2 vragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

2 vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 10:10

ik had 2 vragen:

1. als ik met mijn pony in het bos ben, dan gaat het stappen gewoon goed, niks aan de hand. hij is wel een beetje gespannen, maar hij schrikt eigenlijk nergens van. maar als ik dan aan wil draven gaat hij er ineens kei hard in galop vandoor, en ik krijg hem dan niet meer terug..
hebben jullie tips voor hoe ik dit kan oplossen? ik rijd buiten trouwens wel altijd alleen, misschien een keer samen met iemand anders gaan?

2. als ik in de bak rijdt en ik wil halthouden dan gaat mijn pony heel vaak scheef staan, hoe los ik dit op?

alvast bedankt!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:17

Tip voor vraag 1:

Ik zal het eerst weer even met een andere ruiter proberen.Wanneer dit goed gaat kan je weer alleen op pad.Je kunt ook een martingaal of tiedeman buiten er aan doen zodat je net even wat meer controle heb over je paard.

2. Houd je benen erbij wanneer je weet dat je paard iets naar links gaat staan, houd dan duidelijk je linker been erbij.Of probeer schijn bewegingen te rijden bijna stil staan en dan weer weg rijden.Dit breid je dan ook weer uit tot het stilstaan.. Succes

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 10:19

oke, dankjewel! :D
maar zou mijn pony als er een paar keer iemand anders mee is geweest, alleen ook wat braver worden? of zal hij dit altijd blijven doen?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:24

Dit moet je even aftasten. Je pony weet wanneer hij weer met een ander mee gaat wat de bedoeling is. Wanneer je denkt dat hij het wil proberen kan jij je pony achter die van een ander zetten.. Als dit goed gaat wissel je van plek .Dan probeer jij een stuk voorop te rijden wanneer dit dan goed gaat kan je ook weer alleen op pad..Je moet je pony even goed duidelijk maken hoe jij het wil en niet hoe hij het wilt. Anders neemt hij straks helemaal een loop je met je. Wanneer je met zijn tweeën bent is dit net even wat makkelijker. Ook qua veiligheid als er wat gebeurd ben je in ieder geval niet alleen.

aeolusnr1

Re: 2 vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:02

Mssn ook eens denken aan les nemen.

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:36

Hey!

Je kan het inderdaad met een ander paard proberen en anders proberen of je met oefeningen buiten in het bos meer controle kunt krijgen in het bos?

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:37

ow en inderdaad goed je benen erbij aan bij het stilstaan.

@ netam: Gefeliciteerd!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 13:48

aeolusnr1 schreef:
Mssn ook eens denken aan les nemen.

wie zegt dat ik geen les heb?

Skoofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:21

Ja goed idee je kunt beter eerst met zijn 2en rijden en dan steeds meer een eind verder weg en dan op het einde kan je het gewoon alleen neem voor de veiligheid je moeder ofzo mee.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:31

1. het kan zijn dat ie met een anders paard juist wedstrijd wil doen. mischien kan je daarom iemand te voet of op de fiets meenemen. steeds stukjes draven totdat je voelt dat hij wil galoperen en dan stappen en dan weer stukje draven mijn verzorgpaard heeft dan vaak wel door dan galoperen echt geen zin gaat hebben omdat ie dan toch steeds moet stoppen.