Ik ga 1 keer per week privéles nemen, nadat ik terug ben van vakantie (over 2 à 3 weken). Ben erg benieuwd wat jullie tegen dit soort problemen doen. Ik heb trouwens ook foto's..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ga 1 keer per week privéles nemen, nadat ik terug ben van vakantie (over 2 à 3 weken). Ben erg benieuwd wat jullie tegen dit soort problemen doen. Ik heb trouwens ook foto's..
Punt schreef:dit had ik ook met mijn pony, toevallig ook een schimmeltje.
Waarschijnlijk is ze een heel tijd fout gereden, of verkeerd ingereden waardoor ze pijn in haar rug kreeg?
Je geeft aan dat jij daar erg goed op let dus ligt het niet aan jou, ik denk dat het een kwestie van tijd is en dat ze vanzelf fijner gaat rijden als ze doorkrijgt dat het bij jou wél prettig lopen is
), alleen kan hij niet meer op zijn niveau lopen, aangezien de achterhand niet meer kan dragen (dan rijd je hem gewoon stuk).
midgie schreef:Heel jammer dat het paard al kapot is gereden, een paard hoort ook niet in een jaar naar het Z gereden, daar gaan ze dus echt stuk van.
Je kan misschien samen met je lesgeefster een trainings plan bedenken om de achterbenen weer wat sterker te maken zodat hij jou beter kan gaan dragen.
Kijk eens op paardenbegrijpen.nl daar staan heel veel gym oefeningen die jou misschien wel kunnen helpen, of eigenlijk het paard.
xKnol schreef:midgie schreef:Heel jammer dat het paard al kapot is gereden, een paard hoort ook niet in een jaar naar het Z gereden, daar gaan ze dus echt stuk van.
Je kan misschien samen met je lesgeefster een trainings plan bedenken om de achterbenen weer wat sterker te maken zodat hij jou beter kan gaan dragen.
Kijk eens op paardenbegrijpen.nl daar staan heel veel gym oefeningen die jou misschien wel kunnen helpen, of eigenlijk het paard.
Het paard is helemaal niet kapot gereden!! Het is een bot in het achterbeen dat verkeerd is gegroeid, zou sowieso gebeurd zijn. Door de eigenaresse is hij in een jaar naar de Z gereden (toen was hij 17 volgens mij), daarvóór zou het best kunnen dat hij al M gelopen heeft oid, aangezien hij al over heel veel oefeningen beschikte. Dus dat je een paard niet in een jaar naar de Z hoort te rijden vind ik niet echt ergens op slaan.![]()
Nogmaals: Het paard is echt heel fijn te rijden, dus zoek ik het probleem eerst bij mijzelf. Zoals ik volgens mij aangaf mag ik absoluut niet de achterhand eronder rijden/meer laten dragen. Dan rijd ik het paard gewoon kapot.
Maar bedankt voor je reactie.
Ik persoonlijk zou hem niet meer rijden als dat botje in de weg zit, maar daar gaat het niet over.