Nieuwe aanwinst @ B wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StEpHaNiE66

Nieuwe aanwinst @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 13:20

Hallo bokkers,

Ik open toch maar een topic in HAW :). Na wat tegenslagen met mijn vorige paard heb ik nu sinds 4 weken een nieuw paardje waar ik super blij mee ben!(mijn vertrouwen is nog niet helemaal terug maar gaat vooruit) Afgelopen weekend ben ik voor het eerst gestart met hem en zeker niet ontevreden! Ons niveau is dus B. Ook rijden we lekker 1 a 2 keer in het bos voor de ontspanning!

Naam: Zephyr
Vader: Cavalier
Leeftijd: 6 jaar
Niveau: B

In de 4 weken dat ik hem nu heb gaat hij hard vooruit, het grootste probleem is toch wel de spanning die hij wat lang vasthoud. Hij heeft ontzettend veel looplust waardoor hij vaak over zijn tempo loopt en het erg gehaast word. Ik vind het wel fijn dat hij veel looplust heeft maar ik moet nog even die balans zien te vinden. Ik rij hem vooral lang en laag zodat hij zijn rug beter gaat gebruiken. Daarnaast kan mijn houding nog stukken beter en moet ik van de kapstokjes af ;).

Hij had helaas erg veel last van de dazen (ondanks mijn laag spray) dus halverwege de proef begon hij te bokken en te stuiteren waardoor ik niet echt lekker meer heb kunnen rijden. 1e proef 170 en 2e proef 179 punten. Met inrijden was hij erg braaf dus daar was ik al blij mee +:)+

De foto's:

Inrijden:
Afbeelding

Inrijden:
Afbeelding

1e proef middendraf:
Afbeelding

1e proef:
Afbeelding

2e proef: (iets streng met binnenhand)
Afbeelding

2e proef: (stond een eng blok ;))
Afbeelding

hals strekken:
Afbeelding

afwenden:
Afbeelding

Wees een beetje aardig voor ons ;).

_Mellanie

Re: Nieuwe aanwinst @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:48

vind het er goed uit zien , als je bekijkt dat je hem nog maar 4 weken hebt.
een beetje actiever rijden zal wel helpen omdat hij/zij nu wel is op de voorhand valt

en verder vind ik het wel te vroeg voor een wedstrijd je hebt hem nog maar 4 weken leer elkaar eerst kennen

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 13:55

@ piaffe: Bedankt en met het actiever rijden heb je gelijk in en dat bedoelde ik ook met de balans vinden :). Sja..hij loopt gewoon lekker en ik rij ook voor de ervaring zodat hij vaak ergens anders komt en lekker mee op stap gaat. Hij had er duidelijk plezier in en ik ook :D!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:00

Leuk paardje! Ik vind het er heel vriendelijke uit zien :) Gewoon vaak mee op wedstrijd nemen, gaat spanning vanzelf weg. Veel succes met hem!

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:30

Leuk paardje is het toch, kan niet anders met een papa als cavalier :D
Het ziet er echt vriendelijk gereden uit, nog beetje op de voorhand en wat uit elkaar maar dit komt wel, als je wat meer vertrouwen erin gaat hebben gaat het met jullie zeker goedkomen!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:33

Leuk dier hoor!Maarre:dat wordt in de toekomst veel wassen.
Volgende keer je plastron even met een veiligheidsspeldje vastmaken,dit oogt zo slordig!

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:34

wat een leuk paard !
Is ze ook een beetje sloom ?Misschien dan iets wat actiever moet rijden , dan komt de achterhand er goed onder en geeft ze ook beter na ;)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 07:31

@ ambre: Ja heb je gelijk in alleen ik hoorde met het inrijden dat we zonder jasje mochten rijden :) en ik had natuurlijk geen speldje bij me. Beetje stom!

@orlando: Nee hij is absoluut niet sloom, het tegenovergestelde. Actiever mag inderdaad wel ja!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:37

Steph, hij is leuk :) Probeer gewoon los te laten aan de voorkant als hij wat loperig is, maak er gebruik van, niet terug rijden maar een keertje extra naar voren rijden :) komt helemaal goed met je nieuwe krack :) 179 zonde zeg bijna 180 :) Komt helemaal goed :)

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:39

Wat een knappe schimmel zeg <3 van die donkere manen en staart.. Dat vind echt heel mooi :))

Ik vind het paard er niet sloom uitzien, juist heel fris, je ziet hem overal op letten en ik denk dat ie daardoor niet genoeg in de aanleuning loopt het lijkt namelijk alsof die steeds tegen het bit duwt. Naar mijn mening mag die nog wat ronder :j

Ligt je zadel helemaal 100%? Ik vind het namelijk lijken alsof het ietsje voorover kiept/om zijn schouders heen valt..

Verder vind ik het er voor 4 weken als combi super uitzien +:)+

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:40

wauw, ik vind je paardje echt heel mooi! Ziet er leuk uit hoor ;)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:46

Allereerst wat een leuk paardje :-)... Niks mis mee om na 4 weken te starten, lekker ervaring opdoen en elkaar leren kennen.

Probeer in de training lekker veel te schakelen, zodat die achterhand er mooi onder gaat komen.

Je houding, probeer je handen iets meer bij elkaar te houden en netjes je schouders naar achter, dan ziet het plaatje er al stukken beter uit.

Succes met dit knappe paardje :-)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 07:48

@ psm: Ja ik moet daar inderdaad gebruik van maken maar ik vind het toch nog vervelend als hij (voor mijn gevoel) te hard gaat. En ik krijg dan nog steeds die visioenen van Rico voor me haha..echt stom maar ik denk dat dat langzaam weg gaat.
Ik hou hem juist ontzettend tegen in zijn beweging en dat moet ik niet doen!

@ nanda: ja dat donkere vnd ik juist ook wel mooi. Klopt met het ronder rijden. Hij loopt hier niet echt fijn over de rug maar drukt hem er iets uit. Met het zadel zijn we bezig...die kiept inderdaad iets naar voren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:48

Hey mooi paardje is het toch!
Misschien kun je even een linkje plaatsen in het Cavalier-topic ;)

Onze Cavalier heeft altijd zwarte manen gehouden trouwens. dat was wel gaaf.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:56

Steph, niet doen hoor, lekker laten lopen... Hoe laat moet je zaterdag? als ik het red... kom ik even kijken, misschien heb je er nog wat aan :)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 08:27

Nee ik weet ook dat ik dat niet moet doen maar zodra ik voel dat hij te hard gaat denk ik dat ik geen controle meer heb en duik ik in elkaar en zit aan de voorkant. Dat werkt natuurlijk averechts... Gisteren heb ik hem voor het eerst voor mijn gevoel stukjes los gelaten en 2 stalgenootjes zeiden gelijk dat het een heel ander paard was. De galop van gisteren was een arbeidsgalop terwijl het voor mijn gevoel echt wel hard ging :( ik moet durven los te laten.

Ik moet erg vroeg hoor. Om 8.50 en 9.07...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:34

Is moeilijk hoor, dat is ook mijn probleem op wedstrijd :) zo vroeg is voor mij wel handig, want dan ga ik daarna richting stal om boy te vlechten :) welke ringen :) ik kijk wel even :)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 07:18

Ja is goed , kijk maar even :). Ik moet in ring 9 en 10.

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:53

Wat een gaaf paard.
Ik snap de punten van Jury wel aan de foto's te zien.
Maar ik denk wel dat als je veel oefent en op wedstrijd gaat je snel vooruit gaan kan