). Over de eerste proef was ik zelf wel tevreden, er zaten wat mindere stukken in maar ook zeker aardig wat goede. Een van onze probleem punten, het wijken, ging dit keer toch echt al beter dan eerder. We zijn sinds kort na een vrij lange tijd weer gaan lessen (en ook meteen fanatiek 2x per week) en dit betaalde meteen uit, aangezien ik het commentaar 'schaart niet' niet meer heb gekregen en zelfs 1x een 6 kreeg voor het wijken
.De 2e proef ging wat minder aangezien Ilan gewoon erg veel last had van de warmte (ik ook overigens). Hierdoor was het moeilijk om hem voorwaarts te blijven houden en dat ga je dan natuurlijk zien in de punten.
Uiteindelijke resultaat was 185 en 168 (wat inhoud dat we nu L1 +4 zijn). 2e jury was een heel eind strenger dan de eerste. Had zelf niet zo'n groot punten verschil verwacht, maar het commentaar klopte gewoon en het was prima gejureerd alleen door het gebrek aan impuls beland je al een stuk sneller op een 5 en dan gaat het toch ineens hard. Verder was ik erg tevreden over het positieve en negatieve commentaar want ik kon er zeker wat mee.
Eigen punten:
- handen rechtophouden (pianohandjes)
- tenen meer naar binnen draaien (jawel aangezien ik op een pony rij en dus laag zit kreeg ik het voor elkaar in de eerste proef de C om te schoppen
)- Ilan zou nog wat actiever mogen van achteruit, maar we zijn weer anderhalve week verder en dit gaat met sprongen vooruit hij begint lekker door te komen vanachter
- zelf moet ik verder beter gaan ontspannen in de galop, dit is echt ons probleem punt. Vooral thuis is het erger dan op wedstrijd
Nou hier de foto's (waarvoor ik graag Karin heel erg wil bedanken):
1.

Eerste boog van de slangenvolte. Zou iets meer door de hals mogen wel goed voor een 7
2.
B afwenden E linkerhand
En ook deze was goed voor een 7

3.
En hier schop ik dus de C om
4.

Rechtergalop, nagefelijkheid is hier dus gewoon niet goed.
5.
Nog een keer rechtergalop
Op deze foto kun je goed zien dat ik erg gespannen zit in de galop
6.

KXH gebrokenlijn doorzitten ook weer goed voor een 7
7.

Linkergalop hier wel meer nagefelijk, maar ontspannen is anders
8.
Ie ik zie een fotograaf
Haha lekkerbekkie heeft ie ook, is van mij niet te zeggen wat een hoofd

9.

Afgroeten, netjes vierkant. Enige probleem alleen is dat Ilan vaak denkt dat hij maar vooruit moet kijken op het moment dat ik mijn hoofd omlaag doe
(handig een pony die zo goed meedenkt)10.

Even tussen de proeven door een mooi kiekje van Ieltje zn hoofd
11.

KXM van handveranderen middendraf. Hiervoor een 5 met commentaar: gedragener
12.

Volte 15 meter rechts. Goed voor een 7
13.

Rechter middengalop
14.

Arbeidsgalop links
15.

Geconcentreerd koppie
16.

Halthouden.

17.

Afgroeten. Ik lijk wel een inelkaar gezakte plumppudding
was ook echt kapot na die 2e proef (en niet alleen ik). Ben de ring uit gegaan en eraf gesprongen al die kleren en cap aan de kant gegooid en Ilan aan de hand uitgestapt.Nou kom maar op met dat commentaar
. Oh ja let niet op mn cap om de een of andere reden gleed ie de hele tijd iets naar achter daardoor zit ie een beetje raar. Denk dat het te maken had met mn haarnetje. Wel vreemd had er nog nooit last van gehad. 
)