Schouder voor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

15carlijn15

Schouder voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:16

Hoi

ze hebben mij gezegd dat schoude voor rijden een goede oefening is om je paard
voor te bereiden op schouder binnenwaarts.

Hoe wordt schouder voor gereden?

Dank je :)

<< Ik wil niet te horen krijgen neem lessen of iets in die aard ;) >>

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:19

Citaat:
ze hebben mij gezegd dat schoude voor rijden een goede oefening is om je paard
voor te bereiden op schouder binnenwaarts.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:21

tjaaaaa idddd
vind het ook echt het gepaste antwoord hier.

Je zegt zelf al, ik wil niet horen zeggen neem les, hoe denk je dan dat je het ooit gaat klaar krijgen ??????
Neem les is gewoon het enige antwoord hier, aan een paar tips zou je echt niks hebben, dit kan alleen maar leiden tot nog meer geklooi met het paard.

guppekop

Re: Schouder voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:28

sluit me aan bij aeolus...
als je begint aan zijgangen of voorbereiding op, en je weet niet precies wat je doet, en je hebt geen goede begeleiding....
maak je meer stuk dan je verbeterd.
ik stel ook les voor :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:34

heel afgezaagd maar dit soort zaken rij je niet zo maar effe,hierbij heb je om het te leren hulp nodig van iemand die je stap voor stap begeleid,erop let dat je je hulp goed geeft ,goed zit,en niet in je lijf blokkeerd en de houding,buiging en stelling en zuiverheid van de gang van je paard en de beenzetting in de gaten houdt...need i say more? ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:20

Ja ik zou ook zeggen neem les en ook belangrijk leer waarom de schouderbinnen belangrijk si en bij de basis hoort,

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 11:48

Ik heb daar les van volgende week. Het probleem is dat het groepsles is en die andere kunnen dat al. Ik wil daar niet als enigste zijn die daar niks van kan :)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:52

Ik begrijp best jouw probleem wel hoor, maar zoals het al door velen hier is gezegt, dit is echt onmogelijk om dit zo even via een paar tips als gekend te laten overkomen.
En ik zal nog meer zeggen eigenlijk kan je het pas goed gaan leren met privéles, een groepslesje is daar echt niet geschikt voor.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 12:17

Dank je wel voor de reacties! :)

aeolusnr1 schreef:
Ik begrijp best jouw probleem wel hoor, maar zoals het al door velen hier is gezegd, dit is echt onmogelijk om dit zo even via een paar tips als gekend te laten overkomen.
En ik zal nog meer zeggen eigenlijk kan je het pas goed gaan leren met privéles, een groepslesje is daar echt niet geschikt voor.

M'n privé lesgeefster wil het nog even bij de basis houden, wat ik heel goed snap, maar met de groepsles trainen ze echt voor de oefeningen van de groepsdressuur voor op wedstrijd.
Die moet ik op wedstrijd wel niet mee rijden, maar aangezien ik de lessen gratis mag volgen, doe ik mee met die lessen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:57

ok ik moest er al even bij glimlachen hoor, ik zou net zoals jij zijn hoor, je wil niet onder doen voor de anderen .
Rij je lesjes gewoon mee en tracht er zoveel als mogelijk is te oefenen, maar richt je vooral op wat je leert bij jouw privélesgeefster, die kent jou en die weet ook wat jij en wat jouw paardje al kan.
Geloof ook wat ze zegt, oefen eigenlijk alleen die dingen die je met haar leert en zo kan je dan steeds verder gaan opbouwen.
Als je gaat proberen andere dingen ertussenin te oefenen dan lijkt dat mssn wel koel maar er sluipen dan ook fouten mee in die niet gecorigeerd worden, en dat maakt het alleen maar moeilijker nadien, dus hou het bij wat jouw lesgeefster je aanrijkt.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 18:12

aeolusnr1 schreef:
ok ik moest er al even bij glimlachen hoor, ik zou net zoals jij zijn hoor, je wil niet onder doen voor de anderen .
Rij je lesjes gewoon mee en tracht er zoveel als mogelijk is te oefenen, maar richt je vooral op wat je leert bij jouw privélesgeefster, die kent jou en die weet ook wat jij en wat jouw paardje al kan.
Geloof ook wat ze zegt, oefen eigenlijk alleen die dingen die je met haar leert en zo kan je dan steeds verder gaan opbouwen.
Als je gaat proberen andere dingen ertussenin te oefenen dan lijkt dat mssn wel koel maar er sluipen dan ook fouten mee in die niet gecorigeerd worden, en dat maakt het alleen maar moeilijker nadien, dus hou het bij wat jouw lesgeefster je aanrijkt.

Dank je :)