Palomino Mingo in actie tijdens concour L2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne___

Palomino Mingo in actie tijdens concour L2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:45

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik een concour gehad in broekland, tijdens dit concour zijn er foto's gemaakt en die wou ik graag even delen met jullie.

Mingo is een palomino ruin van 8 jaar oud en sinds zijn 3de in mijn bezit. Ik heb samen met behulp van anderen hem opgeleid tot het niveau L2 met 10 winstpunten. Voordat we een overgang naar de M1 willen maken moet het 1 en ander nog wat meer bevestigd worden.
Waar we vooral tegen aan lopen is met name het wijken, Mingo wil heel moeilijk scharen. Ook het achterwaarts gaan doet hij weinig tot niet, of hij doet het wel en dan echt heel sloom voetje voor voetje.

Mingo loopt van zichzelf erg "lang" het is dan ook erg moeilijk om hem kort te rijden maar we zijn hiermee hard bezig in de trainingen en ik moet zeggen dat hij beter loopt dan eerder.

Mingo heeft in het verleden een aantal vervelende ziektes gehad waarvan 1tje hij nog altijd met zich meedraagt namelijk hoefkatrol. Op dit moment gaat het aardig goed.. met inrijden heeft hij echt de tijd nodig om lekker los te komen en wil nog wel eens een pasje mank lopen maar zodra die los is merk je er niks meer van. Hij staat ook nog steeds op speciale ronde ijzers.

waar ik zelf op moet letten:
- mijn handen.
- mijn benen.
- voor me uit kijken.
- teugels korter houden.

Afbeelding
Inzet wijken. hier komt hij tegen de hand en kantelt zijn hoofd.

Afbeelding
wijken.

Afbeelding
Op weg naar de middendraf, hier zie dat hij lang wordt.

Afbeelding
dit vind ik zelf een erg fijn beeld.. alleen mijn piano handen.. ;(

Afbeelding
Volte galop linksom.

Afbeelding
Volte galop rechtsom.

Afbeelding
hakken naar beneden.

Afbeelding

Afbeelding
afgroeten, jammer van dat ene voetje.

Bedankt voor het kijken! :wave:

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:16

heeel leuk paardje :D

voor de L2 zou die nog iets meer met zn neusje rond mogen komen,
verder ziet het er goed uit hoor,

succes

annutjuuh

Re: Palomino Mingo in actie tijdens concour L2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:23

Ziet er leuk uit!! Mooi kleurtje! :)
Let inderdaad op je handhouding. Ik vind dat je paard nog net wat meer mag dalen in de hoofd- halshouding. Dat gaat hij wat meer over de rug lopen. In de galop zie je duidelijk dat het paard zich meer loslaat, dat mis ik nog in de draf. :) Succes!

Popcorn19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:27

Leuke combi!

Je mag je hakken meer uit drukken en je been lang houden. Ook je handen mogen recht op. Succes

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:32

@ janine1997 & annutjuuh.. Ik ben juist bezig met hem wat meer opgerichter te laten lopen, dit commetaar kreeg ik ook van de jury te horen, hij moest meer "hoger" lopen. maar bedant voor jullie reacties!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:52

Probeer hem dan wat losser te houden, je hebt hem nu dan meer 'opgericht' , maar je paard laat helemaal niet los in de kaak/hals. Probeer hem dan in die houding af en toe wat ronder te vragen zodat hij wel loslaat. :)
Als je paard loslaat kun je hem vanuit je been met halve ophoudingen wat meer opwaarts laten lopen.

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:56

annutjuuh schreef:
Probeer hem dan wat losser te houden, je hebt hem nu dan meer 'opgericht' , maar je paard laat helemaal niet los in de kaak/hals. Probeer hem dan in die houding af en toe wat ronder te vragen zodat hij wel loslaat. :)
Als je paard loslaat kun je hem vanuit je been met halve ophoudingen wat meer opwaarts laten lopen.

Ja dat klopt hij laat niet altijd los, :o ik ga eraan werken bedankt voor je tip!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:55

Leuke kleur heeft ie! :D

Mijn commentaar is alleen, zoals hierboven ook al vermeld, houd hem iets ronder in de oprichting. Ook als ze daar bovenin lopen moeten ze wel rond blijven. Dus in een opwaartse boog. Hij mag ook wel íetsje meer aan elkaar gereden worden. En op je pianohandjes letten hè? ;)

lotte_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:43

Leuke pony hoor,

Probeer wel je handen netjes rechtop te houden.
Ook lijkt het alsof je je tenen een beetje naar buiten draait, op deze manier kun je je pony een beetje storen met je spoor. probeer dus je tenen iets naar binnen te drukken waardoor je voet iets rechter gaat liggen.

Verder ziet het er netjes, en veel succes in het M1 !

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:13

Leuk paardje, ziet er leuk uit. Verder ben ik het eens met bovendstaand commentaar. Onhoud wel dat je hem niet hoger en losser krijgt met je handen, maar met je benen;)

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:07

Mooi paardje, Super dat je er kan mee rijden! Het zou niets voor mij zijn namelijk :) .
Ik merk een beetje dat die iets dieper ronder mag lopen. Maar dat is al gezegd. Succes verder !

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:07

lotte_es schreef:
Leuke pony hoor,

Probeer wel je handen netjes rechtop te houden.
Ook lijkt het alsof je je tenen een beetje naar buiten draait, op deze manier kun je je pony een beetje storen met je spoor. probeer dus je tenen iets naar binnen te drukken waardoor je voet iets rechter gaat liggen.

Verder ziet het er netjes, en veel succes in het M1 !

ja me handen ik dacht niet dat het zo erg was.. :+ klopt dat van me tenen in de les werken we er ook echt aan, ik kan heel moeilijk mijn benen stilhouden tijdens lichtrijden op hem.. maar als ik op een ander paard rijdt kan ik dat wel??
bedankt!

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:44

ah je hebt een leuke pony zeg! ziet er leuk uit samen.
wat mij opviel en (volgensmij) nog niet is gezegd, is dat je een kleeein beetje naar voren leunt.
:)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:45

Om te beginnen, wat een leuke pony!
Echter op alle drie de foto's van de rechter galop zie je dat de pony zijn hoofd naar links kantelt. Dit duid op een scheef paard.
In het kader van zijn voorgeschiedenis namelijk hoefkatrol, adviseer ik je om eens te zoeken op Antoine de Bodt. (dan loopt je paard geen pasjes kreupel meer tijdens het inrijden..)

Madeliefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:43

Wat ik vooral zie is dat je paard zich helemaal vast houd in de kaak en in de hals, is ook goed te zien in de foto die jij zo'n fijn beeld vind geven, vind de foto's in de galop véél mooier.
Ik zou hem juist niet opgericht rijden, dat mag je vanaf het M gaan doen. Voor nu mag hij met z'n neusje wat ronder komen.

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:06

Madeliefje_x schreef:
Wat ik vooral zie is dat je paard zich helemaal vast houd in de kaak en in de hals, is ook goed te zien in de foto die jij zo'n fijn beeld vind geven, vind de foto's in de galop véél mooier.
Ik zou hem juist niet opgericht rijden, dat mag je vanaf het M gaan doen. Voor nu mag hij met z'n neusje wat ronder komen.

ik kan me daar wel in vinden.. hij laat heel moeilijk los omdat hij nogal heet wordt en alleen maar lang en in de lucht wil lopen.. volgens de jury moest ik hem wel opgericht rijden omdat ze in de L2 al meer willen zien.. Galop is ook zijn fijnste gang dan kan die helemaal onspannen, draf is altijd al een minpunt geweest maar het is wel een stuk verbeterd!

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:08

_Margarita_ schreef:
Om te beginnen, wat een leuke pony!
Echter op alle drie de foto's van de rechter galop zie je dat de pony zijn hoofd naar links kantelt. Dit duid op een scheef paard.
In het kader van zijn voorgeschiedenis namelijk hoefkatrol, adviseer ik je om eens te zoeken op Antoine de Bodt. (dan loopt je paard geen pasjes kreupel meer tijdens het inrijden..)

Daar had ik alleens op gezocht aangezien ik een topic had gehad over hoefkatrol.. maar hij zit nogal ver van mij vandaan..

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:42

Je kunt op de site van www.paardenrecht.org kijken wie er evt bij jou in de buurt via de methode van Antoine de Bodt lesgeven. Op die site staan ook de adressen vermeldt van de stallen waar hij ook regelmatig lessen geeft. Zeker de moeite waard om te proberen!

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 19:38

JoesPleasure schreef:
Je kunt op de site van http://www.paardenrecht.org kijken wie er evt bij jou in de buurt via de methode van Antoine de Bodt lesgeven. Op die site staan ook de adressen vermeldt van de stallen waar hij ook regelmatig lessen geeft. Zeker de moeite waard om te proberen!

bedankt ik zal zeker even kijken op die site!