Valentino (v. Haarlem) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Valentino (v. Haarlem) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 18:25

Vandaag was het heerlijk weer, maar voor het mooie net iets te warm. Maar ik heb wel lekker gereden. En mijn vriendin heeft leuke foto's gemaakt. En je raad het al daar zou ik graag wat rijtechnisch comentaar op willen hebben. Het is bij lange na nog niet perfect, vooral mijn zit, maar ik heb Vally nu een maandje. En ben dus best tevreden met hoe het nu gaat. Wij gaan zaterdag onze eerste onderlinge wedstrijd rijden bij de vereniging en hopen dat dat goed gaat. :D
Met het rijden wil hij rechtsom niet zo buigen. En pakt hij links vast. Daardoor wil hij rechtsom niet zo makkelijk de volte in en ga ik met mijn binnenteugel sturen. *foei Elise* En rechtsom komt de binnenteugel soms los. Iemand hier nog tips voor?
Nog even wat over Valentino:
Leeftijd: 8
Ras: KWPN
Hoogte: 1.68
Nou kijk en geniet van deze super lieve knol. <3 En laat een leuke reactie achter met tips en oefeningen, zodat wij beter kunnen worden :D.

1. Instappen
Afbeelding

2. Afbeelding

3. Lijkt wel alsof ik zit te kakken :+
Afbeelding

4. Hier komt de teugel los :(.
Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Mijn linkerhand heeft een eigenwilletje.
Afbeelding

8. Middendraf, maar ik lijk wel een zoutzak en moet iets meer m'n hand ontspannen.
Afbeelding

9. <3
Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Whaa enge man. (Mijn vader was het onkruid aan het bespuiten)
Afbeelding

13. Afbeelding

14. Ik vind hem hier echt super gaaf lopen :D.
Afbeelding

En na het rijden hebben we deze zweetbol eens lekker afgespoten :D.

Nou laat een leuke tip/reactie achter!

Newtotilas

Re: Valentino (v. Haarlem) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:30

Erg leuke combinatie.

Geeft ook erg mooi beeld.

Maar neem je teugels veel korter dan zal hij ook niet zo lang worden.
En zelf je handen dragen..

Maar echt mooie combi <3

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:32

Handen Niet vastzetten, zie op een aantal foto's dat je jouw handen behoorlijk laag zet. Als paard omhoog komt gewoon laten, is niet erg. Als het goed is gaat hij vanzelf weer je hand opzoeken.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:35

Leuk paardje! Ik heb het idee dat het zadel een beetje ver naar achter ligt, maar dat hoeft niet zo te zijn hoor ;)

Wat betreft het rijden: Je zit erg ver achterin het zadel, echt op de achterkant van de lepel. Probeer het diepste punt van het zadel op te zoeken, dan zit je direct ook al een stuk rechterop. En je schouders naar achter!
Op de meeste plaatjes mogen je handen wel wat omhoog.
En wat betreft de stelling: ga je niet zitten focussen op die sterke kant, maar zorg dat je eerst meer druk krijgt aan de andere kant!
Al met al denk ik, dat als je hem eenmaal los hebt, jullie het heel leuk gaan doen! Was je ook van plan wedstrijden te gaan rijden?
Succes iig!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 19:20

koetje10 schreef:
Leuk paardje! Ik heb het idee dat het zadel een beetje ver naar achter ligt, maar dat hoeft niet zo te zijn hoor ;)

Wat betreft het rijden: Je zit erg ver achterin het zadel, echt op de achterkant van de lepel. Probeer het diepste punt van het zadel op te zoeken, dan zit je direct ook al een stuk rechterop. En je schouders naar achter!
Op de meeste plaatjes mogen je handen wel wat omhoog.
En wat betreft de stelling: ga je niet zitten focussen op die sterke kant, maar zorg dat je eerst meer druk krijgt aan de andere kant!
Al met al denk ik, dat als je hem eenmaal los hebt, jullie het heel leuk gaan doen! Was je ook van plan wedstrijden te gaan rijden?
Succes iig!

Volgens mij ligt het zadel goed. Ligt net achter de schouder. Maar ik ben daar ook geen expert in hoor :P
En ik ben van plan wedstrijden te gaan rijden. Maar pas als het echt lekker gaat. En we hebben toch alle tijd hij is 8 en ik ben 15, dus nog een lange tijd te gaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:33

Mooi paard, leuke combi, maar jouw zadel heeft te weinig kussen en ligt achterover. Hierdoor zit je in de stoelzit. Misschien kun je er eens een zadelmaker naar laten kijken.
Probeer je teugels wat korter te nemen en dan je handen mooi voor het zadel te houden.

Succes verder! :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:35

Wat een leuke rijbroek!!!! :D

Ik denk ook wel dat als je je schouder naar achter doet, je handen dan ook meegaan.
(Dit is bij mij het geval)

Mijn paard is op rechts ook vaster, wat ik doe is hem wat langer pakken, wel contact houden en dan op de volte zetten en met het binnenbeen drukken dat je stelling krijgt.
En vooral lang en laag houden.
Wat ik bij mij merk is dat als ik hem goed oppak, hij zijn rug op rechts vast zet, en als ik hem eenmaal lang en laag heb loopt hij veel losser, ook op rechts ;)

Verder vind ik het echt een heel mooi paard!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 07:24

Bedankt allemaal voor de tips.
@Lara Ja de rijbroek is van HH, maar hij is al heel oud al 3 jaar ofzo :P.
@Lante Het is ook maar een tijdelijk zadel, want deze is nog van ons oude paard. Maar binnenkort komt er iemand voor het zadel. Eigenlijk zou ze eerder komen, maar dat ging niet door.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:14

ten eerste heel leuk paardje!
en voor dat vast pakken, paardje wat ik rij doet dat op links en ik heb hem op een gegeven moment helemaal los gelaten daar, want ik pakte hem zelf ook erg vast op links, en heel erg op mijn linkerkuit gereden sinds dien gaat het steeds beter. misschien heb je er wat aan, succes!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:20

Ik vind het een lekker ontspannen beeld geven! :)

Probeer wel op je houding te letten, want je hebt soms een flinke stoelzit. :o

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:21

Wat een leuk paard heb je! Maar is hij echt 1.68? Want hij lijkt kleiner of ben jij best lang?

Verder over het rijden is denk ik het eerste aandachtspunt je houding. Je zit zoals eerder al vermeld was, te ver achter in het zadel. Waardoor je IMO in een stoelzit zit. Misschien helpt het om je beugels wat langer te doen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 16:43

Als ik mijn beugels nog langer doe kan ik er niet meer bij :+. En ik ben idd erg lang. Ben zelf 1.80 :P.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:25

ponylove1995 schreef:
Als ik mijn beugels nog langer doe kan ik er niet meer bij :+. En ik ben idd erg lang. Ben zelf 1.80 :P.

waar zou je dan niet meer bij kunnne??
als je je beugels langer doet en je been lang maakt kom je er makkelijk.
verder zit je zelf heel erg achter in het zadel. niet het zadel op je paard:P
denk er omdat je niet steeds voor over duikelt.
de rest is ongeveer al echter 100 keer verteld.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:27

ponylove1995 schreef:

Als je je beugels langer doet, zul je er op deze manier idd niet meer bij kunnen, maar dat is juist de bedoeling. Je zit nu achter in je zadel, je zal meer in het midden (diepste punt) moeten gaan zitten. Ik denk dat met behulp van langere beugels beter gaat.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:07

Neem je teugels veel korter! Nu hangen ze echt in een boogje waardoor je het contact verliest. Meer je handen dragen en niet vastzetten, daardoor gaat hij echt niet beter lopen ;)

Verder vind ik het een erg leuk paard en ziet het er netjes uit :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:41

Ben je zelf rechtshandig? Wordt vaakt gecompenseerd door een "sterkere" linkerhand.
Probeer verder je bekken iets meer te kantelen en mooi rechtop zitten.
Succes ;) en veel plezier!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 07:11

Ja ik ben rechtshandig. En ik heb mijn beugels een gaatje langer gedaan.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:11

Ziet er niet slecht uit!!
probeer alleen wat meer rechtop te gaan zitte, je benen mogen dan wat meer naar achteren ligge, (je hebt ze nu redelijk ver naar voren)
kijk maar naar foto 9 van de galop, daar heb je ze veel beter liggen en zit je ook meteen een stuk netter.
daarbij mag je iets meer voor in het zadel landen met lichtrijden.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:13

Je handen zitten erg dicht bij het zadel, probeer erop te letten dat je ze voor je houd en iets meer draagt. Neem ook de teugels iets korter, zodat er constante verbinding ontstaat vanuit handhouding boven de schoft. :) Erg leuk paardje verder!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:34

Ik heb ook een Haarlem, grappig dit is weer een heel ander type! (zie profiel)
Je hebt wel een leuk paard :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:41

Zien er wel anders uit, maar toch vind ik ze best wel op elkaar lijken. Deze man is echt een schat, maar kan ook best wel heet worden xD. En die van jou is zwart, en die van mij heeft de kleur van zijn mamie :D

Tsjerkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:51

leuke combinatie!
ik heb het zelf ook gehad met mijn paard dat hij linksom heel makkelijk ging maar reckhts een beetej vast zat. het is heeeeeel vervelend rijden en zeker omdat het lastig gaat, maar mij hielp het heel er erg, als je een uur rijd, 3 kwartier op de rechterhand en 1 kwartier of iets langer op de linkerhand. ik weet natuurlijk mijn hoelang rijd :P . je zei dat voltens moeilijk gaan maar dan moet je gewoon doorzetten en op de volte blijven en dan voor de afwisseling soms op de andere hand maar probeer het vol te houden! misschien helpt het !

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:56

Je handen zit op sommige foto's erg dicht bij je benen/zadel.
Verder is het ook niet heel erg dat in je binnenteugel soms een klein boogje zit.
Beter als een veel te sterke binnehand. Als je je buitenteugel er maar wel bij hebt.
Op sommige foto's zou je je binnenteugel wel wat korter mogen nemen (eigenlijks allebij de teugels wel).
En van je houding zeg je het zelf al.
Verder ziet het er leuk uit ! ;)

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:36

je bent zacht in de hand, dat geeft een fijn beeld. :D
Probeer rechtop te zitten, handen wat naar voren en omhoog, en dan de teugels wat strakker!
dit zijn kleine puntjes,dat komt makkelijk goed! succes *D