Rosa weer oppaken na rustige tijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Rosa weer oppaken na rustige tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:29

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Re: Rosa weer oppaken na rustige tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:32

Wat leuk om te zien!
Jullie gaan toch steeds weer vooruit.
Je houding is ook een stuk netter, erg balen dat je er zelf last van hebt nu! Ik heb het juist een beetje andersom, heb juist minder last van mijn rug als ik vaak rij en daarnaast doe ik nu oefeningen van de fysio voor het sterker maken van mijn rug- en buikspieren, misschien dat dit voor jou ook wel helpt!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:34

Hoi,

Dat is akelig dat je last hebt van je rug, je spant hem af en toe ook flink aan.
Dat met je binnenhand de bocht door helpen is niet echt bevordelijk om haar aan je binnenbeen te krijgen, laat haar met de hals er recht voor lopen en maak haar scherper aan je binnenbeen. Is even niet zo mooi in het begin, maar je paard wordt er wel rechter van en meer op twee teugels.
Verder leuk paard hoor!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:40

Wat een leuk stel zijn jullie. Ik zou absoluut niet alleen op de binnenteugel rijden zoals je ook op die ene foto duidelijk ziet. Je rijdt niet op je teugels maar met je benen. Als je haar ook niet juist met het binnenbeen door de hoeken rijdt dan is de basis er ook niet, dus ik zal het toch niet met een trucje doen. Je kan haar op deze manier flink teugelkreupel rijden! Alsjeblieft dus beide teugel gelijk contact houden!

Maar verder ziet het er heel ontspannen uit, paardje heeft een fijn leven! Ga zo door!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:42

Okay dankjewel. Ik wist niet dat het heel erg was, ik zal het dus niet meer doen!

Soms valt Rosa gewoon helemaal door je binnenbeen heen. Normaal gesproken is ze harstikke netjes aan het been, reageert er goed uit en loopt er mooi omheen

Maar dankjewel, dan weet ik dat ik dat voortaan moet laten :).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:47

Ik vind het er helemaal nog niet zo verkeerrd uitzien als jij zelf zegt. Wel erg vervelend dat je last hebt van je rug, weet ik ook alles van. Als je zelf weer wat lekkerder kunt zitten gaat het vaak ook gelijk een heel stuk beter. Niet voor elke ruiter is een rechte rug weggelegd, als jij anatomisch gewoon holler staat/zit weet ik niet of het verstandig is om dat te willen veranderen. Sorry, nu maak ik toch nog een opmerking over je rug.

Op de foto waar ze een beetje achter de LL loopt vind ik het totale beeld er heerlijk ontspannen uitzien, haar oortjes hangen er totaal relaxed bij en ze loopt niet storend veel op de voorhand. Complimentje!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:27

Je mag er zo wel een opmerking over maken hoor haha! Ik bedoelde niet van: Wat heb je een holle rug en wat trek je hem helemaal strak.

Ik wil mijn rug ook niet veranderen, ik wil weten of het schadelijk is of ik steeds last heb, en of ik iets kan doen waardoor ik er eventueel minder last van krijg ^^.
Want eerst had ik er namelijk nooit last van, pas sinds de laatste paar maanden.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:32

Je bent echt heel veel vooruit gegaan :j
Ik herinner me je eerste topic nog en toen had je nog heel veel werk te doen :j Nu ziet het er al een stuk beter uit.
Achter de loodlijn vind ik persoonlijk niet erg want op die foto's lijkt ze haar rug een stuk beter te gebruiken.
Verder wil ik je complimenteren over dat je rijden er zo vriendelijk uitziet. Ga zo door zou ik zeggen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:35

even voor je rug. wat ze al zeggen buikspieroefeningen doen.
maar niet naar de fisio. die zegt heel vaak dat je dan vast zit.
dan kraken ze je. maar dat helpt bij vele maar even.
als je naar een sportmasseur gaat die maakt je spieren soepel.
en dat heeft heel vaak een goede uitwerking :D
verder gaat het echt de goede kant op

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 13:35

Ik doe al buikspieroefeningen (niet hiervoor maar gewoon voor een strakke buik) en heb dus al wel spieren daar.
Oke, van die sportmasseur ga ik onthouden!

Dankjewel :)!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:09

Je moet als je paard onder je weg loopt meer met je zit opvangen en niet met alleen ophoudingen in de mond. Er zitten mooie stukjes tussen. Zoals ook al is gezegd, je moet je paard om je binnenbeen buigen als je bv een volte inzet. Je binnenhand moet dan juist naar vóren en eventueel iets naar binnen, je binnenhand komt vóór je buitenhand te staan waardoor je je paard de ruimte geeft om te buigen. Stelling vraag je met je been en niet met je hand.

Ik weet niet of je paard altijd onder je weg loopt als gaat aandraven, maar zo ja: probeer dan alleen aan te draven als ze goed nageeflijk is en als ze omhoog komt dan weer opnieuw proberen vanuit stap en pas gaan draven als ze nageeflijk en vooral onder je blijft.
Ik weet niet hoe je paard precies reageert, maar dit kan je proberen. Kan zijn dat het niet werkt voor jouw paard, maar dat kan jij het beste beoordelen.

verder veel succes.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:36

ziet er opzich wel netjes uit, vooral als ik rekening hou met wat je er als beschrijving bij zet. zou inderdaad sportmasseuze gaan, klinkt niet erg goed over je rug.
Verder over je paard, mischien ligt het aan de tijd dat de foto werd genomen maar ik heb het idee dat ze een beetje sloft, heb je dit zelf een x opgemerkt of ligt het aan de foto?
maar over het algemeen ziet t er goed uit!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 21:51

Rena1000, ik zal het onthouden en volgende keer uitproberen :)!
Wordt zo'n sportmasseur eigelijk verzekerd of moet je dat zelf betalen? (gewoon nieuwsgierig)

Azmodania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:35

Ik vind je er netjes op zitten.
Verbeterpuntjes zijn hierboven genoemd en ben je je zo te lezen van bewust.

Rosa ziet er prachtig uit, dus je moet het goed doen!
Rustig zo voortgaan en met wat hulp voor je rug komt het helemaal goed en zullen de fijne momenten die je nu al hebt met rijden steeds langer duren.

Ze doet erg haar best voor je :)

Shinedown schreef:
Wordt zo'n sportmasseur eigelijk verzekerd of moet je dat zelf betalen? (gewoon nieuwsgierig)

Bij de gewone fysiotherapeut hebben ze vaak allerlei soorten behandelingen, ook dit soort massage.
Ik had om "manuele therapie vanwege last van mijn rug" gevraagd.
Kraker/chiropractor is mij slecht bevallen, maar die manuele therapie was massage/kneden en hielp goed.
Eerste keer is intakegesprek en kon ik aangeven wat het probleem was en dat konden ze daar behandelen.
Je hoeft het geld niet voor te schieten: zij regelen het rechtstreeks met de zorgverzekeraar.

Je hebt ook geen verwijsbriefje van de huisarts meer nodig, zoals vroeger.
Dus je kan verschillende fysiotherapeuten rondbellen en vragen wat ze te bieden hebben en of hun zo werken met voorschieten.
Wel goed navragen, dat het wel de goede soort therapeut is.
Niet alle soorten zijn verzekerd namelijk. En ze hebben ook niet overal veel mogelijkheden.

Er zit een limiet aan hoeveel behandelingen je vergoed krijgt.
Als je daar overheen gaat, krijg je een rekening van de zorgverzekering (=duur, dus goed op letten).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:46

Je rug, kan ik niet zoveel van zeggen. Hopelijk dat het met wat medische hulp, dat et wat beter gaat.

Maar een heel ander puntje.
Vooral op de eerste foto is te zien dat het zadel echt veel te ver naar voren ligt. Hierdoor kiept het zadel achterover.
Op foto 1 zie je ook dat de voorboom zelfs boven de achterboom uitsteekt. En dat terwijl de achterboom ca 3 cm hoger moet zijn dan de voorboom.
Ook dat kan heel gemakkelijk de (mede)oorzaak van rugpijn zijn.
Leg het zadel 5-10 cm naar achteren,dan zal de balans een stuk beter zijn. ook ligt de schouder van je paard dan vrij. Nu ligt hij onder het zadel wat gegarandeerd problemen gaat geven.

Succes.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 11:22

Dankjewel!
Dit zal ik de volgende keer zeker een stuk verder na achter leggen :).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:17

Het ziet er helemaal niet slecht uit hoor!
Jullie zijn een leuke combi!
Soms zit je wat teveel achterop het zadel, probeer in het diepste gedeelte te blijven zitten.
Het zou ook nog kunnen zijn dat je een zadel hebt wat jou in een verkeerde houding zet, misschien kun je eens een ander zadel proberen/lenen?
Lastig dat je zo'n last van je rug hebt!
Ik heb ook last van mijn rug, maar paardrijden helpt mij juist!
(gelukkig, ik kan er alleen bijna niet opkomen, haha!)
Ik ga ook naar de manueel therapeut, het hangt van je verzekering af maar meestal kun je 9 behandelingen betaald krijgen, dat kun je navragen, meestal regelt de therapeut het verder!
Veel succes!

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:12

heee
wat een leuk stel zijn jullie.
mischien moet je wat verder naar achteren gaan zitten...of doet dat zeer aan je rug nog?
wat vervelend dat je na het paardrijden nog drie uur last hebt van je rug

nog veel plezier..en succes met je rug

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:11

Leuke pony, achterhand zou er iets meer onder mogen!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:35

Oke dankjewel :)!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:27

Leuke foto's en een mooi paardje. :)

Je zit indd erg verkrampt, maar dit geef je zelf ook aan, dus hier zal ik niet verder op door gaan.
verder heb ik ook het idee dat je je benen soms wat optrekt.

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:16

Ik vind Rosa een mooi paardje worden!
Ze is al erg verbeterd! :j

Ik vind dat je je benen wat optrekt. ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:47

Zo zeg, je rijd echt heel erg netjes! Misschien iets meer ontspannen maar snap dat dat moeilijk is met je rug!

Offtopic: Wat heb jij een mooi figuurtje zeg :wow:

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:18

even off topic over de fysio! ik heb zelf ook een hele erge holle rug en ben daarvoor bij de fysio geweest en ik zat inderdaad wel vast en heeft me los gemaakt en ook ongeveer 8x gemasseerd daarbij heeft ze gekeken naar de stand van mijn voeten en daar heb ik steunzooltjes voor gekregen nu gaat het al een stuk beter! ik had ook altijd last van mijn rug tijdens en na het rijden! waarschijnlijk zit je te gespannen! probeer goed te ontspannen! bij mij gaat dat al een stuuk beter moet ik zeggen!