Ilan en ik zwemmend in het L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Ilan en ik zwemmend in het L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:09

5 juni hebben Ilan en ik weer wedstrijd gehad in het L1. Dit was onze 6e keer in het L1. We hebben tijdens deze wedstrijd heerlijk kunnen rondzwemmen in ons eigen zweet. Zo'n warme dag en dan ook nog om 3 uur moeten starten. Echt het zweet gutste van mijn hoofd en Ilan's lijf af (fijn weer zo'n apenpakkie met zulk weer }:0 ).

Over de eerste proef was ik zelf wel tevreden, er zaten wat mindere stukken in maar ook zeker aardig wat goede. Een van onze probleem punten, het wijken, ging dit keer toch echt al beter dan eerder. We zijn sinds kort na een vrij lange tijd weer gaan lessen (en ook meteen fanatiek 2x per week) en dit betaalde meteen uit, aangezien ik het commentaar 'schaart niet' niet meer heb gekregen en zelfs 1x een 6 kreeg voor het wijken :D .

De 2e proef ging wat minder aangezien Ilan gewoon erg veel last had van de warmte (ik ook overigens). Hierdoor was het moeilijk om hem voorwaarts te blijven houden en dat ga je dan natuurlijk zien in de punten.

Uiteindelijke resultaat was 185 en 168 (wat inhoud dat we nu L1 +4 zijn). 2e jury was een heel eind strenger dan de eerste. Had zelf niet zo'n groot punten verschil verwacht, maar het commentaar klopte gewoon en het was prima gejureerd alleen door het gebrek aan impuls beland je al een stuk sneller op een 5 en dan gaat het toch ineens hard. Verder was ik erg tevreden over het positieve en negatieve commentaar want ik kon er zeker wat mee.

Eigen punten:
- handen rechtophouden (pianohandjes)
- tenen meer naar binnen draaien (jawel aangezien ik op een pony rij en dus laag zit kreeg ik het voor elkaar in de eerste proef de C om te schoppen :+ )
- Ilan zou nog wat actiever mogen van achteruit, maar we zijn weer anderhalve week verder en dit gaat met sprongen vooruit hij begint lekker door te komen vanachter
- zelf moet ik verder beter gaan ontspannen in de galop, dit is echt ons probleem punt. Vooral thuis is het erger dan op wedstrijd

Nou hier de foto's (waarvoor ik graag Karin heel erg wil bedanken):

1.
Afbeelding
Eerste boog van de slangenvolte. Zou iets meer door de hals mogen wel goed voor een 7

2.
B afwenden E linkerhand
En ook deze was goed voor een 7 :D

3.
En hier schop ik dus de C om

4.
Afbeelding
Rechtergalop, nagefelijkheid is hier dus gewoon niet goed.

5.
Nog een keer rechtergalop
Op deze foto kun je goed zien dat ik erg gespannen zit in de galop

6.
Afbeelding
KXH gebrokenlijn doorzitten ook weer goed voor een 7

7.
Afbeelding
Linkergalop hier wel meer nagefelijk, maar ontspannen is anders

8.
Ie ik zie een fotograaf
Haha lekkerbekkie heeft ie ook, is van mij niet te zeggen wat een hoofd :=

9.
Afbeelding
Afgroeten, netjes vierkant. Enige probleem alleen is dat Ilan vaak denkt dat hij maar vooruit moet kijken op het moment dat ik mijn hoofd omlaag doe :Y) (handig een pony die zo goed meedenkt)

10.
Afbeelding
Even tussen de proeven door een mooi kiekje van Ieltje zn hoofd <3

11.
Afbeelding
KXM van handveranderen middendraf. Hiervoor een 5 met commentaar: gedragener

12.
Afbeelding
Volte 15 meter rechts. Goed voor een 7

13.
Afbeelding
Rechter middengalop

14.
Afbeelding
Arbeidsgalop links

15.
Afbeelding
Geconcentreerd koppie *D

16.
Afbeelding
Halthouden. :n

17.
Afbeelding
Afgroeten. Ik lijk wel een inelkaar gezakte plumppudding :+ was ook echt kapot na die 2e proef (en niet alleen ik). Ben de ring uit gegaan en eraf gesprongen al die kleren en cap aan de kant gegooid en Ilan aan de hand uitgestapt.

Nou kom maar op met dat commentaar :D . Oh ja let niet op mn cap om de een of andere reden gleed ie de hele tijd iets naar achter daardoor zit ie een beetje raar. Denk dat het te maken had met mn haarnetje. Wel vreemd had er nog nooit last van gehad.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:22

comtaar geef je zelf al een betje!
vindt het er verder wel netjes uit zien leuk dat jullie zo vooruit gaan! :)

Ik zat te kijken na je cap van huh hoe zit dat haha
omdat het hw is even een klein puntje maar kan ook moment opname zijn iets meer je voete uitdrukken en meer lache haha :)

(wat werd er gezegt dat je c opgegooit had? :P )

Whitepanther

Re: Ilan en ik zwemmend in het L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:47

Ja hakken uitdrukken heb je idd gelijk in :j

Over het omschoppen van de C werd niets gezegt. Alleen Ilan vond het daarna iedere keer een beetje eng als we erlangs kwamen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:29

Wat een ontzettende knapperd zeg!
Leuk die knotten zo met dat kleurverschil erin :D

Commentaar heb je zelf al gegeven maar omdat het HAW is moet ik wat zeggen:
- Ga lekker ontspannen zitten in de galop probeer daar echt aan te denken tijdens je proef.. blijven ademen dat scheelt al de helft ;)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:34

Eigelijk is het omrijden van een letter -1 ofzoiets dacht ik :D Ik vind dat je een heel gaaf perd hebt! Probeer je handen alleen niet vast te zetten op je benen, dan zie het er meteen ook een stuk ontspannener uit :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:41

wat een knapperd die Ilan!
idd meer je handen dragen en oefenen op de galop, vind het er best lekker uit zien maar nog genoeg om op te efenen.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:01

Bedankt voor de reacties. Ik moet inderdaad meer ontspannen tijdens de galop (en ja ademen heb op wedstrijd gehad dat ik half begon te hyperventileren omdat ik niet goed meer ademde :+ ). Het probleem is gewoon dat ik (zo zegt mijn instructrice) voor mezelf zo'n grote bariere heb opgebouwd dat ik bijna niet meer kan ontspannen. We zijn er van de week al een hele tijd (inclusief een hoop op mij in praten) mee bezig geweest. Toen hadden we (van onze beide kanten) een paar ontspannen galopsprongen :D

Er is inderdaad nog genoeg om op te oefenen, maar ik vertrouw erop dat dat goed gaat komen. Ilan doet (bijna) altijd zn best voor me. En ik moet gewoon goed op mezelf blijf letten.

Handen gaat nu thuis ook al beter daar durf ik ze wat meer naar voren te zetten. Probleem is alleen dat ik op wedstrijd door de spanning helemaal vergeet erop te letten. Ik hoop dat dit straks ook beter gaat.

En het is idd een knapperd (al zeg ik het zelf) kan ook elke keer dat ik foto's van hem zie weer verliefd op hem worden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:07

Wat een rare opmerking:gedragener in het L1????
Maar hij moet duidelijk nog wat nageeflijker/over de rug komen.
Het ziet er op sommige foto's uit dat als je hem los laat aan de voorkant hij gelijk zijn kopje in de lucht wil steken.
Jullie zijn wel een leuke combi,mooi jasje ook!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:16

Gedragener wordt 4x vermeld op de coupon verder wordt er een aantal keer als commentaar meer souplesse en meer afdruk. Heb dit commentaar nog nooit gehad weet ook niet of dat vaak voor komt in het L1, maar het klopt iig wel.

Hij moest op deze wedstrijd idd wat nagevelijker en over de rug. Helaas ligt dit voornamelijk aan mijn spanning en niet aan hem. Ik ben veel te gespannen nog op wedstrijd, moet meer durven ontspannen en moet meer vertrouwen hebben in hem. Thuis gaat dit namelijk al prima, maar het is een leerproces dus dit gaat vast wel goed komen. De ene keer gaat het ook beter dan de andere. Deze keer begon het losrijden wat gespannen en dan 'durf' ik dus niet meer zo goed. Ik denk dat mijn faalangst hier ook wel wat mee te maken heeft. Heb heel lang niet eens durven starten door de faalangst (met als excuus dat ik geen interesse had in wedstrijden rijden).

Overigens heeft het feit dat het zo goed gaat wel veel voor mn zelfvertrouwen gedaan hoor. En dat weer dankzij mijn geweldige vent, want hij heeft me ook het vertrouwen in rijden teruggegeven.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:55

Whitepanther schreef:
Ilan doet (bijna) altijd zn best voor me. En ik moet gewoon goed op mezelf blijf letten.

Haal dat bijna maar weg! Iel doet eigenlijk altijd zn best voor jouw!
Hij is bijvoorbeeld veel makkelijker als Nim die alles doet wat je vraagt (en zich in rare bochten wringt), als jij een keer een hulp niet helemaal goed geeft probeert ie nog steeds te doen wat je (wilde) vraagt!

Verder qua houding moet je idd werken aan je handen en je benen. Je hele been wat meer terug leggen ipv naar voren (lastig, weet ik)!

Verder met rijden mag die idd nog wat meer over de rug en achter wat actiever worden, maar de vooruitgang die jullie hiermee bereikt hebben in hele korte tijd is super! Lekker zo doorgaan!

Ik moet je toch binnenkort uitschakelen om te voorkomen dat je me inhaalt ;)

Popcorn19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:31

Erg leuke paardje! Leuke combi!

Je handen mag je iets hoger dragen en idd zoals je zelf zegt je hakken naar beneden. Succes!

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:10

Prachtpaard en idd gave knotjes met die verschillende kleuren erin. Tip voor wat betreft ontspannen tijdens de galop: ik ga dan zachtjes zingen of beetje fluiten! Dan moet je wel ademen (echt wel goed om te blijven doen hoor ;-)) en mij helpt het wel om wat relaxter te worden. Zo fluit ik bij één van mijn paarden altijd de begintune van de tv serie Bonanza (nu verraad ik mijn leeftijd), en voor mijn paard Galaxy is dat nu het teken om in galop aan te springen. Hij kent het al precies! ;-)

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:59

@ZaZoe: Fluiten of zingen is wel een interessante tip, nog nooit gehoord, maar ik ga het zeker uitproberen :D

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:36

Elien, ik kan lang nadenken over een goed onderbouwde reactie, maar ik denk het niet zoveel toevoegt. Je bent zelf al onwijs hard aan de slag om jullie als combinatie te verbeteren, en dan bedoel ik niet alleen het lessen. Dat vind ik knap!! Ik verbaas me elke keer weer als ik Ilan zie. Hij wordt gespierder en leniger en jullie zijn zó bijzonder goed op elkaar ingespeeld... Daar kunnen veel ruiters wat van leren.
Als ik toch iets wil toevoegen, wil ik je nog even herinneren aan de tijd voor je wedstrijden reed. Je had andere doelen dan hoog eindigen of veel punten scoren. Ik weet heel zeker dat je nu nog steeds voor je plezier rijdt, maar laat je ambitie en de daarbij komende zenuwen nooit in de plaats komen van genieten van de meest geweldige draak op aarde: Ilan Smaragd. Als jij op Ilan zit kunnen jullie de wereld aan. En dan kan de rest van de wereld op het dak gaan zitten. Jij hebt Ilan :)

(En ik heb iets leuks bedacht: Ilan Smaragd en Gaye Dondersteen :P)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:16

Behalve dat ik het er heel mooi uitvind zien, vind ik het echt een heel leuk paardje!!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:33

Wat een leuke pony :D wat heeft tie een korte pootjes :D

vind het er netjes uit zien let er alleen op dat je je handen niet vastzet..
probeer ze iets hoger te houden...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:05

Ja, leuke combi!
Probeer te ontspannnnnnnennnn, ook met je handen, je mag ze wat meer dragen, dat helpt ook om ze niet vast te zetten.
De jury bedoelt denk ik dat hij een beetje uit elkaar valt, met die gedragenheid, hij mag op dat moment nét wat meer bij je blijven.
En goed op je billen blijven zitten!
Mooi jasje heb je!
Die laatste foto, haha, jij zit helemaal ingekakt maar je paardje kijkt nog wel heel fris!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:08

Heb niet zoveel commentaar eigenlijk!
Wel een mooi paardje <3

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:11

Wat een ontzettend leuke combinatie, had helemaal niet door dat het om een pony ging (oogt gewoon als paard zo op de foto). Ben benieuwd naar jullie in de toekomst!

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:19

Mooi paardje!
Let wel op je handen!