Cashmir@wedstrijd L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke_

Cashmir@wedstrijd L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 19:50

Hallo :wave:

Op 27 juni ben ik samen met mijn pony op wedstrijd geweest in Nuenen.

Naam: Cashmir
Leeftijd: 13
Vader: Casper
Schofthoogte: 1.56
Stand: L2 + 24

Aandachtspunten:
- hakken uitdrukken
- handen laag + meer ontspanning

Eerst reden we een selectieproef. Hierbij werden wij 7de met 204 punten. In de 2de proef hadden wij de 3de prijs met 197 punten. :D

Foto’s van de 2de proef:

Binnenkomen:
Afbeelding

Halsstrekken:
Afbeelding

Van hand veranderen:
Afbeelding

Wijken:
Afbeelding

Wijken:
Afbeelding

Slangenvolte:
Afbeelding

2de boog van de slangenvolte:
Afbeelding

Galop: Hakken :o
Afbeelding

Middendraf: Hakken _-:(
Afbeelding

Groeten:
Afbeelding

Daarna werden wij gehuldigd en mochten we een ereronde rijden omdat we zijn afgevaardigd naar de Brabantse kampioenschappen. *\o/*

Trots ons lintje showen: :D
Afbeelding

Daarna hebben we nog even op het terrein gereden met de hoop op een paar leuke foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als afsluiting: <3
Afbeelding

P_Tries

Re: Cashmir@wedstrijd L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:57

Ik bekijk je foto's.. en denk ZO! dat is en grote..
Dus ik lees je tekst.... en zat met verbazing te lezen dat het een pony was.. jij hebt gewoon niet zo lange benen.. ;)

Ik vind dat je hem fijn aan het lopen hebt, Cashmir loopt fijn op de foto's..
Zoals je zelf zegt, hakken blijven uitdrukken, en je tenen zie ik veelal naar buiten staan.. geeft een storend effect.
Zoals op de foto in middendraf, geef jij zelf al aan je hakken..
Dit komt doordat jij te veel spant in je benen, en daardoor krijg je opgetrokken benen, door die opgetrokken benen ben je ook steeds de positie van je voeten in je beugels kwijt.

Zorg dat je kunt ontspannen in je benen, en dan gaan vanzelf je hakken ook lager..

Verder ontzettend veel succes op de brabantse!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:14

je prikt erg met je spoortjes.. jammer voor je paardje!

en het valt me op dat je paardje hele tijd met mn mond open loopt! ben je zo hardhandig met je handen? of heeft die last van zn mond?

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:02

Maritje1991 schreef:

en het valt me op dat je paardje hele tijd met mn mond open loopt! ben je zo hardhandig met je handen? of heeft die last van zn mond?

Paard heeft geen last van zijn mond, deze wordt geregeld (1x per jaar) goed nagekeken door de da/tandarts.. Denk dat de foto`s soms wat vertekenen doorhet schuim waardoor het lijkt ofdat hij zijn mond open heeft.. Het klopt dat hij dit wel op sommige fotos heeft, denk dat de ruiter dan idd wat sterk met haar handen is, en meer mag meebewegen.. (zijn we al mee bezig ;) )

Verder zien de foto`s er mooi uit.. idd je hakken :S hihi.. daar moet je echt op letten, probeer wat meer te genieten op wedstrijd, hij doet het echt wel;) zo zie je op de onderste fotos, wanneer hij (denk ik) wat heter is dat jezelf je benen al wat langer laat, je tenen mogen wat meer naar binnen gedraaid (gaan we aan werken ;) )

Verder weer super gereden, iedere keer dik een 1 wp of meer.. super hoor!! Succes op de brabantse, geniet ervan!! en gewoon lekker rijden!!

_Elke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:34

Tot nu toe bedankt voor de reacties ! :D

En inderdaad zoals kivas zegt, aan de handen en hakken wordt hard gewerkt :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:35

Mocht jij met dat shirtje in zomertenue? :oo
Wat een mazzel:officieel niet toegestaan namelijk.
Gefeliciteerd met je dikke punten,7de metzulke punten betekend ook wel een heel sterk deelnemersveld.

xavier1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:39

mooi paardje loopt goed ! je zei zelf al je hakken ;) ik zou ook nog letten op dat je je ellebogen meer langs je lichaam hebt.
verder ziet er echt mooi uit !

_Elke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:50

Het was boven de 30 graden. Ik heb het speciaal aan de jury gevraagd, en deze had geen problemen met mijn shirt. Er waren zelfs combinaties die met een fel gekleurde blouse in de ring verschenen.

De concurrentie in de klasse DE/L2 van kring Eindhoven is deze zomer inderdaad erg groot. Nummer 1 had dan ook maar liefst 219 punten !

_Elke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:58

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:43

Na aanleiding van het filmpje, neem ik terug over wat ik heb gezegd over je handen! je rijdt inderdaad niet met een te strenge hand! dit was gewoon een vertekend beeld op de foto's!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:55

ik is heel trots op jou!! je hebt hem super netjes gereden, goed op het rechtrichtten gelet, netjes hoor! actief! maar hmm verkeerde been :o hihi.. je handen en benen werken we aan dus komt helemaal goed..

op naar de brabantse *\o/* *\o/* *\o/*

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:59

Ziet er leuk uit :)
meeste commentaar is wel gegeven, probeer erop te letten dat je je handen niet te hoog en te statisch houdt :) probeer ook je been mooi lang te houden.
succes!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:47

Hey Elke!
Het ziet er goed uit, je rijdt je pony zoveel anders dan in het begin. Netjes hoor!
En al L2 met 24 winstpunten! Gefeliciteerd dat je door mag naar de Brabantse Kampioenschappen!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:48

Mooie foto's en een mooi paard! :)

Probeer wel je benen goed lang te houden en je hakken uit te drukken!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:55

ziet er goed uit.
probeer idd je hakken uit te drukken ook je paard niet hele tijd aansporen. weet niet of het aan het filmpje ligt maar leek net of je tijdens de middendraf erg ver achterin je zadel zit. kan zijn dat het lijkt door het filmpje hoor.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:15

Maritje1991 schreef:

Dat een paard zijn mond een stukje open heeft betekend niet per definitie dat je hardhandig bent met de hand of dat het paard gebitsproblemen heeft.
Het ene paard steekt de tong uit, het andere paard schuimt en sommige paarden hebben de mond iets open.
Tobias heeft zijn mond zelfs open als hij gelongeerd word met een halster, zegt dus niets :).

Verder vind ik de foto's een plezierig beeld geven, alleen je handen mogen voor het oog iets lager.
Hakken uitdrukken was al benoemd. Veel succes verder!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:11

_Lot_ schreef:
Maritje1991 schreef:

Dat een paard zijn mond een stukje open heeft betekend niet per definitie dat je hardhandig bent met de hand of dat het paard gebitsproblemen heeft.
Het ene paard steekt de tong uit, het andere paard schuimt en sommige paarden hebben de mond iets open.
Tobias heeft zijn mond zelfs open als hij gelongeerd word met een halster, zegt dus niets :).

Verder vind ik de foto's een plezierig beeld geven, alleen je handen mogen voor het oog iets lager.
Hakken uitdrukken was al benoemd. Veel succes verder!

Maar waarom kwijlt een paard? en waarom steekt die zn tong uit? misschien last van het bit.. het is toch ook een vraag?

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:13

Maritje1991 schreef:
Maar waarom kwijlt een paard? en waarom steekt die zn tong uit? misschien last van het bit.. het is toch ook een vraag?

Haha ja die antwoorden zou ik ook graag weten, hoor alleen vaak dat het open houden van de mond dus inderdaad gelinkt word met een 'harde' hand. Tob heeft ook gauw de mond open, maar ook zonder enige druk. Ieder half jaar gaat hij naar de tandarts en hij doet het met ieder bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:13

Wat zijn jullie een leuke combinatie zeg! <3
Ik stoor me een beetje aan je benen, probeer ze lang te maken/houden.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:02

Jullie zijn een leuke combi.
Alleen misschien moet je, je beugels een gaatje langer doen, of je hakken goed uitdrukken (het lijkt nou net of je beugels te kort zijn)
Ik vind trouwens wel dat je veel met je spoortjes doet, maar dit kan ook moment opname zijn.
Probeer meer met je kuiten te gaan drukken, verder vind ik het er netjes uit zien!
En je handen misschien op sommige momenten wat lager?
Verder heel netjes! ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:51

_Lot_ schreef:
Maritje1991 schreef:

Haha ja die antwoorden zou ik ook graag weten, hoor alleen vaak dat het open houden van de mond dus inderdaad gelinkt word met een 'harde' hand. Tob heeft ook gauw de mond open, maar ook zonder enige druk. Ieder half jaar gaat hij naar de tandarts en hij doet het met ieder bit.

dat een paard kwijlt met iets in zn mond is niet natuurlijk hoor;)

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:29

Ik heb net naar t filmpje zitten kijken en ik zat echt met open mond naar zijn middendraf te kijken.! Strekt lekker!

Probeer verder je handen iets lager te houden. In het filmpje tijdens de middengalop op de volte bij de c zag je heel goed dat je handen heel hoog stonden. (Was alleen bij de volte hoor, verder had je ze lager ;))

Vond t er leuk uit zien!

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:27

Ziet er leuk uit! Lekker bezig, t valt me wel op dat in de eerste proef je zald te ver naar voren ligt.
Misschien eenmalig, t viel me gewoon op...

Succes samen!

jopie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:59

leuk paardje!
probeer je handen laag te houden.