Voor de mensen die hem nog niet kennen, hier even wat info:- Naam: Royal
- Leeftijd: 12
- Schofthoogte: ongeveer 1.75
- Ras: KWPN
- Bijzonderheden: Ontzettende knuffelbeer, soms ontzettende tijdbom

- Royal is een manegepaard, ik rijdt hem maar ongeveer 2 á 3 keer per maand!
Wat vinden wij moeilijk/waar werken wij aan:
- Handhouding (handen meer rechtop en meer dragen)
- Stillere zit met doorzitten (Royal gooit sooo hoog op =[)
- Niet achter de LL rijden (vooral tijdens middendraf).
Dat laatste punt is een probleem tijdens de middendraf. Ik zal het even uitleggen:
Royal kan erg mooi de middendraf laten zien, maar als ik ook maar 'iets' te veel geef, springt 'ie aan naar galop. Als ik probeer om het minder te laten zien, krijg ik het commentaar dat er geen/niet genoeg verschil te zien is.
Deze wedstrijd heb ik geprobeerd om véél middendraf te laten zien en daarbij meer terug te werken in de hand, om de galop te voorkomen. Hij sprong dit keer niet aan naar galop, maar ging wel te ver achter de LL lopen. Iemand tips?
Omdat de vorige wedstrijd (door mijn eigen schuld) niet zo goed was gegaan, was ik dit keer best wel weer zenuwachtig.. Maar Royal was super braaf en ik heb gelukkig geen (grote) fouten gemaakt..

Ik had met het inrijden een beetje naar de andere paarden gekeken en gezien dat we erg veel (goede
) concurrentie hadden.. Hierdoor had ik niet verwacht dat ik hoog zou eindigen
Maar Royal was zó ontzettend braaf geweest en we hadden een paar punten die zó goed gingen (normaal lukte die niet), dat ik mega trots was op Royal, ookal had ik mijn proef niet gehaald!Bij de prijsuitreiking bleek ik een 1e plaats te hebben gehaald, wat ik dus totaal niet verwacht had! Ik had 227 punten gehaald.
Wat ik ook heel leuk vond, was dat ik positief commentaar had gehad van de jury. Er stond namelijk op mijn protocol: "je hebt mooie stille onderbenen". Hier werk ik al een hele tijd aan, dus dat is leuk om te horen

Nou hier dan de foto's

1. Binnenkomen

2. Halthouden & groeten

3.

4. Gebroken lijn met volte 10 meter, doorzitten

5. Weer gebroken lijn doorzitten

6. Helaas hele vage foto, maar ik vond het beeld zo fijn met die lage achterhand. Dit is het vertrek naar middendraf!

7. Middendraf, hier zie je dus dat hij achter de loodlijn komt.

8.

9. Halthouden en enkele seconden stilstaan, helaas net niet vierkant.

10. Volte in galop

11.

12.

13. Afwenden bij A

14. Halthouden en groeten

15. Met de prijs

16. Onze prijs

http://i47.tinypic.com/2115ojd.jpg
Een reactie zou heel leuk zijn
Tips en commentaar welkom, wel onderbouwd graag
Ik wil er namelijk van leren