kort stappen in wending

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

kort stappen in wending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 12:30

Mijn paard stapt in de wendingen linksachter korter en hoe scherper de wending hoe korter te stap. Met aandraven is de eerste pas ook kort. (ze heeft wel LA ooit een kniebandblessure gehad)
Alles is al de revue gepasseerd, osteopaat, zadelpasser, masseur, dierenarts. In draf en galop is het probleem nauwelijks te zien. Rechtrichten is ook aandacht voor. Rechtuit is het probleem geslonken tot ca 4 cm paslengteverschil, zit nu nog aan thermografie te denken. Volgens mijn gediplomeerde instructrice (heeft zeer veel kenning van het bewegingsapparaat van het paard) is het een spierprobleem. (masseur heeft nergens verklevingen kunnen vinden)
Ik ben onderhand uitgedokterd. Ze heeft RV een wat kleinere en steilere voet.

Wie kan hier de speld in de hooiberg vinden. Rijtechnisch, oefeningen of zelf ervaring?

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 05:41

Ik mis nog de tandarts, en je eigen houding. Blijf je zelf wel goed recht in balans zitten in de wending, en werk je misschien net iets terug met je binnen/buiten hand of been. Heb je het al eens gefilmd van verschillende kanten zodat je het zelf eens kan bekijken wat je doet in de wending. Dit is wel een lastig probleem, ben benieuwd wat eruit komt.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 11:45

Sette schreef:
Ik mis nog de tandarts, en je eigen houding. Blijf je zelf wel goed recht in balans zitten in de wending, en werk je misschien net iets terug met je binnen/buiten hand of been. Heb je het al eens gefilmd van verschillende kanten zodat je het zelf eens kan bekijken wat je doet in de wending. Dit is wel een lastig probleem, ben benieuwd wat eruit komt.

Mijn instructrice is paardentandarts en zonder mij doet ze het ook.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:55

Het kan zijn dat het uit de rug vandaan komt, ik heb het nl ook gehad met mijn paard en daarbij stond zijn bekken scheef, dan kan hij ook niet zijn been er verder onder zetten.
Het kan inderdaad ook zijn dat je zelf zonder dat je het door hebt toch je binnenteugel te strak houd en dan kan ook zijn binnen achterbeen niet goed ondertreden.
Het kan ook zijn dat er een SI gewricht niet goed zit, is ook heel erg pijnlijk voor een paard.
Ik heb nu dacht ik genoeg aangedragen. :j
Veel succes want het kan echt een probleem zijn om het te vinden.
Ik heb het gelukkig samen met mijn instructrice en osteopaat wel gevonden en zijn nu hard aan het werk met de dressuur.

Anoniem

Re: kort stappen in wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:57

Heb je je hoefsmid al eens mee laten kijken? Misschien kan een kleine standcorrectie je helpen bij de oplossing van het probleempje.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:37

Sonja schreef:
Heb je je hoefsmid al eens mee laten kijken? Misschien kan een kleine standcorrectie je helpen bij de oplossing van het probleempje.

Daar zijn we ook al mee bezig.

Sette

Re: kort stappen in wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:31

Als hij het ook doet als je er niet opzit is het waarschijnlijk niet rijtechnisch. Misschien een keer naar een andere kliniek? Is hij al een keer uitverdoofd, bij een kreupelheidsonderzoek?