Ze is elf jaar manegepony geweest, had enorm veel last van zomereczeem, maar ik was gelijk verliefd op haar.
Ze is nu twee jaar van mij en ik krijg nu één keer per week les van Ronny Livens.
Ik heb besloten ze eerder dressuurmatig te trainen en af en toe eens een sprong te maken.
Ze heeft kleine bewegingen en is vaak vrij hard in haar mond, maar na een tijdje rijdenbetert dat.
We zijn vooral aan het beginnen met de 'hoger' oefeningen: travers, appuyeren, keertwending om de achterhand, ...
Ik heb nog maar één keer met haar meegedaan aan een dressuurwedstrijd en had gelijk 65%.
Vandaag had ik een dressuurtraining (geen les) en daar heb ik wat foto's van: commentaar welkom!
Werkpunten (doelen voor september):
-achterhand eronder
- meer ontspannen hoofdhouding => ontspannen hand
(PS: de reden dat mijn been soms niet helemaal rond mijn paard zit en mijn tippen soms niet naar binnen wijzen is omdat ik ontzettend veel last heb van beide knieën en als ik dat langer dan een kwartier probeer vol te houden ik echt ondraaglijke pijn krijg.)
Hoofd-halshouding:

Diagonaal in middendraf - einde:

Opvangen op de korte zijde (achterhand moet er wat meer onder):

Begin naar travers:

Drafje:

Compact wijken voor het linkerbeen:

Draven(poging om de achterhand er onder te krijgen):

Rechtrichten - lange lijn:

Oprijden naar diagonaal - licht appuyerend:

Springen (aanrijden - we kijken dus allebei gewoon recht naar hetzelfde = eng
-)
Springen:

Eindfotoow van de poown:

Maar probeer eerst die achterhand eronder te krijgen en dán pas met de voorkant bezig te zijn. Naja, bezig te zijn: dat hoort dan vanzelf wel goed te komen
. Let hierbij ook op je handen: je hebt ze vaak op ongelijke hoogte. Over het springen heb ik niks op aan te merken; vindt dat je er netjes op zit en ook mooi meegeeft
Wat een gaaaaave pony!
)