de verplichte info
;Lowara, 13 jaar oud, start tussen de paarden L2 dressuur + 9, B springen + 2. We zijn op dit moment bezig om Lowara klaar te krijgen voor het M1,maar we zijn er bij lange na nog niet

Sinds kort heb ik een nieuwe instructrice, en die heeft ons dressuurmatig al flink op weg geholpen. Lowara bleek oa ineens een middendraf knop te bezitten
Hier vandaag lekker mee bezig geweest en van genieten. Het gaat bij lange nog niet optimaal, maar waahhh dat GEVOEL dat ze zich strekt!
Toch vind ik het allemaal wel erg moeilijk, en Lowara heeft ook flink veel moeite met het gevraagde soms. zowel vanwege haar bouw ( flink overbouwd en natuurlijk wat logger) als vanwege onze late start op het serieus dressuur rijden ( nu zo'n 3.5 jaar mee bezig. voor die tijd kon ze nog geeneens rechts in galop
)Dit eindigd ( helaas pindakaas) vaak in een trekgevecht en veel druk van voren, omdat Lowara regelmatig onder mij weg rent en zich eruit probeert te drukken. ( dus voor alle mensen die denken dat Tinkers rustige suffe dieren zijn.. no way
)na 10 jaar van op die manier rijden zo samen, zit je er zelf ook niet bepaald ontspannen meer op.
Dus deze foto's van de dressuur waren dan ook zeer confronterend voor mij, omdat ik dacht dat we de laatste tijd een stuk minder druk hadden van voren.
Niet dus

Hier de foto's van de dressuurles
eigen leerpunten
* ONTSPANNEN in hand,armen en schouders.
* Niet denken dat ik Z dressuur rij in de middendraf, viel me nu pas op dat ik nog net niet op d'r rug lig

* binnenhand ontspannen
Pasje opzij langs de hoefslag met als doel bij mij blijven

Vertrek naar de middendraf toe. OMG.. ik zit er echt spastisch op

Langzaamaan komt de druk van voren

drafje

in de 7de hemel met weer een middendrafje

uiteraard nog beide kanten in galop gezeten, gestapt, en andere nuttige dingen gedaan hoor

Maar goed.. zoals te zien is.. hebben we nog een lange weg te gaan eer we lekker ontspannen de bak rondgaan. eerder dan dat gaan we ook niet over naar het M1 uiteraard.
Dit gaat helaas flink veel tijd kosten, maar stapje bij beetje merk ik dat zowel Lowara als ik steeds beter kunnen samen werken, en er wel komen. het kost ons gewoon 5 dubbel zo lang als een gemiddelde ruiter
( ach.. we hebben de tijd!)Ook hebben we enkele weken geleden meegedaan aan de Tinkerdagen in Leusden, en daar enkele ( KNHS) L2 proeven gereden ( 4 winstpunten meegenomen), 2 springparkoursen en een cross.
deze foto's ben ik erg trots op, omdat we vorig jaar nog onwijs zaten te klooien door mijn springangst. blokeerde ik toen nog op de 60 cm, nu reden we de 80 cm compleet zonder angst, en waren we 2X 1e ermee zelfs

enige wat misschien anders mag, zijn m'n airodynamische voetjes

voor de rest ben ik allang dolgelukkig dat ik zonder al teveel spanning eroverheen kom met d'r

De cross

dressuur L2

Nou.. iedereen die nog tips of aanmerkingen heeft, graag
ik sta heel erg open ervoor, en wil onwijs graag verder leren. Enige wat ik vraag, is niet te zwaar te vallen over mijn gespannen hand/arm houding op haar. we werken er echt aan

Knap hoever je gekomen bent al met Lowara