Herman is een tuigpaard, wat van haar 2e tot haar 7e eigenlijk alleen maar voor de koets heeft gelopen. Een stug paard, wat behoorlijk onflexibel was. Het afgelopen jaar ben ik begonnen met haar onder het zadel erbij te rijden, en we maken al best vooruitgang geloof ik. Vandaag is mijn zusje meegegaan, om eens foto's en filmpjes te maken, zodat ik zelf ook eens kon zien hoe het eruit zag. We hebben eigenlijk geen nivo, maar zijn vooral bezig met ontspannen rijden, en een beetje geslotenere gangen te maken.
Ik heb getwijfeld of ik dit bij ITP of bij HAW zou zetten, uiteindelijk toch voor het laatste gekozen. Dit omdat ik toch wel erg graag tips zou krijgen over hoe ik dingen anders kan doen. We hebben eens in de zoveel tijd een privé les, en mijn moeder was laatst mee, en die meldde mij dat het er in vergelijking met een jaar geleden wonderbaarlijk goed uitzag.
Commentaar over de cap mag, houd je niet in, maar ik zet hem toch niet op

Foto's staan niet op volgorde, die weet ik namelijk niet meer

Voor een paard dat een jaar geleden alleen maar met haar hoofd in de lucht kon zwiepen, ben ik hier al heel tevreden mee!

En deze is nog beter..

In de gallop heeft ze nog heel erg de neiging uit elkaar te vallen, maar ook dit is al beter dan vorig jaar

Bakkabouter

Beetje schouderbuitenwaarts komt ook al langzaam. Hier moest ik net kijken naar een scooter die langskwam, of hij al vergenoeg weg was. Vandaar dat ik voorover zit

Ik ben wel een beetje trots op Herman

Een gallopje
En een drafje
Zo, en nu graag tips en tricks, zodat het volgende topic misschien wat beter is