Nasha @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nanoeh

Nasha @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 19:56

Hey bokkers !

ik dacht, laat ik is een topic plaatsen op het HAW.
even een klein paspoortje van Nasha

Naam : Nasha dus :P
Leeftijd : 6
Ras : New Forest
Niveau : B
Karakter : Eigenweis, lief en lui.

hier de foto's :) ze staan niet op volgorde
PS: Ik was me cap kwijt , maar rijd hier normaal wel mee.
en Oja, achter de fotograaf is een spiegel en daar kijk ik steeds in ;)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Hier kreeg ik even een bokaanval vandaar mijn voet zo erg door de beugels :')
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Laat je even een reactie achter nu je hier toch bent ??? :D

:wave:

Jinte

Re: Nasha @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:01

Leuk paardje!
Ik vind eerlijk gezegd wel dat je een beetje een stoelzit hebt, maar dit kan komen omdat ik je beugels te kort vind. Naar mijn mening mogen ze wel wat langer. Ook kan ik je handen niet helemaal goed zien door je jas, maar heb je pianohanden? Probeer daaraan te werken! :) Vind het er verder netjes uitzien!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:01

Volgens mij heb je een beetje een stoelzit :) ?
Verder vind ik je af en toe wat streng met je handen.. Vooral je buiterteugel :)

Wel een mooi paardje !

Edit : Jij zou een handige kapstok zijn (A) ;)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:02

wat is een stoelzit?

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 20:03

beugels zijn een beetje te kort ja maar ze konden niet langer en had geen zin om me beugels van me andere zadel te halen en erop te doen :P

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:03

Hoi,
Ik ga wel mee met het bovenstaande.
Ook zou ik iets minder in de spiegel kijken, je gaat toch anders boven je paard zitten omdat je naar buiten kijkt.

Verder vind ik het een hele leuke pony!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:04

nanoeh schreef:
beugels zijn een beetje te kort ja maar ze konden niet langer en had geen zin om me beugels van me andere zadel te halen en erop te doen :P

Zou ik de volgende keer wel doen :)
Dit belemmerd je houding heel erg..

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:05

Balou_k schreef:
nanoeh schreef:

Zou ik de volgende keer wel doen :)
Dit belemmerd je houding heel erg..

Inderdaad! En je gaat hierdoor verder achter in het zadel zitten waardoor de druk van het zadel ook meer naar achter komt. Hier heb ik met Tinka nl. ook last van gehad en Tinka d'r rug vond dat toen niet zo leuk :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:06

Ik vind het er redelijk uitzien, jullie zijn een leuke combinatie. Ik vind het toch onverstandig dat je zonder cap rijd. Ook al ben je hem kwijt, je kunt er altijd afvallen (zoals wanneer de pony een bok aanval krijgt).

Voor het mooie mag je je armen wat meer dragen en je hakken wat meer uitdrukken. Ik denk dat je de pony ook wat meer naar voren en actiever mag laten lopen. Op geen van alle foto's loopt hij er met zijn achterbenen onder en ook de aanleuning is net niet.

Succes! :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:06

Heb je trouwens geen foto van voren of achteren ?
Je lijkt ook wat door je linkerheup te knikken, dit is funest voor je rug hoor :(

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:07

het viel me op dat je paard op veel foto's de mond open heeft.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:09

Voltige96 schreef:
het viel me op dat je paard op veel foto's de mond open heeft.

Dat komt vaak omdat het paard/pony niet actief genoeg gereden wordt, maar wel rondgevraagd wordt. Of er wordt in de mond getrokken, waardoor het paard zijn mond opent om zich van de pijn te ontlasten. Ik denk zelf (zoals ik hierboven al zei) dat de pony niet actief genoeg gereden word.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 20:34

het paardje word wel actief gereden !
ze heeft der mond soms open omdat ik sinds vandaag een rolletjes bit heb om te proberen !
ik zal morge een filmpje maken dan kunnen jullie zelf oordelen of ze actief loopt of niet

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:36

nanoeh schreef:
het paardje word wel actief gereden !
ze heeft der mond soms open omdat ik sinds vandaag een rolletjes bit heb om te proberen !
ik zal morge een filmpje maken dan kunnen jullie zelf oordelen of ze actief loopt of niet

Het was echt niet beledigend bedoeld, maar op geen van alle foto's zit de achterhand eronder :o . Door veel tempowisselingen te rijden krijg je dit voor elkaar.

Een rolletjes bit? Nooit van gehoord.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 20:39

Ja dat weet ik :') Pony had ook een beetje spierpijn van gister.. (buitenrit van 4,5 uur gemaakt) dus had het een beetje rustig aan gedaan vandaag.. dat is natuurlijk geen excusen maar daar kwam ook die bokaanval vandaan..
en ik ga morge eerst me cap zoeken voordat ik me paarden ga rijden :).

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:52

Ik vind het er niet heel erg fijn uit zien eigenlijk.
De pony loopt heel erg op de voorhand ik zie veel spanning in de teugels en de mond van het paard en de achterhand hangt er een beetje achter waardoor ik het idee heb dat je echt alleen maar met die voorkant bezig bent. Jammer!!

Eerst van achteren die motor aanzetten voor je aan de voorkant gaat denken, dan komt het vast wel goed! (geloof mij ik weet hoe moeilijk het is om die motor aan te krijgen)

Ik lees nu dat je er een rolletjes bit in hebt. Maar volgens mij houd jij zelf vast dus dat zul je af moeten leren. Ook met rolletjes bit is dit niet fijn.
Wat is de reden dat je er rolletjes in hebt hangen?

:)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:53

Ik zie nu ook iets waardoor het nog meer lijkt alsof er spanning is ook al is ie er misschien niet.. (in dit geval zit er wel echt spanning maar dat ter zijde)

Waarom zit je keel riem zooo strak!?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:53

Hee nadia, jij op HAW, ben ik je nog niet zo vaka tegengekomen. :)

Ik ben het met doerakje eens, van voor lijkt het prima, totdat je naar achter gaat kijken. De achterhangt slungelt er maar wat achteraan en heeft totaal geen functie van wat ik zo op de foto's kan zien. Je bent dus te gefocust op de voorkant, dat de achterhand vergeten wordt, terwijl eigenlijk andersom beter zou zijn. Hiermee heeft spierpijn niet zo veel te maken, want als hij spierpijn in zijn lijf zou hebben, waarom dan wel op de voorhand kunnen lopen en niet op de AH, hij gebruikt misschien meer spieren maar niet meer spierkracht want dat wordt dan weer gecompenseerd. (Ja toch?)

Probeer dus door middel van veel voltes, en daarmee bedoel ik ook echt veel voltes te rijden. En ín die voltes overgangen, op je zit. Let op dat je je handen rechtop houdt, hoger en zelf rechtop gaat zitten. Probeer het gevoel te hebben dat hij ech onder je loopt, dat je hem heel makelijk kunt insluiten.

Dus met een beetje been is hij weg, dankzij de vele schakelingen en met je zit is hij ook weer meteen terug, door het op je zit terugrijden. Als dat eenmaal bevestigt is ga dán pas beginnen met de voorkant, lekker veel lang laag afwisselen met oppakken, ook weer voltes en slangenbogen meepakken. Ook gewoon in de lage stand. Om je been heen laten buigen, echt het gevoul dat hij als een slang om je been heen buigt. Af en toe een beetje begrenzen me je buitenteugel maar let wel op dat je op dat moment je been er ook bijhebt, anders ben je de achterhand weer kwijt.

Ik hoop dat ik het allemaal goed uitleg, sorry als ik een foutje her en der heb gemaakt, ben zel fook geen anky maar hoop wel dat ik je heb kunnen helpen en dat je er wat aan hebt.
Ik vind jullie echt ene leuke combie nadia! :j

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:10

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.