Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wolferus schreef:Hij kan wel goed galopperen. Toen ik hem kreeg deed hij het ook gewoon goed en voordat hij zo vervelend begon te staken galoppeerde hij ook gewoon rondjes, dus hij kan het wel.
Hij kan ook best draven, als je er even met de longeerzweep achteraan gaat met iemand erop doet hij het ook gewoon, maar hij vertikt het gewoon.
Hij doet het inderdaad bij andere ruiters ook.
Zadel en rug zijn niet nagekeken, maar ik was toch al van plan er een dierenarts bij te halen, ondanks dat we neit denken dat hij pijn heeft ofzo.
Wolferus schreef:Zonder dat iemand hem ''opport'' met de longeerzweep doet hij tegenwoordig niks meer xD
Dan stap ik dus gewoon een uur lang ..

Anoniem schreef:Is het onwil. Of is het niet kunnen? Is je zadel na gekeken? en de rug van je paard? Doet hij het bij andere ruiters ook?
Deze dingen zou ik eerst door lopen voor je met zwepen begint. Dat lijkt mij voor nu het verstandigste.
Edit: ik zie dat het om een draver gaat? Dan zou ik zeker de rug(en eigenlijk ook benen) laten nakijken. Met 4 zal hij niet op de baan geweest zijn. En kan het goed zijn dat hij een probleem in de rug/bekken heeft waardoor hij niet geschikt was voor de baan. Verder ook goed rechtrichten. Vaak zijn zulke jongen paarden scheef. Wat zegt je instructrice er van?(of heb je geen les?)
En met de galop moet je heeel rustig aan beginnen. Dat ze die met 4 jaar nog niet goed onder de knie hebben is helemaal niet raar. Daar kunnen jaren over heen gaan
Wolferus schreef:Ik nam ook les en wil ook wel lessen, maar als hij zich zo gedraagt kan ik hem dus niet meenemen naar de ponyclub les, want dan zit ik iedereen telkens in de weg met zijn gestaakt enz en ik ga niet nóg een externe les betalen.
Ik zal ook de dierenarts even bellen om hem te laten checken en door wie laat je het zadel nakijken? Een zadelmaker?
Embe schreef:Doet hij het ook met longeren? Zou anders eerst weer beginnen met grondwerk...
Wolferus schreef:Embe schreef:Doet hij het ook met longeren? Zou anders eerst weer beginnen met grondwerk...
Hij pubert ook wel wat met longeren, maar meestal doet hij het aan de lijn gewoon wel.
Tandarts is net geweest en komt ook regelmatig.
Ponyclub is omdat ik anders nooit met anderen samen kan rijden en dat gezellig is.
Zelfs als ik hem aan de lange teugel heb draaft hij niet aan, dus ik houd hem niet vast volgensmij.
Grondwerken is niet echt iets voor ons, dat is hij heel snel zat en dan stuift hij met z'n oren in z'n nek op mij af als hij geen zin meer heeft..
Ik ben een aantal maanden al opnieuw begonnen, omdat hij door de winterstop een tijd stil heeft moeten staan, dus nog eens opnieuw beginnen vind ik niet zo'n goed idee. Hij heeft wel telkens zijn tong naarbuiten tijdens het rijden, maar de tandarts is net geweest dus dat kan het niet zijn.
Ik zet hem nu 4 dagen stil en kijk of hij daarna wel weer luistert, zo niet, dan haal ik er een dierenarts bij en sowieso een zadelmaker omdat ik het zadel niet helemaal perfect vind liggen, maar dat is ook lastig, omdat hij een hele rechte rug heeft.