Karin( de haflinger ) en ik rijden op dit moment L1 We zijn net gewijzigd van instructrice en het gaat nu al na 3 lessen veel beter. We hadden erge problemen met kantelen van het hoofd en bit vast pakken. waardoor niks meer wou. na 3 lessen houd mijn haffie der hoofd al veel stiller en rechter. en de aanleuning is beter. mijn verbeter punten zijn: benen stil houden, en ruimte geven voor. http://www.youtube.com/watch?v=sCisa_uiykY
ik vind dat je opzich best netjes rijd, ik mis alleen een heleboel pit, Er zit geen flair aan. Het moet lekker pittig zijn.
Ze moet lekker voorwaards, dat mis ik een beetje, en in de gallop komt ze te veel omhoog.
vilouma
Geplaatst: 23-06-10 12:49
Indd.Meer pit,voorwaartse drang is er bijna niet,het lijkt alsof je non-stop van voor bezig bent ?
Maar een leuke haf hoor!
senna21
Geplaatst: 23-06-10 12:58
Mijn impressie is anders: Snel genoeg, maar zowel ruiter als paardje tonen gespannen. Fijn dat het al zoveel beter gaat. Probeer meer met je zit te rijden, dan met je handen. Ademen, ontspannen, in contact met je paard; probeer het paardje z'n neus wat vwnw te rijden. Dan kan hij zich ook ontspannen. Maar goed, lekker oefenen met de nieuwe instructie, dan komt het vast goed.
Het paard loopt erg terug, niet voorwaarts. Het heeft verder een geforceerd beeld, vooral in de galop. Dus te gespannen. Het lijkt ook alsof het paard heel sterk in de mond is, dus dat ie bijna hangt in de teugels. Maar dat is mijn mening.
Het komt sowieso wel goed! Je hebt een erg mooi paard die het kan denk ik! Gewoon een paar lessen en het wordt perfect!
Wat heeft hij/zij trouwens een prachtige staart!
Chanelly
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-10 17:23
ja klopt hoor wat jullie zeggen. maar reed eerst dus als een idioot, zo hard haha dus ik moest eerst nu langzaam rijden om de balans te vinden,ze zwabberde alle kanten op.. doe dit in opdracht
Wat ik zie op het filmpje is iemand die eigenlijk veelte veel focust op de voorkant, het lijkt alsof je niks doet met je handen maar ik zie aan haar dat je te veel doet. LOS laten, echt heel erg LOS laten. wel contact houden natuurlijk. Verder idd voorwaartser houden dan dit, dit is ver achter haar tempo.
Chanelly
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-10 06:40
oke, bedankt voor de tip. Ik weet het ik hou te veel vast. heb nu 3 lessen gehad en moet heel erg overschakelen. dat los laten gaat niet maar zo. dat is erin geslopen. vanavond gelijk maar even vragen aan instructrice hoe het zit met het tempo.