Onno op wedstrijd M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rajaniii

Onno op wedstrijd M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 09:58

hallo bokkers,

sinds kort ben ik overgestapt naar de M1 met mijn d-pony.
ik heb de L2 super afgesloten met 2x een eerste prijs en 201 en 194 punten(was de enigste met wp in de L2/DE)
in de M1 gaat het eigenlijk super, we hebben tot nu toe elke wedstrijd 1 of 2 wp's en heb ook al 2x prijs gehad.

deze foto's zijn van CH Gorredijk, op vrijdag 18'06. ik had hier 2x 180, maar ik vond hem niet helemaal lekker lopen.
we zijn nu M1+7! <3

waar ik zelf op moet letten:
- niet tever naar achteren zitten
- kapstokjes :o
- niet te streng zijn met mijn handen.

naja genoeg gepraat hier zijn de foto's
(foto's gemaakt door http://www.arnold-skepa.com/ )

Losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proefjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog een vergelijking van toen ik hem net had:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rajaniii op 23-06-10 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallodie

Re: Onno op wedstrijd M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:06

Mooi, je zit idd mooi recht en op foto 1 zelfs te ver naar achteren zoals je zelf al aangeeft. Op je houding heb ik niet zoveel aan te merken, om iets over de kapstokken te zeggen zie ik te weinig op de foto's.
Verder vind ik dat je pony nogal snel achter de loodlijn komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:08

het ziet er een beetje hangerig uit, is de pony sterk?

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 10:10

Joolien schreef:

hij was idd nogal sterk, hij vond in de 2de proef het raampje van de jury auto ook enorm eng :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:21

Rajaniii schreef:
Joolien schreef:

hij was idd nogal sterk, hij vond in de 2de proef het raampje van de jury auto ook enorm eng :o

Dat is te zien. Probeer flexibel te blijven in je lijf, nu zet je je armen vast en ga je gebruik maken van je lichaam, dan wordt het allemaal erg stijfjes. Als je merkt dat je gaat hangen schud je schouders dan even lost en ga even opnieuw zitten.

Ik ken het probleem, ik doe het zelf ook. ;)

cboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:01

Het meeste commentaar geef je zelf al.
Probeer idd minder achterover te hangen want dan rij je achter de beweging van je pony aan.

cboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:02

Het zal even wennen zijn om rechtop te zitten want dan heb je meestal het gevoel dat je zelf minder stabiel en sterk bent maar na oefenen zul jw merken dat het veel fijner rijd dan achterover hangen.

Succes

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:50

Ik vind m enorm strak van voren, In de proef kan je daar vrij weinig aan doen qua laag instellen ed. Maar met het inrijden zeer zeker wel :) stel hem met inrijden even wat lager in,lekker los en ontspannen. En als hij zich sterk en strak maakt moet jij ontspannen,anders word hij echt niet losser :)

Maar een hele leuke pony!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:57

Leuk hoor.

Ga mee met het bovenstaande comentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:58

vilouma schreef:
Ik vind m enorm strak van voren, In de proef kan je daar vrij weinig aan doen qua laag instellen ed. Maar met het inrijden zeer zeker wel :) stel hem met inrijden even wat lager in,lekker los en ontspannen. En als hij zich sterk en strak maakt moet jij ontspannen,anders word hij echt niet losser :)

Maar een hele leuke pony!

Dit zal waarschijnlijk zijn omdat ze wat hangt.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:15

bedankt voor de tips ik zal er op gaan letten. ik moet zaterdag weer in de M1, ik heb hem gister weer wat losser gekregen, ook in zijn rug en mond.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:57

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.