sinds kort ben ik gestopt met mijn eigen paardje in de lessen en hij mag blijven om van zijn oude dagje te genieten, en paar keer per week nog even lekker een buitenritje te doen want dat vinbd hij nog wel leuk.
dus ben ik opzoek gegaan naar een 'rij'paardje,
tijd voor de gehele verzorging heb ik namelijk niet.
die had ik al snel gevonden, hij is 8 jaar oud en niet heel veel gereden. (tenminste, niet intensief)
Nou loop ik tegen het probleem aan dat wanneer ik druk van mijn teugels afhaal, hij met zijn hoofd begint te schudden alsof hij last heeft van vliegen. maar er zit helemaal niks. ook heb ik al in geprobeerd om zijn voorpluk vast te maken, zodat t daar zeker niet aan kon liggen, maar dat hielp niks.
ik denk persoonlijk dat hij gewend is aan die druk en daardoor steeds mijn hand zoekt.
maar ik zou graag iemand anders idee willen horen.
daarnaast zegt de eigenaar dat de neusriem heel strak moet omdat hij anders zijn tong over het bit gooit.
Nou rijden ze hem met een hoofdstel met zo'n lage neusriem (daar is vast wel een woord voor
)naar mijn idee blokkeer je zijn bit als je deze te strak zet, of niet?
owja, nog een vraagje
word wel steeds meer zo,maar de eigenaar stapt vanwege een zeer been altijd aan de andere kant op. (rechts)
is het verstandiger om zelf ook aan die kant op te gaan stappen, of beter van niet?
alvast bedankt voor jullie reacties!

)