Haflinger Wesly @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haflinger Wesly @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:10

Vandaag heerlijk gereden met mijn knul, voor het rijden heb ik een poging gedaan tot een hengstenvlecht, het resultaat was niet overweldigend, maar op de foto's valt het niet zo op :o
Op 2 bokmomentjes na liep hij vandaag erg fijn.
Ons niveau is B, ik wil binnenkort een keer een wedstrijd gaan rijden (zonder startkaart).
Ik ben op dit moment mezelf aan het richtten op het ontspannen rijden en op een goed tempo. Hij loopt vaak veel te snel, vooral in de galop.
Ons probleem ligt dus vooral bij de galop, hij wil vaak te snel en te graag. Ook valt hij als ik aandraaf of aangaloppeer uit elkaar.

Nu is mijn vraag eigenlijk, vinden jullie ons een beetje B-waardig?

Foto's staan niet op volgorde :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wou hij er onderuit komen om vervolgens er vandoor te gaan, vandaar mijn scheve houding 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een laatste foto <3
Afbeelding

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:15

Probeer te letten op een knik in je ellebogen en dat je je handen niet vast zet op je schoot (vooral in de galop). Verder vind ik jullie een hele leuke combi, ik zou zeggen, gewoon starten :D

barbar

Re: Haflinger Wesly @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:21

ja hoor, ik vind jullie zeker B-waardig.
en helemaal als je hem nog wat beter bij je weet te houden :D

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:42

In draf mag je paardje wel wat activer lopen van achteren en je handen proberen recht op te houden, verder vind ik het er goed uit zien. Ik zou gewoon starten als ik jou was! succes

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:19

ik zou je handen meer gaan dragen, boven de manen kam en je handen rechtop.
Daarbij zou ik proberen je bekken meer naar voren te kantelen, hierdoor wordt je houding meteen een stuk fijner, nu ziet het er af en toe nogal gespannen uit.
Als je wat meer op je houding gaat letten dan ben je zeker B klaar, ze loopt wel lekker, denk dat als je houding beter wordt je paardje alleen maar beter gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 06:11

Rosanna1990 schreef:
ik zou je handen meer gaan dragen, boven de manen kam en je handen rechtop.
Daarbij zou ik proberen je bekken meer naar voren te kantelen, hierdoor wordt je houding meteen een stuk fijner, nu ziet het er af en toe nogal gespannen uit.
Als je wat meer op je houding gaat letten dan ben je zeker B klaar, ze loopt wel lekker, denk dat als je houding beter wordt je paardje alleen maar beter gaat lopen.

Mijn handen dragen is inderdaad echt een punt, en toch vergeet ik het vaak.
Mijn houding is niet op alle moment goed, hier ga ik aan werken :)

juutjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:53

over het te hard gaan in galop: maak zelf de tempowisselingen. Blijf niet op 1 tempo galoperen maar rij een pasje weg en dan weer juist een pasje terug. dat zal niet binnen een dag gaan maar dan zal hij vanzelf minder hard gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:15

juutjelove schreef:
over het te hard gaan in galop: maak zelf de tempowisselingen. Blijf niet op 1 tempo galoperen maar rij een pasje weg en dan weer juist een pasje terug. dat zal niet binnen een dag gaan maar dan zal hij vanzelf minder hard gaan ;)

Oke, bedankt voor de tip! :)

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:18

Ziet er leuk uit!
Let wel op je handen!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:05

juutjelove schreef:

Bij een haf gaat dit vaak wat lastiger dan gemiddeld, de haflingers die ik heb gereden konden wel tempowisselingen voorwaarts, maar terug duurt echt heel lang voordat je dat echt goed erin hebt. Het komt wel, alleen hier moet je echt veel tijd in steken.

SteefViana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:01

Wat een leuke Haf! Ik denk dat je prima kan starten! Wel proberen je handen op gelijke hoogte te houden en rechtop, maar dit is ook al gezged!

Het lijkt in de galop alsof je iets voorover valt, dit kan ook een reden voor hem zijn om harder te gaan. Blijf in het diepste punt van je zadel zitten rijd veel overgangen. Ga niet teveel rechtuit galopperen maar rij bijvoorbeeld een volte en weer draf, dan weer galop en zo verder.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:31

SteefViana schreef:
Wat een leuke Haf! Ik denk dat je prima kan starten! Wel proberen je handen op gelijke hoogte te houden en rechtop, maar dit is ook al gezged!

Het lijkt in de galop alsof je iets voorover valt, dit kan ook een reden voor hem zijn om harder te gaan. Blijf in het diepste punt van je zadel zitten rijd veel overgangen. Ga niet teveel rechtuit galopperen maar rij bijvoorbeeld een volte en weer draf, dan weer galop en zo verder.

Dat is mijn idee inderdaad ook, dus geen hele stukken galopperen maar hooguit een volte en weer terugnemen, de duur ervan kun je na verloop van tijd wel verlengen, maar eerst de galop controleerbaar.

Ziet er niet slecht uit, denk dat je zeker een B-proef kan gaan starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:46

Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en op een volte loopt hij inderdaad een stuk gecontroleerder :)
Bedankt voor jullie tip!

Wendy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:15

Ik vind jullie absoluut b waardig. Het uit elkaar vallen zou ik oplossen door het meer opdruk rijden. Gaat meteen het harde gallopperen er een beetje af. Wel is het belangrijk als je haar meer opdruk rijd dat je ook ontspant. De volte is ook een hele goede oplossing dit zou ik zeker blijven doen. Ook zou ik veel overgangen gaan rijden. Wel is het vaak zo dat haflinger geen vast tempo hebben vaak ligt het tempo in de galop wat hoger dus heel erg is het niet denk ik zeker nog niet in de b.

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:06

Wat een leuke haflinger, ik denk dat jullie wel een b-proefje kunnen rijden!
Je zou iets meer een knik in je armen mogen maken en je handen iets boven de schoft houden. Ik denk dat hij op sommige drafmomenten nog best wat ronder mag. En probbeer idd eerst je galop op een volte en daarna rondje rechtuit. Houd goed je buitenteugel eraan en ga iets achter de beweging zitten, komt hij vanzelf terug in tempo.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:15

Milou_Milou schreef:
Wat een leuke haflinger, ik denk dat jullie wel een b-proefje kunnen rijden!
Je zou iets meer een knik in je armen mogen maken en je handen iets boven de schoft houden. Ik denk dat hij op sommige drafmomenten nog best wat ronder mag. En probbeer idd eerst je galop op een volte en daarna rondje rechtuit. Houd goed je buitenteugel eraan en ga iets achter de beweging zitten, komt hij vanzelf terug in tempo.
Succes!

Bedankt, hier heb ik wat aan! :)
In de draf mag hij inderdaad iets ronder, dat is mijn probleem ook een beetje dat ik de druk loslaat op de teugels...

Wendy1991 schreef:
Ik vind jullie absoluut b waardig. Het uit elkaar vallen zou ik oplossen door het meer opdruk rijden. Gaat meteen het harde gallopperen er een beetje af. Wel is het belangrijk als je haar meer opdruk rijd dat je ook ontspant. De volte is ook een hele goede oplossing dit zou ik zeker blijven doen. Ook zou ik veel overgangen gaan rijden. Wel is het vaak zo dat haflinger geen vast tempo hebben vaak ligt het tempo in de galop wat hoger dus heel erg is het niet denk ik zeker nog niet in de b.

Wesly heeft inderdaad een heel verschillend tempo, bedankt voor je tips! :)

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:40

hihi alles wat hier in voor komt bijna is bij mij het zelfde behalve het bokken maar fien probeerd er ook eens tussen uit te komen en loopt nog niet zo mooi aan de teugel geloof ik en is iets dikker(wordt aan gewerkt)
maar vidnt het heel mooi voor een keer (of vaker ) vindt ik het echt wel b waard en de eerste keren is het altijd een beetje spannend ook voor paardje en natuurlijk kan die eens bokken maar dat geeft niks paardje moet ook leren maar ik zou gewoon eens oefenwedstrijdjes gaan doen denk dat jullie er veel van leren:D en ieder wedstrijdje heeft zijn voor delen:D

Mijndario_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:57

Leuke haf!
Probeer je handen iets hoger te houden en hem wat meer voorwaarts.

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:32

Iets rechter op gaan zitten, handen niet vast zetten, knik in je elleboog. ;)
Verder wel hele leuke foto's!
Ik zou gewoon starten in de B hoor!