Ik en mijn leasepony Lamborghini @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xIsmay

Ik en mijn leasepony Lamborghini @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 21:41

:wave:

Dit is mijn leasepony Lamborghini die ik nu ongeveer 1.5 jaar lease op manege De Vier Hoeven waar ik ook les heb. Lamborghini en ik zijn naast FNRS-wedstrijdjes niet echt bezig met wedstrijden, want de lol gaat voor, en die heb je met Lambo! Lamborghini kan een ongelofelijke dondersteen zijn, en tijdens deze foto's was hij dat ook. Hij ging ongelofelijk aan mijn rechterteugel tegenhangen, zodra ik een ophouding met mijn rechterteugel gaf ging hij heel erg versnellen en wou hij maar niet reageren waardoor ik geen stelling naar binnen kreeg. Eerst dacht ik gelijk dat er een wondje zat maar dat was gelukkig niet zo, toen ik meer met m'n benen ging rijden ging het wat beter. Dat moet ik dus ook vaker doen.

Commentaar is natuurlijk welkom, maar hou het vriendelijk!
Aandachtspunten;
- TENEN NAAR BINNEN! Sinds ik mijn stoelzit verleerd ben heb ik last van ongelofelijke kapstokken. Ik probeer er aan te werken maar omdat Lamborghini een beetje een draak was, was ik daar niet echt mee bezig.
- Zodra ik een volte inrij en dus stelling naar binnen wil, laat ik mijn binnenteugel glippen. Dit zie je op bijna alle foto's, omdat ik voor de foto veel op de volte reed. Echt niet goed, dat weet ik, ik probeer er aan te werken!

Veel plezier met kijken!

Inrijfoto: Rechtop zitten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moest even streng zijn hier, hij was aan het rennen en ik moest 'm op de volte zetten:

Afbeelding

Hier kun je dus zien wat ik bedoel met 'binnenteugel' laten glippen:

Afbeelding

Afbeelding

Hier zat hij dus te trekken:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog wel meer foto's, wil je ergens verduidelijking dan kan je dat vragen, dan stuur ik een foto
DIt is mijn 1e topic, als ik het verkeerd heb geplaatst moet je maar TeMen!

Margoooo

Re: Ik en mijn leasepony Lamborghini @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:42

Ziet er goed uit, wel wat kleine foto's haha.
Ik denk dat je handen wat hoger en meer bij elkaar moeten ;)

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:30

Het ziet er goed uit Ismay :j
Maar je mag er wel voor zorgen dat je niet te streng in je hand gaat worden..
De foto's dat je je hand na voren doet zijn goed ;)
Zorgen dat hij wel in de goede galop blijft en dat meneer niet zijn eigen kanten op mag!
Wees goed en duidelijk tegen deze kleine meneer :D
De rest van je dingen geef je zelf al aan..
Veel plezier nog met z'n 2 :D
Laatst bijgewerkt door AshleyvdH op 23-06-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:35

Erg leuke pony, je past er leuk bij! En fijn dat je lol voooor de wedstrijden plaatst!
Maarrrr, ik vind dat je pony niet aan de rechterteugel trekt, maar jij. Niet vervelend bedoelt hoor, soms moet je het van een vreemde horen voor je het zelf door hebt. Snap dat het anders aanvoelt maar ik zie vooral een terugwerkende hand van de ruiter en een pony die terug trekt en scheef is... Is op te lossen hoor, goede instructie er goed naar laten kijken! (de foto dat je je binnenteugel laat glippen is de enige waarbij je je binnenhand ontspant en de pony ruimte krijgt)
Dat je hem streng op de volte zet zodat hij niet kan rennen snap ik en is een prima oplossing!
succes met je leuke paardje

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:38

He wat leuk, een topic van Ismay en Lambo!!
Jullie zijn zo schattig samen, altijd heerlijk om naar te kijken :)
Op deze foto's is weer duidelijk te zien dat het weer Lambo tijd was haha.
Denk er zelf om dat je je handen mooi voor je houd, niet boven je benen, het ziet er ook uit alsof je ze vastzet, maar zo ziet het er al snel uit als je je handen daar houd. Dus teugels korter en handen mooi rechtop voor je houden en dan kan je zondag weer knallen met de wedstrijd!

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 06:17

Leuk hoor Ismay, jij zijn echt een leuk stel :D
Probeer je benen netjes recht naar beneden te houden en niet af steken naar voren (al doe ik dat ook altijd hoor :+ )

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:36

Leuk schimmelje en stoere naam ;) maar wat zit jij scheef op je pony... Probeer je teugels een stuk korter te pakken zodat je ze niet vast zet op je zadel en meer met je been rijden, dan krijg je dat getrek ook niet ;)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:57

Jullie passen echt leuk bij elkaar!! :D
Maar idd goed je tenen naar binnen houden. probeer lijnen te trekken door de bak heen die jij wilt rijden en deze ook gewoon gaat rijden (kijk je ook meteen voor je uit)

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:20

Vind jullie echt leuk samen! :+:
Probeer idd je benen niet naar voren af te steken en handen hoger en dichter bij elkaar te doen :)

En alvast veel succes zondag op de wedstrijd :D

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 10:35

Bedankt voor de goede tips, hier heb ik veel aan! Rechtop zitten moet ik idd echt heel erg goed aan werken, omdat deze foto's allemaal op de volte zijn, ik wendingen zit ik al-tijd scheef haha.

Dat van dat ik aan t terug trekken ben was ook wel omdat ik het zat was op een gegeven moment, ik weet ook dat het niet goed is. Maar het is wel goed gekomen hoor, op een gegeven moment konden we gewoon lekker afwenden! :)

Handen moeten dichter bij elkaar, klopt. Ontspannen vinden we alletwee nog gewoon heel moeilijk. ;)

Dat van de lijnen trekken door de bak is idd wel een goede tip, weet ik gelijk hoe ik mn uurtje moet volmaken!

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:33

leuke foto's, ziet er wel goed uit!! je moet alleen je handen rechter op houden, dus hoger en dichter bij elkaar, en het ziet er uit alsof je heel streng bent in je hand, maar dat komt volgensmij omdat je je teugels te lang hebt en daardoor je handen te dicht bij je, als je snapt wat ik bedoel ;) ik had zelf eerst hetzelfde probleem en ik dach van, huh, teugels nog korter?? maar het werkt echt wel, ik zou het proberen als ik jou was! maar ik vind de foto's toch wel een fijn beeld geven, en je rijdt mooi zonder hulpteugels! :j

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 11:44

@ Tummert Dan denk ik idd dat wij het zelfde probleem hebben, ik ga er zaterdag nog even hard voor werken!

Ik heb nog een foto van dat ik op de lange zijde rij, kunnen jullie nog even zien dat als ik niet op een volte zit dat het dan beter gaat;

Afbeelding

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:47

xIsmay schreef:
Dat van dat ik aan t terug trekken ben was ook wel omdat ik het zat was op een gegeven moment, ik weet ook dat het niet goed is. Maar het is wel goed gekomen hoor, op een gegeven moment konden we gewoon lekker afwenden! :)
!

Terug trekken moet je nóóit doen. hoe zou jij het vinden als iemand even lekker in je mond gaat roppen... en afwenden doe je vooral met je benen en níét door maar hard aan de teugel te trekken... succes met je wedstrijd zaterdag ! ;)

melodyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:39

Leuke foto's Ismay! :D
Jullie zijn echt leuk samen! En ik sluit me aan met het commentaar wat hier gegeven word! ;) Je gaat de goeie kant op hoor! :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:58

Leuke foto's Ismay!
Er zijn al veel goede tips gegeven. Wat ik nog als tip wil meegeven is om hem te proberen meer op de buitenteugel te rijden. Dan kun je aan de binnenkant meer loslaten en kan Lambo beter zakken.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:59

Ik ken Lamborghini in RL. het is echt een snel paardje en ook ontzettend leuk beestje..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:24

Ik vind je te streng in je hand, probeer veel meer met je benen te rijden. Je bent op dit moment alleen maar bezig om hem naar beneden te rijden.
Hij moet veel actiever van achter naar voren gereden worden, nu valt hij nog te veel op zijn voorhand waardoor hij vooraan gaat vervelen.
Ook je armen veel minder breed en je handen netjes naast elkaar boven het zadel.

Succes ermee!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:33

Heej Ismay,

leuke foto's van jou en Lambo hoor! Ik ga idd ook mee met het commentaar hierboven, maar ook ik weet wat voor draak het kan zijn! Ook toen die nog Spirit heette en bij mij op de manege stond was het al een draak :P
Veel succes op je wedstrijd dit weekend! :D

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 18:18

@ HRE:

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt wat betreft dat afwenden. Het enige wat ik van hem wou was stelling zodat hij beter afwendde ( Lamborghini houdt van ruime bochten) en dus niét om 'm te kunnen afwenden. Mijn benen gebruikte ik al wel, maar dus blijkbaar niet genoeg. Toen ik dát meer geen doen en 'm dus meer vrij liet in de bochten ging hij wel de bocht om.

Van dat terug trekken heb je overigens wel gelijk, dat moet ik ook niet meer doen. Ik heb mijn lesje dat uurtje gelijk wel geleerd hoor, want ik wist dat het niet goed was en dat ik een andere oplossing moest verzinnen.

Barokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:51

die rijdt vast nog beter dan een lamborghini :P hihi
leuk paardje om te zien :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:22

hey ismay!!

Ziet er leuk uit :) Meeste commentaar is al gegeven en daar sluit ik me bij aan :D

Hij loopt wel een stuk beter dan toen ie nog bij ons op stal stond(onder de naam spirit dan wel maar toch ;) )

annick_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:26

ziet er heel leuk uit veel plezier veder samen

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:01

ik vind het er goed uitzien,
en ik ga mee met het commentaar hierboven. alleen zou ik proberen wel wat meer naar voren te kijken. kan zijn dat het beeld vertekend natuurlijk!