sporen uit te laten voeren.
· Daarbij moet het paard gebogen blijven en het binnenachterbeen naar het zwaartepunt toe blijven stappen. Het paard mag niet recht komen en gaan wijken, dan verliest de oefening de gymnastiserende werking.
· Aan het begin van de oefening gebruik je de stelling en buiging van het doorrijden van de hoek waar je uit komt
· denk aan de draaizit
· beide teugels sturen de voorhand van het paard de baan in; daarna leidt de buitenteugel de voorhand ván de hoefslag, geholpen door het binnenbeen.
· Je buitenbeen bewaakt achter de singel, je binnenbeen ligt drijvend actief op de singel en ondersteund de werking van de binnenteugel.
· je binnenteugel onderhoudt de stelling

Bron: http://www.kunstenrijkunst.nl/

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:53

Vicky_88 schreef:

Alle oefeningen kunnen in 3 sporen worden uitgevoerd en verzwaard worden door de oefening op 4 sporen uit te laten voeren.
· Daarbij moet het paard gebogen blijven en het binnenachterbeen naar het zwaartepunt toe blijven stappen. Het paard mag niet recht komen en gaan wijken, dan verliest de oefening de gymnastiserende werking.
· Aan het begin van de oefening gebruik je de stelling en buiging van het doorrijden van de hoek waar je uit komt
· denk aan de draaizit
· beide teugels sturen de voorhand van het paard de baan in; daarna leidt de buitenteugel de voorhand ván de hoefslag, geholpen door het binnenbeen.
· Je buitenbeen bewaakt achter de singel, je binnenbeen ligt drijvend actief op de singel en ondersteund de werking van de binnenteugel.

verrek zeg indd :P wat grappig.. nou dan moet ik me paardje dat maar es effe anders gaan aanleren :D

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:46

Mellanie_ schreef:
Vicky_88 schreef:

· denk aan de draaizit

haha daar zit ik nu dus ook mee, maar ook slecht dat het me zo geleerd is door beide instructiemensjes

verrek zeg indd :P wat grappig.. nou dan moet ik me paardje dat maar es effe anders gaan aanleren :D