Vladimir,
Ik rijd Vladimir nu iets langer dan een half jaar. Met een slechte start begint het nu echt een beetje te lopen. We starten nu in het B-dressuur en hebben 3 wedstrijden gehad. over het resultaat van de wedstrijden was ik redelijk tevreden. Ik ben nu hard aan het trainen met vladimir, om de basis gezamelijk beter te bevestigen. hier een aantal foto's van Vladimir,
Een van de eerste trainingen,

Vorig weekend op concour, erg stressvol.

Esperanto,
Esperanto is mijn E-pony waarmee ik M1 dressuur rijd. Esperanto is een erg lieve pony, die altijd hard voor je wil werken. Wel is Esperanto niet altijd even stressbestendig. Hier is Esperanto de laatste tijd al heel erg in verbeterd. Op moment zijn we hard aan het trainen, dit vooral op de gangen van Esperanto. Zo trainen we op meer verruiming in de passen en op een betere achterhand. Ook is de ontspanning nog een groot trainingspunt van ons. Over twee weken hebben we onze eerste wedstrijd in het M2. Hier een aantal foto's van Esperanto,
De laatste wedstrijd in het M1,

En een keer in het L2,

Ook is mijn eigen houding niet bepaald netjes op moment. Ik ben hard aan het trainen op mijn handhouding, want die is erg slecht.
En wat vinden jullie ervan?
)
. Het neusje zou je er bij beide paarden wat meer uit mogen rijden. Let er ook op dat je rechtop blijft zitten, je recht achter je paard blijft zitten - op foto 3 en 4 lijk je namelijk scheef te zitten, weet niet of dit ook zo is, maar het oogt wel zo (je rechterschouder is naar voren gedraaid) - en dat je je handen rechtop houdt (maar daar ben je zo te lezen al hard mee bezig, dus dat komt wel goed!). Ik vind verder dat je een nette zit hebt: je kijkt netjes vooruit
. Heel veel succes met beide!