Fries x KWPN na half jaar weer eens @ work..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coldplay90

Fries x KWPN na half jaar weer eens @ work..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:56

Dit is mijn inmiddels alweer 7 jarige merrie Grace. Haar vader is een Fries en haar moeder een KWPNmerrie van Kingston. Ik heb Grace sinds ze 2 jaar is. Ik heb haar zelf ingereden en toen 2 jaar doorgereden. Ik heb zelf met haar een aantal L1 proefjes gereden en ze kende ook wat oefeningen uit het M. Toen ze 5 was is een ander meisje haar bij de pony´s uit gaan brengen en zijn ze doorgereden naar de L2. Ondertussen ben ik met ons andere paard, een toen 3 jarige Placido x Nairobi aan de slag gegaan. Inmiddels twee jaar later rijdt het andere meisje op de inmiddels 5jarige Placido en ik ben vandaag zelf weer eens op mijn merrie gestapt, die nu zo´n half jaar heeft stilgestaan.

Ik heb eigenlijk niks van haar gevraagd omdat ik geen paard wil dat kapot gaat van de spierpijn. Ik heb haar vooral lekker voorwaarts gereden met heel licht contact. Wat mijn houding betreft, ik heb 2 jaar op een groot, smal, lenig paard gereden, en Grace is met haar 1.56m en brede bouw wel even totaal wat anders, even wennen dus.

wat het zadel betreft Ik zie op de foto´s dat ik het zadel te ver naar voren heb gelegd, het zadel past haar echter prima. Ik rijd normaalgesproken op een dressuurzadel met een diepe zit, maar mijn dressuurzadel past niet op dit paard. Ik rijd hier op een springzadel met een vlakke zit en ik moet er ontzettend aan wennen. Vandaar dat ik de beugels ook wat korter heb, hoewel ik moet zeggen dat ze nu wel een beetje overdreven kort waren.

Daarnaast ben ik me er ook van bewust dat de merrie te dik is, maar ze heeft dan ook een halfjaar stil gestaan en we gaan er hard aan trainen dit er weer af te krijgen :)

Verbeteringspunten voor het paard laat ik zelf even terzijde, aangezien ik weet wat ze kan en ik vandaag gewoon niks van haar gevraagd heb. Met een beetje training zal ze binnen niet al te lange tijd wel weer op haarr oude niveau zitten. Ik zie dat ik zelf mijn hakken af en toe optrek en ook de neiging heb op mijn knieën op te trekken, maar dit heb ik in het dressuurzadel waar ik normaalgesproken op rijd niet. Nou, hier dan de foto´s!

Eerst even de katten voeren
http://i112.photobucket.com/albums/n162 ... A41383.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n162 ... A41387.jpg
voor de geinteresseerden, de 4 kleine katjes zijn gratis af te halen ;)

Jack Russel Norah moest ook mee
http://i112.photobucket.com/albums/n162 ... A41394.jpg

Lekker losdraven. Ja ik zie het, mijn benen zijn verschrikkelijk, moet echt eens leren in een springzadel te rijden.
Afbeelding

Beetje oppakken. Op zich best een fijn plaatje, achterhand mag wel wat meer mee.
Afbeelding

Stukje wegrijden in draf. Hoofdhouding is natuurlijk niet netjes maar ze komt op zich wel mooi vanuit de achterhand.
Afbeelding

Volte galop
Afbeelding

Stukje galop. Ik trek mijn knieën op en ik zit niet op mn kont.
Afbeelding

Nog een stukje draf. Dit vind ik wel een fijn plaatje.
Afbeelding

Ik heb geen foto´s van het in- en uitstappen, is uiteraard wel gebeurd.

Popcorn19

Re: Fries x KWPN na half jaar weer eens @ work..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:28

Probeer je ellebogen aan je lijf te houden en niet zo breed. & In galop niet zo naar voren zitten! Verder wel erg leuk beestje:)

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:25

Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik vind dat je een erg leuk paardje hebt ;)

SuMaGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:38

Je bovenarmen aan je lichaam houden en je handen rechtop houden.
Verder lijkt het me een erg leuk paardje als ze weer een beetje is doorgetraind.

suzan2992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:11

Leuk paardje!
Maar probeer zelf iets minder een holle rug te maken, dit is moeilijk. Maar probeer je bekken iets meer te kantelen zodat je rug echt recht word.
Verder ziet het er keurig uit!

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 11:55

ja dat is idd nog een probleem! ik loop sowieso altijd een beetje met een holle rug, en met paardrijden heb ik daar al helemaal de neiging toe, is erg lastig om af te leren.

bedankt voor de reacties!

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:59

dit heb ik nog nooit gezien ; een kruising friesxkwpn met een schimmelkleurtje, heel byzonder!

het enige wat is opkan merken zijn je ellebogen maar dat is al gezegd.;)

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:01

calyppie_ schreef:
dit heb ik nog nooit gezien ; een kruising friesxkwpn met een schimmelkleurtje, heel byzonder!

Nee ik ook niet
Opzich mag ie idd wel wat nageeflijker maar ik vind het er veel beter uitzien dan mensen die hun paard in de krul trekken :j

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:09

Haha ja ze is inderdaad een beetje apart uitgevallen ;) Ze kan prima nageeflijk lopen maar ik heb haar expres een beetje los gelaten omdat ze al zo lang stil heeft gestaan.