Wielkopolski Daisy @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bijoe

Wielkopolski Daisy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 09:51

Hallo allemaal,

Na ooit eens een topic bij ITP geplaatst te hebben, ga ik nu een poging wagen bij HAW.
Daisy is een Wielkopolski (pools warmbloed) van 8 jaar oud! Ik heb d'r nu zo een 10 maanden in mijn bezit! En ben super blij met d'r!
Wij rijden voornamelijk buiten en maken lekker veel uitjes naar t bos of t strand. Maar af en toe wordt je dus gedwongen om in de bak te rijden( he Lian :o )

Daisy en ik hebben dus geen nivo, maar misschien dat we in de toekomst wel gaan starten :D

Punten waar we tegenaan lopen, Ze loopt heel snel onder me uit en voor de rest vindt ik t wel goed gaan!

Aantal punten die mezelf opgevallen zijn: Mag me handen wat lager houden en daarbij me teugels iets korter nemen, tenen naar binnen en me beugels mogen voor t mooie ook 2 gaten langer!

Wees een beetje aardig....ben een boscrosser en geen dressuurruiter!
Het zijn helaas maar een paar foto's, want t begon te schemeren! Foto's zijn dus ook een beetje donker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juangi

Re: Wielkopolski Daisy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:54

Jeetje, wat een prachtig beest zeg!

Probeer wat aan de achterhand te werken. Vind het eral goed uitzien!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:57

Je rijdt wel heel erg met je handen, vooral foto 3 vind ik er niet fijn uitzien :n Probeer je teugels iets korter te nemen en je handen voor je zadel te dragen. Oh ja, en let op je kapstopkjes. Verder vind ik wel dat je een super gaaf beest hebt :D

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:00

Wat een leuk paard en je rijd haar erg netjes :) . Let je wel een beetje op je pianohandjes en robeer om je tenen niet te veel af te steken. Verder zit je wel netjes recht op je prachtige paard.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:01

Wat een leuke aftekenigen! En voor een boscrosser doe je het netjes! ;) Je hebt wel erge pianohandjes en denk er aan je handen op gelijke hoogte te houden. Op foto 3 ziet het er ook een streng uit, omdat je je binnenhand zo hoog houdt. Succes ermee!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:44

Leuk paard! :D Volgens mij ligt je zadel wat ver naar voren...
Let op dat je idd je teugels niet te lang laat worden en je handen rechtop houd en voor je houd. Verder zit je wat in 'stoelzit', let dus op dat je bovenlichaam niet te veel achterover valt en je onderbeen juist niet te veel naar voren schuift. :) Jullie zijn een leuke combinatie! Succes verder!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:47

Je zadel ligt inderdaad te ver naar voren, volg met je hand de schouder en leg het daar goed achter neer. Als het dan weer naar voren schuift, past het niet en zul je de zadelmaker moeten bellen.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:10

Mooi paard heb je daar!
Je ellebogen mogen wat meer naar voor. Ze steken soms achter je lichaam. Best is er naast of iets voor. (Als je paard nu schrikt kan je hem amper nog tegenhouden. Je kan je armen niet nog verder naar achter trekken hé, ik spreek uit ervaring! :D )
Ook vind ik dat je paard z'n hoofd er nogal "zwaar" uitziet. Hij hangt in je handen. Of ligt dat aan mij?
Verder gewoon doorgaan! jullie zijn een leuk team samen. Succes

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:03

Bedankt voor de reacties :D

Ben idd afentoe te streng met me binnenhand :o Hangen doet ze niet, ze is op me pinkies te rijden :D
Het zadel had misschien een paar centimeters naar achter gekund, maar t is een heel compact paardje, dus t lijkt miss erger dan t is :o

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:27

Ha muts :P

Knappe daisy <3

Het gaat hartstikke goed :D je moet inderdaad letten op je binnenhand, op je benen en niet naar achter hangen, en je teugels korter nemen!!! Enn wat vaker in de bak rijden O:) .

Verder heb ik er weinig op aan te merken :P weet hoe ze rijdt O:) .

En het ziet er inderdaad zwaar uit, maar dat is ze allesbehalve ze is echt heel licht en fijn te rijden ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:05

Wat een leuk beest. :D

Op sommige foto's kun je erg goed zien dat je een best strenge binnehand hebt. Probeer je haden meer voor(het zadel) je te dragen. En houd ze ook recht op (is makkelijker om je paard '' te vragen'' ) Veder je tenen nog naar binne en dan vind ik het er super uit zien! ;)

Veder kan echt je trots zijn óp zo'n apart paardje <3

MDFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:37

Ja, inderdaad.
Probeer je handen iets hoger recht op en naar voren te houden.
Voor de rest ziet het er netjes uit.
Je zit ook netjes en mooi met je armen aan je lichaam.

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 11:49

Bedankt voor de leuke reacties :D Ik ben ook super trots op d'r :o
Over 3 weken hebben we een onderlinge springwedstrijd, dus ben benieuwd :D

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:59

Hoi,

Ik wil eerst even mijn hart luchten over wat ik zien. Ik vind dat je heel naar met je sporen volop in zijn buik prikt. Je hakken staan gewoon in zijn buik gezet, dat vind ik heel naar om te zien en het zal absoluut niet fijn voelen. Paardje voorwaarts krijgen gebeurt niet op zo'n manier. Ik vind je ook erg grof met je handen waarin je je paard belemmert op deze twee manieren. Je moet vooral oppassen met je strenge binnnenhand. Ik weet uit ervaring helaas dat je met een strenge binnenhand en te weinig buitenteugel erbij een paard teugelkreupel en scheef rijdt. Ik weet niet of je les hebt maar eigenlijk is dat wel nodig. Ik denk dat jullie heel ver komen, maar je belemmert je paard. Mijn advies, zitles, letten op de beenhouding en handen iets lager (wel dragen blijven) en los van voren. Op dit moment vind ik, ookal ziet het er meer uit als onbewust, niet vriendelijk om naar te kijken. Fot 1 vind het ik vriendelijkst ogen, wel jammer van je houding.

Uiteraard wil even zeggen dat jullie wel een onwijs leuk team zijn en ver kunnen komen. Maar ondanks dat je springt en geen dressuur rijdt vind ik toch dat je deze punten in orde moet hebben. Dus als je gaat rijden meer met jezelf bezig zijn dat met het paard. Het paard loopt wel, het is een weerspiegeling van jezelf. Rijdt de ruiter goed, loopt het paard ook goed. Vat dit niet op als een aanval, ik wil je alleen heel graag hiermee helpen omdat je zoveel meer in je zoveel meer kan. Wat een prachtpaard! Veel plezier samen!

Farisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:19

Ziet er goed uit hoor! Heel mooi paardje trouwens, zie je niet vaak!
Commentaar geef je zelf al, maar iets meer op je beenligging letten& op je voeten in de beugels,
handen proberen niet vast te zetten & voor de rest vind ik het erg erg vriendelijk uitzien!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:21

Wat een mooi en stevig paard! De enige Wielkopolski die ik in mijn omgeving heb lijkt meer op een Arabier, zeer voorwaarts en erg heet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:26

Je handen zijn inderdaad je grootste struikelblok; je hebt je teugels te lang en je handen steeds op wisselende plekken.
Probeer de teugels wat korter te nemen, hand meer voor je en op 1 plek. Goed met je buitenteugel erbij rijden en niet op de binnenteugel alleen wenden.

Je zadel ligt inderdaad te ver naar voren. Maar als het een compact paardje is, is dat niet de reden dat het zou vertekenen, dat zou alleen zo zijn bij paarden die juist erg lang zijn ;)

Een erg leuk beestje met een aansprekend koppie!
Hoe groot is ze?

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:24

@ Joceline, heel mooi en netjes verwoord, sluit me erbij aan. Ookal ben je een 'boscrosser', dressuur is de basis. Les nemen lijkt mij idd een goed idee! Leer je gewoon zo ontzettend veel van. :D

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:10

Joceline schreef:
Hoi,

Ik wil eerst even mijn hart luchten over wat ik zien. Ik vind dat je heel naar met je sporen volop in zijn buik prikt. Je hakken staan gewoon in zijn buik gezet, dat vind ik heel naar om te zien en het zal absoluut niet fijn voelen. Paardje voorwaarts krijgen gebeurt niet op zo'n manier. Ik vind je ook erg grof met je handen waarin je je paard belemmert op deze twee manieren. Je moet vooral oppassen met je strenge binnnenhand. Ik weet uit ervaring helaas dat je met een strenge binnenhand en te weinig buitenteugel erbij een paard teugelkreupel en scheef rijdt. Ik weet niet of je les hebt maar eigenlijk is dat wel nodig. Ik denk dat jullie heel ver komen, maar je belemmert je paard. Mijn advies, zitles, letten op de beenhouding en handen iets lager (wel dragen blijven) en los van voren. Op dit moment vind ik, ookal ziet het er meer uit als onbewust, niet vriendelijk om naar te kijken. Fot 1 vind het ik vriendelijkst ogen, wel jammer van je houding.

Uiteraard wil even zeggen dat jullie wel een onwijs leuk team zijn en ver kunnen komen. Maar ondanks dat je springt en geen dressuur rijdt vind ik toch dat je deze punten in orde moet hebben. Dus als je gaat rijden meer met jezelf bezig zijn dat met het paard. Het paard loopt wel, het is een weerspiegeling van jezelf. Rijdt de ruiter goed, loopt het paard ook goed. Vat dit niet op als een aanval, ik wil je alleen heel graag hiermee helpen omdat je zoveel meer in je zoveel meer kan. Wat een prachtpaard! Veel plezier samen!

Zozo...dat is nogal streng commentaar :o ......maar zeer rechtvaardig :D
Had idd al gezien dat ik me spoor aardig gebruik! Was me er niet echt van bewust. En daarom is t ook eens goed dat er foto's gemaakt worden! Ga er zeker aan werken!
Kan me sporen beter af doen als k in de bak rij!

Tja, en een lesje zou idd geen slecht plan zijn! Maar heb daar de motivatie helaas niet voor :o Rij liever met een lang teugeltje lekker door de polder! :D

opisop_shop schreef:
Je handen zijn inderdaad je grootste struikelblok; je hebt je teugels te lang en je handen steeds op wisselende plekken.
Probeer de teugels wat korter te nemen, hand meer voor je en op 1 plek. Goed met je buitenteugel erbij rijden en niet op de binnenteugel alleen wenden.

Je zadel ligt inderdaad te ver naar voren. Maar als het een compact paardje is, is dat niet de reden dat het zou vertekenen, dat zou alleen zo zijn bij paarden die juist erg lang zijn ;)

Een erg leuk beestje met een aansprekend koppie!
Hoe groot is ze?

Ze is 1.58 en ik 1.80

Cassidy schreef:
Wat een mooi en stevig paard! De enige Wielkopolski die ik in mijn omgeving heb lijkt meer op een Arabier, zeer voorwaarts en erg heet.

Daisy is ook zeer zeker geen slome :):)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:13

Zozo...dat is nogal streng commentaar :o ......maar zeer rechtvaardig :D
Had idd al gezien dat ik me spoor aardig gebruik! Was me er niet echt van bewust. En daarom is t ook eens goed dat er foto's gemaakt worden! Ga er zeker aan werken!
Kan me sporen beter af doen als k in de bak rij!

Tja, en een lesje zou idd geen slecht plan zijn! Maar heb daar de motivatie helaas niet voor :o Rij liever met een lang teugeltje lekker door de polder! :D

Soms is eerlijk commentaar best confronterend en minder leuk, maar dat jullie een leuk team zijn en je beestje geweldig knap is is natuurlijk al een feit ;) Klasse dat je het commentaar goed oppikt, daar herken je de dierenvriend/verstandige ruiter in. Lekker blijven rijden, heerlijk dat je met het paardje lekker de polder in gaat! Veel plezier samen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:16

Vind het er wel netjes uitzien. Leuk paard en zeker een aparte verschijning! Ik vind wel dat je iets meer rechtop moet zitten, aangezien je nu een soort van stoelzit hebt. Vooral je handen storen me, alsof je op je teugels 'leunt'. Verder; ga zo door. :)

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:55

hey daar is mijn oude knollie weer!!:D
ze ziet er goed uit en wordt wel steeds witter naar mijn idee?

als je echt meer dressuur gaat rijden (denk het niet, heb je der ook niet voor gekocht) probeer der dan actief te rijden en van voor iets tegen te houden, gaat ze ruimer van lopen en zit ze nog lekkerder. :o

al het comentaar wat ik had bedacht is al genoemd dus je hebt voldoende om aan te werken. succes!!

ben blij dat jij der wel over de hindernis krijgt (lukt mij nog steeds niet bij welk paard dan ook :Y) ) en hoor graag de uitslag natuurlijk!!

veel plezier met haar en we horen het!!
gr laura

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:19

vind het er heel netjes uitzien. Commentaar geef je zelf al maar je mag best wat trotser gaan zitten ;) en het hoofd van je paard valt er heus niet af dus probeer wat meer voor je te kijken :) vind het er verder allemaal heel netjes uitzien!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:11

Heyyy mijn knollie bollie..
leuk dat je nog steeds blij met haar bent :D
Zoals lau al zegt.. rij er meer voorwaarts en haar achterhand er onder, dit kan ze makkelijk en met de goede hulpen doet ze het zo..
Commentaar over je handen etc is al gegeven..

Ik zelf heb daisy nooit met sporen of zweep gereden en dat ging prima

Veel succes verder ben benieuwd naar de volgende foto's

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:31

Gaaf paard heb je! Iets meer van achteren naar voren rijden en het komt helemaal goed +:)+