Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Asmara schreef:Misschien is het uitproberen, of het is gewoon dat ze nog moet wennen.
Eerst nog even afwachten.
Ik heb het zo geleerd:
Zodra ze het hoofd naar beneden doet goed aansporen, als ze dan nog niet luistert:
zodra ze het hoofd weer naar beneden doet aan de linkerteugel trekken en dan gelijk aan de rechterteugel.
Asmara schreef:Misschien is het uitproberen, of het is gewoon dat ze nog moet wennen.
Ik heb het zo geleerd:
Zodra ze het hoofd naar beneden doet goed aansporen, als ze dan nog niet luistert:
zodra ze het hoofd weer naar beneden doet aan de linkerteugel trekken en dan gelijk aan de rechterteugel.
midgie schreef:Asmara schreef:Misschien is het uitproberen, of het is gewoon dat ze nog moet wennen.
Ik heb het zo geleerd:
Paard probeert hiermee echt niet uit en hoe eerlijk is het eerst aan de linker en gelijk aan de rechter teugel trekken, dit zijn juist de dingen waardoor een paard vaak gaat schudden,
Ja ik begrijp hem ook niet, paard komt niet naar beneden met hoofd om stout te zijn denk ik hoor, het schudden is in mijn ogen een uiting van ongemak, pijn of onzekerheid oid. zou er zeker niet bij aan de teugels gaan sjorren hoe goed bedoeld het advies misschien ook is gegeven..
TS wat gebeurd er als het paard bitloos word gereden, past het zadel goed en is het gebit na gekeken enz.
Het probleem is aangeleerd en kan af geleerd worden , maar is heel veel geduld en een zachte hand voor nodig, dus wees een geduldige ruiter en zoek de oorzaak.