Ik heb sinds 5 jaar een eigen paard. Maar ik weet niet wat er precies mis is met haar...
Het paard dat ik heb gekocht was vroeger een wedstrijdpaard en reed op M2 niveau, op weg naar de Z.
Elke dag werd ze intensief bereden door haar vorige eigenaar. Maar ik rijd er meestal recreatief mee.
Soms pak ik een wedstrijd hier en daar mee...
Maar het probleem is dat m'n paard erg hitsig wordt als ik 'buiten' de bak rijd, door een klein stukje bos of langs bomen.
Dan heeft ze heel veel energie en wil ze vandoor sprinten... Waarom dóét ze dit??
Laatst nam ik haar mee op paardenkamp en we gingen een buitenrit maken. Ik moest de teugels de héle tijd flink tegenhouden.
Toen we gingen galopperen, haalde ze alle paarden in (stuks of 30) en kon ik haar niet meer laten stoppen.
Na dat weekend waren we terug op stal en het heeft 2 weken lang geduurd voordat ze weer de oude was...
(hele tijd racen, oortjes naar voren, niet luisteren naar de hulpen, vandoor gaan op de kleine stukjes buiten)
Weten jullie waardoor dit komt?
Ik denk zelf misschien omdat ze niet echt een 'leuk' leven heeft gehad: alleen maar rijden rijden en wedstrijden etc.
Kom maar op met jullie meningen

Groetjes, Marjolyn
Edit: het paard is 75% KWPN, 25% Tuiger .