ik heb ongeveer een half jaar bij de manege gereden. waar ik over met een fries over de kop ben geslagen in galop. waardoor ik daarna niet meer durfde te galopperen.
vorig jaar heb ik met vera A fjorden diploma gereden dit is zonder galop. en dit was ook voor dat ik prive les had. heb nu sinds sept. priveles. al ben ik alles behalve een snelle leerling.
we zijn nu echt bezig dat ik mijn been lang houd. als ik dit goed doen pakken we eens stapje verder met stelling in de hoeken. eigelijk gaat ze zelf nagevelijk lopen. hoef ik vrij weinig aan te doen.
als is de nagevelijkheid hier ver te vinden

ik heb echt geprobeerd om me te concentreren op lekker lopen en zelf aan mijn houding te letten.
zelf ben ik niet te vrede hoe het er uitziet. zie dat ik mijn handen meer moet dragen. mijn hakken netter in de beugels. teugels stuk korter. (dat is echt een stom punt van mijn)
ik heb wel gemerkt dat ik eigelijk best netjes vooruit kijkt en dat ze verder wel redelijk loopt. (ze had hier voor al 2 proefje gelopen)
paard info.
ze ken M2 lopen. ze steek super snel het neusje er uit.
ik weet niet hoe oud ze is vergeet ik elke keer.
dit is het filmpje dacht dat het wel netjes ging al ben ik dus echter niet te vrede
maar heb hem wel gehaald met 158 punten. je hebt er 150 nodig.
hier nog paar foto`s dat ik les heb.
voor het springen moets mijn beugels uit doen omdat ik mijn benen te veel optrok.
maar ze werd wat sterk van wegen de hindernis

zo zag het er bij de manege nog uit dat is nu dik een jaar geleden
dus ik heb echt iemand nodig die van te voren even nog zegt dat ik bijv. mijn teugels even goed op maat moet maken

maar jah heb weer wat geleerd vandaag