Hoeveel vragen voor beleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Hoeveel vragen voor beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:15

Hoi,

Nu werd ik net gevraagd om iemands pony te beleren, en ze wouden me er wat voor geven, en ik mocht weten hoeveel (geen onmogelijke bedragen dan ;) ) Hoeveel zou ik vragen? Het gaat om een recreatief paardje, maar moet straks wel wedstrijdklaar zijn.
Ik ben geen profecioneel ofzo, maar meer in de omgang en de taal/uitdrukking. Hoeveel zou ik vragen? ( ik wil er niet meer dan een week of 6 insteken)
Groetjes

Akhal_Teke

Re: Hoeveel vragen voor beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:16

Hoeveel paarden heb je al ingereden?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:17

2 + zadelmak gemaakt en ben nu ook nog bezig met 1tje,
(klinkt weinig, ik weet het, maar ik hoef er ook niet uberveel voor te hebben)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:18

een paard met 6 weken inrijden en wedstrijd klaar maken?
Das wel kort, vind je niet?

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:20

Hoeveel tijd(per dag/week) en energie wil je er in stoppen? Doe je het voor je geld of voor die mensen?
Wat is de afstand die jij moet afleggen naar de plek waar het paard gestald staat?

Wat heb je zelf ongeveer in gedachten? Of nog helemaal geen idee?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:20

KOmt het paard bij jou op stal, ga je die kant op en wil je km vergoeding?
Moet er nog een tandarts, hoefsmid of huisarts bijkomen voor eventuele controles of nieuwe ijzers?

Dit zou ik eerst even na gaan.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:23

Zie net dat je 13 bent
Dus denk niet dat je heel veel kan vragen aangezien je leeftijd.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:27

6weken voor het inrijden( wedstrijdklaar maken komt er dan nog bij) maar dan hoef ik er niet zoveel meer heen, want als die ingereden is kan de eigenaar er al wel zelf op, dan alleen nog wedstrijdklaar maken, maar ik denk dat ik daar niks voor hoef te hebben. Want even als voorbeeld:
In 6 weken ingerden.
Dan laat ik de eigenaar 1 a 2 maanden ermee aan de gang gaan en ik bemoei me er niet mee( ze krijgt alleen wel lessen van mij) en dan ga ik er weer mee aan de gang voor wedstrijden.
Snap je?
Ik had het een beetje verkeerd uitgedrukt :o

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:28

Phoe.. ik zou voor minimaal 200 gaan. Dit omdat je jezelf riskeert. Want het beleren kan goed gaan, maar ook fout met als gevolg een gebroken been...

Neem je wel een bodyprotector?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:29

Het is zowieso voor mensen die ik ken, ik moet er een aardig stuk voor fietsen. En hoevaak ik erheen ga bouw ik op, de eerste week misschien 2x daarna 3x enz. Uiteindelijk ben ik er toch wel veel.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:29

Ofcourse (a) En een goede cap!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:30

Hoever fietsen? Dan zou ik de prijs verhogen, je moet er dus ook nog voor weken om daar heen te gaan.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:33

Als ik hard fiets een half uur ong.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:46

*** Ze hebben net zelf gezegt dat ze rond de 150 willen geven, mee eens of oneens en waarom?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:47

Voor jouw leeftijd lijkt het me prima ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:43

Wow, ik vind dit echt veel! Je was 13?
Ik vraag 50 euro in de maand + stalgeld, en dan staan ze er meestal 3 maand voor het beleren, inrijden en basis bevestigen.
Heb dan een vast adres waar die pony's&paarden wegkomen, maar vind 150 voor 6 weken (is anderhalf maand) echt te veel.

Wat kan je, wat heb je bereikt in de sport?
Kunnen die mensen jou niet ophalen en weer terugbrengen?
Gebruik je eigen materiaal?
Geven je ouders toestemming?

Dit moet je niet zien als inkomstenbron, maar als extraatje. Je leert er zelf van, en ik neem aan dat je het ook leuk vind? Anders moet je er zowieso niet aan beginnen.

Jonge dieren kunnen alle kanten op. Je kan ze ook in 1x gruwelijk verpesten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:46

Juangi schreef:
Phoe.. ik zou voor minimaal 200 gaan. Dit omdat je jezelf riskeert. Want het beleren kan goed gaan, maar ook fout met als gevolg een gebroken been...

Neem je wel een bodyprotector?

Wow dat is wel erg veel hoor!
Denk dat zo rond de 100 toch wel de max zou zijn.
Maar zie net dat ze 150 willen geven. Prima toch?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:00

Wow Mistid... Jij zit echt ver onder een normale prijs. 50 euro voor een maand een willekeurige (misschien wel rot-) knol beleren?? Hartstikke weinig. Kun je het bijna gratis doen.
En hoezo extraatje? Zij willen toch hun paard beleerd hebben? Zij komen toch naar jou toe? Als jij het aan hen vraagt, vind ik het een ander verhaal. Maar als ze je de opdracht geven, moet je hier ook gewoon een redelijke vergoeding voor vragen.

Ik vind 150-200 euro een prima prijs als je een paard met kunde opleid. Enig punt is wel je leeftijd TS... Dat zou een reden zijn om het tussen de 100-150 euro te houden. Zij willen je 150 geven, lijkt mij prima.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:03

mistid schreef:
Dit moet je niet zien als inkomstenbron, maar als extraatje. Je leert er zelf van, en ik neem aan dat je het ook leuk vind? Anders moet je er zowieso niet aan beginnen.

Precies! Heel goed verwoord, alles wat je krijgt is dan mooi meegenomen.
En dan is 150 euro heeeel dik betaald ;)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:07

Ik zou me paard echt niet door een 13 jarige laten beleren, veel te veel risico..
Maarja, aangezien je leeftijd is 75/100 wel genoeg.

Maar 150 is ook fijn, zo het zelf alleen niet doen, maar dat is dan niet mijn probleem... :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:18

Als het een kleine pony is, waar geen volwassene op kan, zou ik een 13 jarige geen probleem vinden. Wél is goede begeleiding dan een must!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:45

50,- per maand + stalgeld? Nou hoelang ben je er mee bezig? Ik denk dat je het dan wel druk gaat krijgen als het "professioneel" gebeurt! Want echt, dat is echt heeeeeeel erg weinig.

Africhtingsstallen vragen 100 tot 150,- per WEEK.

Ik vind 150/200,- best een aardig zakcentje. Zeker als het goed gebeurt, is het heel netjes.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:45

Janedieene schreef:
Ik ben geen profecioneel ofzo

Wat een prachtig nieuw woord om aan de Nederlandse taal toe te voegen :j .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:17

Quir schreef:
50,- per maand + stalgeld? Nou hoelang ben je er mee bezig? Ik denk dat je het dan wel druk gaat krijgen als het "professioneel" gebeurt! Want echt, dat is echt heeeeeeel erg weinig.

smeetjoew schreef:
Wow Mistid... Jij zit echt ver onder een normale prijs. 50 euro voor een maand een willekeurige (misschien wel rot-) knol beleren?? Hartstikke weinig. Kun je het bijna gratis doen.
En hoezo extraatje? Zij willen toch hun paard beleerd hebben? Zij komen toch naar jou toe? Als jij het aan hen vraagt, vind ik het een ander verhaal. Maar als ze je de opdracht geven, moet je hier ook gewoon een redelijke vergoeding voor vragen.

Ik vind 150-200 euro een prima prijs als je een paard met kunde opleid. Enig punt is wel je leeftijd TS... Dat zou een reden zijn om het tussen de 100-150 euro te houden. Zij willen je 150 geven, lijkt mij prima.

Ik heb ze hier ongeveer 3 maanden staan (kan een paar dagen schelen), en heb een vast adres waar ze wegkomen, en die man geeft ze allemaal een goede vooropleiding. Zadel, hoofdstel, longeren kennen ze, en als hij er aan toe komt gaat hij er zelf op zitten. Vertrouwd hij het niet laat hij eerst een paar keer iemand die hier wel zijn brood van moet betalen komen, maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen (hier hebben we alleen over overlegd). Als ze hier weggaan is de basis bevestigd en kunnen ze zeker een B proef lopen. Zijgangen ed zijn niet belangrijk, het gaat hier om 3 jarigen. De eigenaar wil de basis dusver bevestigd hebben, omdat hij zelf niet rijdt. Dan verkoopt hij ze of doet ie ze het land op, als ze dan van het land afkomen komen ze nog een maandje bij mij en worden dan verkocht.
Ik rijd dus voor een vast adres paarden&pony's in, en we hebben afspraken over de verkoop.
Voor mij is dit een leuk extraatje in de maand, want ik werk verder niet. Heb altijd 5/6 onder het zadel, waarvan 4 van mezelf. Alles wordt thuis voor mij betaald, dus is het geld niet het belangrijkst. Ik vind het leuk om een jong dier op te leiden en je leert er zelf ook veel van bij.

Ik doe dit echt omdat het ik het leuk vind (en ik toch wel een stukje kan rijden eerlijk gezegd :o ) en hoef er geen goud voor te hebben.

Als ze hun paard spoedig beleerd willen hebben, moeten ze naar een prof toegaan. Echter, bevestigen profs meestal niet, daar moet het paard gewoon aan een ruiter worden gewend, alle 3 de gangen willen doen en naar links en rechts willen. Die paarden kennen het oppervlakkig, die kennen echt niet meer. Als je paard bij zo iemand een/twee weken heeft gestaan, dan moet er daarna alsnog iemand op die dat kan doorbevestigen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:21

Oké, ik snap het wel hoor. Ik doe het ook, ook voor mijn eigen ervaring en ik het gewoon onwijs leuk vind.