Ik open toch maar een topic in HAW
. Na wat tegenslagen met mijn vorige paard heb ik nu sinds 4 weken een nieuw paardje waar ik super blij mee ben!(mijn vertrouwen is nog niet helemaal terug maar gaat vooruit) Afgelopen weekend ben ik voor het eerst gestart met hem en zeker niet ontevreden! Ons niveau is dus B. Ook rijden we lekker 1 a 2 keer in het bos voor de ontspanning! Naam: Zephyr
Vader: Cavalier
Leeftijd: 6 jaar
Niveau: B
In de 4 weken dat ik hem nu heb gaat hij hard vooruit, het grootste probleem is toch wel de spanning die hij wat lang vasthoud. Hij heeft ontzettend veel looplust waardoor hij vaak over zijn tempo loopt en het erg gehaast word. Ik vind het wel fijn dat hij veel looplust heeft maar ik moet nog even die balans zien te vinden. Ik rij hem vooral lang en laag zodat hij zijn rug beter gaat gebruiken. Daarnaast kan mijn houding nog stukken beter en moet ik van de kapstokjes af
. Hij had helaas erg veel last van de dazen (ondanks mijn laag spray) dus halverwege de proef begon hij te bokken en te stuiteren waardoor ik niet echt lekker meer heb kunnen rijden. 1e proef 170 en 2e proef 179 punten. Met inrijden was hij erg braaf dus daar was ik al blij mee
De foto's:
Inrijden:

Inrijden:

1e proef middendraf:

1e proef:

2e proef: (iets streng met binnenhand)

2e proef: (stond een eng blok
)
hals strekken:

afwenden:

Wees een beetje aardig voor ons
.