Mijn mooie Andalusische Bandolero heeft 1 redelijk groot probleem: Meneer kan echt niet rechtlopen!
Ik zal even in het kort de situatie uitleggen:
Het weilandje wat Bando en zijn maatje Replay hebben is niet bijster groot, vandaar dat ze de bak (ook niet ruim) altijd open laten, zodat er meer ruimte is. De bak is een zandbak, en er zit totaal ook geen hoefslag in, aangezien de paarden er dagelijks los inlopen, en de bak uit redelijk wat los zand bestaat. Bando kan dus tijdens het rijden geen hoefslag volgen, in feite 'maken' we die elke keer weer opnieuw tijden het rijden. Ik weet niet of dit de reden kan zijn, maar Bando loopt echt niet mooi recht. Ik probeer mijn handen zo stil mogelijk te houden, maar als ik de teugels al een beetje op maat wil maken, wiebelt hij al heen en weer. Wil ik hem corrigeren met beenhulpen, dus sturen met de benen, dan wil hij meteen al draven, maar ja, als ik dan weer aan de teugels zit, dan wiebelt hij weer helemaal. Hierdoor is al 3 keer in 2 weken het geval geweest dat hij ineens naar de kant van de schutting wijkt, en ik nu al met 3 blessures zit

Heeft iemand ook problemen met overgevoelige paardjes als het gaat om het rechtlopen, en heeft iemand tips?
Hopelijk heb ik het zo goed genoeg beschreven

) dan houdt je ook beetje de afwisseling