Wedstrijd Royal op 20 juni 2010!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Wedstrijd Royal op 20 juni 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:30

Gisteren (zondag 20 juni 2010) had ik weer een FNRS wedstrijd met Royal! We zijn dit keer voor de tweede keer F8a gestart. Een aantal van jullie zullen Royal nu al wel kennen van onze topics :+ Voor de mensen die hem nog niet kennen, hier even wat info:
- Naam: Royal
- Leeftijd: 12
- Schofthoogte: ongeveer 1.75
- Ras: KWPN
- Bijzonderheden: Ontzettende knuffelbeer, soms ontzettende tijdbom :+
- Royal is een manegepaard, ik rijdt hem maar ongeveer 2 á 3 keer per maand!

Wat vinden wij moeilijk/waar werken wij aan:
- Handhouding (handen meer rechtop en meer dragen)
- Stillere zit met doorzitten (Royal gooit sooo hoog op =[)
- Niet achter de LL rijden (vooral tijdens middendraf).

Dat laatste punt is een probleem tijdens de middendraf. Ik zal het even uitleggen:
Royal kan erg mooi de middendraf laten zien, maar als ik ook maar 'iets' te veel geef, springt 'ie aan naar galop. Als ik probeer om het minder te laten zien, krijg ik het commentaar dat er geen/niet genoeg verschil te zien is.
Deze wedstrijd heb ik geprobeerd om véél middendraf te laten zien en daarbij meer terug te werken in de hand, om de galop te voorkomen. Hij sprong dit keer niet aan naar galop, maar ging wel te ver achter de LL lopen. Iemand tips?

Omdat de vorige wedstrijd (door mijn eigen schuld) niet zo goed was gegaan, was ik dit keer best wel weer zenuwachtig.. Maar Royal was super braaf en ik heb gelukkig geen (grote) fouten gemaakt.. :P
Ik had met het inrijden een beetje naar de andere paarden gekeken en gezien dat we erg veel (goede :j) concurrentie hadden.. Hierdoor had ik niet verwacht dat ik hoog zou eindigen :+ Maar Royal was zó ontzettend braaf geweest en we hadden een paar punten die zó goed gingen (normaal lukte die niet), dat ik mega trots was op Royal, ookal had ik mijn proef niet gehaald!
Bij de prijsuitreiking bleek ik een 1e plaats te hebben gehaald, wat ik dus totaal niet verwacht had! Ik had 227 punten gehaald.
Wat ik ook heel leuk vond, was dat ik positief commentaar had gehad van de jury. Er stond namelijk op mijn protocol: "je hebt mooie stille onderbenen". Hier werk ik al een hele tijd aan, dus dat is leuk om te horen :D :j

Nou hier dan de foto's :D
1. Binnenkomen
Afbeelding

2. Halthouden & groeten
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Gebroken lijn met volte 10 meter, doorzitten
Afbeelding

5. Weer gebroken lijn doorzitten
Afbeelding

6. Helaas hele vage foto, maar ik vond het beeld zo fijn met die lage achterhand. Dit is het vertrek naar middendraf!
Afbeelding

7. Middendraf, hier zie je dus dat hij achter de loodlijn komt.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Halthouden en enkele seconden stilstaan, helaas net niet vierkant.
Afbeelding

10. Volte in galop
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Afwenden bij A
Afbeelding

14. Halthouden en groeten
Afbeelding

15. Met de prijs :D
Afbeelding

16. Onze prijs :P
http://i47.tinypic.com/2115ojd.jpg

Een reactie zou heel leuk zijn :D Tips en commentaar welkom, wel onderbouwd graag :D Ik wil er namelijk van leren :j
Laatst bijgewerkt door Channiiiej op 21-06-10 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne___

Re: Wedstrijd Royal op 20 juni 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:10

Wat een leuke combinatie zijn jullie!
Je moet wat meer op je handen letten, je moet ze meer rechtop houden. gefeliciteerd met je eerste prijs!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:21

Ziet er weer netjes uit!
Probeer alleen niet te ver naar achteren te zitten.

Vraag me alleen nog steeds af waarom je met beschermers rijdt? Ik heb eens opgelet en behalve als jij er op zit, of met springen, heeft hij die 'dingen' om, anders echt niet. Ben geen voorstander van onnodige beenbescherming, maar dat was wel duidelijk inmiddels :+

Tjitske01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:42

ziet er netjes uit!
ga alleen niet té ver naar achteren zitten,
en je handen wat rechter op te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:53

Netjes!! Gefeliciteerd maar weer :D Vind je echt elke keer netter rijden! Alleen je pianohandjes ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 08:59

Dankjulliewel voor de reacties! :D

Ik heb inderdaad nog wat moeite om niet naar achteren te gaan zitten, tijdens draf doorzitten. Om de draf beter uit te zitten, ga ik iets achterover hangen, wat natuurlijk fout is.. Probeer hierop te letten!

En tjaa, die stomme handen van mij.. _-:(
Ik probeer hier ook echt aan te werken, door in de les steeds tegen mezelf te zeggen; handen dragen en rechtop!
In de lessen gaat het al wel iets beter, maar tijdens wedstrijden vergeet ik er weer op te letten (door de zenuwen)! =[

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:01

Wat een leuk paardje!
Ziet er netjes uit hoor!

FFKJC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:09

Mooi paard erg groot ook!!
Ziet er netjes uit maar hij zou af en toe nog wat actiever van de achterkant mogen!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:21

Dankjulliewel :D
Hij mag inderdaad wat actiever van achteren! In de lessen gaat dit goed maar ik merk dat ik op wedstrijden nog een beetje te "veilig" rijdt en het dan allemaal wat minder actief hou (omdat ik toch zijn 'ontploffinkjes' ken)!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:24

Ziet er super gaaf uit.

Maar je mag toch geen proef met beenbescherming rijden?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:27

Wacht ik lees net dat je FNRS rijd :P. Ik dacht dat je M ofzo reed. Ziet er echt super gaaf uit! Ik ken iemand die F10 rijd zonder aan de teugel etc. En die slaagt ook dik. Dus echt super veel respect van mij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:36

Je weet denk ik wel wat ik ga zeggen: Hij loopt op elke foto, behalve op de volte in galop, achter de LL. Ik weet dat het FNRS is en dat je hier nu nog niet op afgestraft mag worden, maar als je het niet probeert, wordt het nooit beter.

Royal kropt zich volledig op in een houding die hij fijn vind. Haal hem uit zijn vertrouwde houding en rij de neus eruit!

Wat betreft middendraf: Een middendraf begint met een stuwend achterbeen. Wanneer hij dit niet heeft en jij vraagt de middendraf, zal hij aanspringen in galop. Laat hem 'los' van voren en rijd hem met je zit naar voren. Aanspringen in galop betekent te weinig op het achterbeen en teveel gevraagd voor nu.

En net als tartara, doe aub die beenbeschermers af. Nergens voor nodig!

Nu ben ik sowieso al geen fan van het FNRS-systeem maar het toestaan van beenbescherming en alle vormen van bitten slaat echt alles.

Begrijp me goed, Ik ken Royal en vind dat je hem erg netjes rijd, maar als je zo blijft rijden kom je jezelf tegen wanneer achter de LL wel afgestraft mag worden (als je een kundige jury hebt)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:44

Mootje schreef:
Je weet denk ik wel wat ik ga zeggen: Hij loopt op elke foto, behalve op de volte in galop, achter de LL. Ik weet dat het FNRS is en dat je hier nu nog niet op afgestraft mag worden, maar als je het niet probeert, wordt het nooit beter.

Royal kropt zich volledig op in een houding die hij fijn vind. Haal hem uit zijn vertrouwde houding en rij de neus eruit!

Wat betreft middendraf: Een middendraf begint met een stuwend achterbeen. Wanneer hij dit niet heeft en jij vraagt de middendraf, zal hij aanspringen in galop. Laat hem 'los' van voren en rijd hem met je zit naar voren. Aanspringen in galop betekent te weinig op het achterbeen en teveel gevraagd voor nu.

En net als tartara, doe aub die beenbeschermers af. Nergens voor nodig!

Nu ben ik sowieso al geen fan van het FNRS-systeem maar het toestaan van beenbescherming en alle vormen van bitten slaat echt alles.

Begrijp me goed, Ik ken Royal en vind dat je hem erg netjes rijd, maar als je zo blijft rijden kom je jezelf tegen wanneer achter de LL wel afgestraft mag worden (als je een kundige jury hebt)

Ik stuur je eventjes pb! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:16

heb meerdere topics van je gezien en jullie gaan elke keer een stap vooruit!
ziet er goed uit allemaal en met oefenen lukt de middendraf ook ;)
gefeliciteerd met de punten en prijs!

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:02

Loopt netjes! Gefeliciteerd met je prijs :D