Afgelopen zaterdag heb ik een concour gehad in broekland, tijdens dit concour zijn er foto's gemaakt en die wou ik graag even delen met jullie.
Mingo is een palomino ruin van 8 jaar oud en sinds zijn 3de in mijn bezit. Ik heb samen met behulp van anderen hem opgeleid tot het niveau L2 met 10 winstpunten. Voordat we een overgang naar de M1 willen maken moet het 1 en ander nog wat meer bevestigd worden.
Waar we vooral tegen aan lopen is met name het wijken, Mingo wil heel moeilijk scharen. Ook het achterwaarts gaan doet hij weinig tot niet, of hij doet het wel en dan echt heel sloom voetje voor voetje.
Mingo loopt van zichzelf erg "lang" het is dan ook erg moeilijk om hem kort te rijden maar we zijn hiermee hard bezig in de trainingen en ik moet zeggen dat hij beter loopt dan eerder.
Mingo heeft in het verleden een aantal vervelende ziektes gehad waarvan 1tje hij nog altijd met zich meedraagt namelijk hoefkatrol. Op dit moment gaat het aardig goed.. met inrijden heeft hij echt de tijd nodig om lekker los te komen en wil nog wel eens een pasje mank lopen maar zodra die los is merk je er niks meer van. Hij staat ook nog steeds op speciale ronde ijzers.
waar ik zelf op moet letten:
- mijn handen.
- mijn benen.
- voor me uit kijken.
- teugels korter houden.

Inzet wijken. hier komt hij tegen de hand en kantelt zijn hoofd.

wijken.

Op weg naar de middendraf, hier zie dat hij lang wordt.

dit vind ik zelf een erg fijn beeld.. alleen mijn piano handen..

Volte galop linksom.

Volte galop rechtsom.

hakken naar beneden.

afgroeten, jammer van dat ene voetje.
Bedankt voor het kijken!

ik ga eraan werken bedankt voor je tip!
klopt dat van me tenen in de les werken we er ook echt aan, ik kan heel moeilijk mijn benen stilhouden tijdens lichtrijden op hem.. maar als ik op een ander paard rijdt kan ik dat wel??