Zero @ Work at home

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biesje

Zero @ Work at home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:11

hoi iedereen,
Ik zal ons even voorstellen
Ik ben bijou en mijn paardje is Zero Tolerance (6 jarige Merrie).
Ze is springgefokt maar rij voorlopig nog dressuur.
Door tijd gebrek hebben we haar pas zadelmak gemaakt toen ze 5 was (jaar geleden)
In het begin ben ik te lief een niet consequet genoeg geweest, waardoor ze nog niet zo heel ver is.
We zijn nu samen 3 keer in de B uitgekomen waarvan de laatste echt hele slecht punten waren.
Ze is heel kijkerig en best een stresskip!!
Na deze slecht punten ben ik heel erg gaan werken aan mijzelf maar ook natuurlijk aan haar.
punten waar ik me van bewust ben.

* mijn houding, ik zit nog steeds wat naar voren hoewel het al een stuk beter is dan voorheen toen lag ik bijna op haar hals zonder dat ik het door had.
* niet naar beneden kijken maar naar voren.
* haar iets meer laten buigen in haar lichaam.
* ze loopt nog veel op de voorhand, vooral als ze achter de teugel duikt.
* ze duikt achter de teugel als ze het moeilijk vind worden.
* als ze heet wordt maakt ze zich recht, proberen hier de stelling te behouden zodat ze minder de kans krijgt om te kijken en dus tegen het binnenbeen in te komen.

ik geloof dat ik jullie de rest zelf maar laar beoordelen. blijf wel aardig a.u.b. aan alleen kritiek heb ik niks. ik wil graag verder komen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie wel zien heb ik niet alleen maar de mooie foto's uitgekozen.
ik wacht op de reacties

groetjes

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:20

leuk paard heb je, commentaar geef jezelf al aan. probeer idd niet zover voorover te zitten en je hoofd omhoog. Je mag ook best trots zijn met zo'n knapperd onder je kont! ;) ;)

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:56

leuke combinatie zijn jullie zeg! :) let inderdaad op je houding, probeer wat meer achterover te gaan zitten en je handen recht op te houden. succes!

biesje

Re: Zero @ Work at home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 07:35

tnx, je ziet wel op foto 3, 7 en 8 dat ik op dat moment er weer beter aan denk haha. maar het moet een gewoonte zijn.
Ik ga ook vaak staan in mijn beugels als ze wat harder gaat. dat moet ik ook afleren.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:44

Ik vind dat je hier toch al trots op mag zijn hoor!
Houding is al gezegd en je geeft zelf ook al veel commentaar.
Blijf erop letten dat je hem goed actief houdt, ook op momenten dat hij niet achter de teugel loopt duikt hij op de voorhand. Blijf hem activeren en rij veel overgangen.
Verder heel veel plezier met dit mooie paard!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:24

Leuke combi!
Probeer je bekken wat te kantelen, een bolle rug te maken, wat op alle foto's zit je teveel op de voorkant, daardoor val je ook voorover.
Verder is het nog een jong paard wat natuurlijk graag op de voorhand loopt, daar ben je mee bezig, tempowisselingen zijn daar goed voor.
Word ze rennerig/achter de teugel ga je even naar de stap om weer rustig te worden, dat zal vanzelf beter gaan als ze wat sterker wordt en soepeler, het is gewoon een logische reactie om te vluchten als het moeilijk/zwaar wordt of als ze het niet snapt.
Ik zou als ik jou was eerst proberen om wat meer bevestiging te krijgen voordat je wedstrijden gaat rijden, de beter jullie samenwerken de rustiger zal ze worden (en jij ook) er moet nog wat meer vertrouwen in komen van jullie allebei!
Maar ik denk dat je wel op de goede weg zit!
Succes!

annoniemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:25

Leuke combinatie, ik zie inderdaad alleen verbeter punten in je houding, maar die geef je zelf ook al aan, en inderdaad iets meer buiging maar dat komt al op sommige foto's. Veel succes en plezier samen !

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 22:07

tnx allemaal voor de leuke en leerzame reacties.
ga er morgen weer meer op letten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:08

Leuk paard, lijkt erg fijn te kunnen lopen. Als jij meer achterover gaat zitten komt zij automatisch meer op dr achterhand. Maar jullie komen er zeker wel :)

Mich_Danc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:18

leuke pony zeg !

probeer alleen wat naar achteren te zitten , voor je kijken en je hakken wat naar benenden

voor de rest heel leuk

voor de rest leuk gedaan !

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:21

Ik heb ook zo naar voren gezeten, was moeilijk om af te leren. Goeie tip voor mij is, onderbenen naar voren leggen, iig niet te ver naar achteren, dan kun je al minder naar voren kiepen.
Succes ermee, je hebt een leuk paard!

Alfred_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:34

Commentaar geef je zelf al aan. Mooi paard gaat zeker wat worden!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 20:55

Vala schreef:
Ik heb ook zo naar voren gezeten, was moeilijk om af te leren. Goeie tip voor mij is, onderbenen naar voren leggen, iig niet te ver naar achteren, dan kun je al minder naar voren kiepen.
Succes ermee, je hebt een leuk paard!

ja ik vond het ook erg moeilijk om er altijd maar op te letten. Ik heb nu gelukkig al wel in de gaten wanneer ik naar voren duik maar ben ik nog met te veel dingen bezig om dat voor te zijn. Ik heb ook altijd in springzadel of veelzijdig gereden en dan lekker kort. nu al weer 1.5 jaar een dressuurzadel maar moet daar nog echt aan werken. kan gelukkig mijn benen al lang laten haha. Ik ga je tip uitproberen, tnx

Annemijn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:36

ziet er leuk uit! kritiekpuntjes wat je zelf idd ook aangeeft, maar t ziet er over het algemeen goed uit hoor :D

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:08

leuk te horen dat jullie vertrouwen in mij en Zero hebben haha.
gaan stug verder met verbeteren :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:10

ziet er erg leuk uit ( setje staat goeedd!! )
kritiekpunten geef je zelf ook aan, en je valt indd, zoals ik ook vaak zelf heb naar voren..

Azmodania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:08

Leuk paardje heb je, ziet er mooi en veelbelovend uit samen.

Kan me voorstellen dat je naar voren neigt en makkelijk gaat staan als ze gaat stressen.
Wat misschien helpt om je bovenste stuk lijf nog meer recht op te krijgen is je ruggenwervel stukje bij beetje lang maken.
Onderaan beginnen, en dan langzaam omhoog; zelfde idee als wanneer je je uitrekt 's ochtends.
Dan zul je waarschijnlijk voelen dat de spieren bij je schouders anders gaan.

Je benen hou je netjes, en dat zal nog makkelijker gaan als je je bovenlijf meer opricht.
Kost het nu moeite om je benen zo bij de singel te houden of gaat dit vanzelf?

Als ze het moeilijk of spannend vindt, in eerste instantie de rust weer opzoeken.
Even stapje terug met oefening of tempo tot het weer beheerst is en dan opnieuw inzetten.
Veel afwisselen en telkens kleine stukjes oefening vragen.

Je kan als ze rustig is opletten hoe je haar terug kan rijden op je zit.
Als ze dan druk wordt, kan je in plaats van te staan deze zithulp geven.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 17:36

Azmodania schreef:
Leuk paardje heb je, ziet er mooi en veelbelovend uit samen.

Je benen hou je netjes, en dat zal nog makkelijker gaan als je je bovenlijf meer opricht.
Kost het nu moeite om je benen zo bij de singel te houden of gaat dit vanzelf?

nee mijn benen daar let ik eigenlijk helemaal niet meer op, gaat gelukkig vanzelf.