Selano Z2 startgerichtigd!! 207 en 212 punten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selamo

Selano Z2 startgerichtigd!! 207 en 212 punten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:00

Hallo. :)

Het is al even geleden maar zondag 23 mei hebben we gestart in herveld met een mooi resultaat van 207 en 212 punten!
het weekend daarvoor 206 en 214 punten.

Selano loopt de laatste tijd super.
de buiging komt goed door en de passen en ritme worden steeds beter en sterker.

in de proef was Selano soms wat heet en gespannen..
maar ondanks dat vond ik hem heerlijk lopen.

De winstpunten waren binnen, en we zijn nu ook al éen keer Z2 gestart.
Met losrijden liep hij geweldig!! maar in de proef werd de spanning zo groot dat ik er niet aan kon rijden
en er fouten kwamen. De tweede proef heb ik daarom ook niet gereden.

Hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=k3kZzWgD4Hk

Een reactie zou leuk zjin!

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:18

Hele nette proef hoor... super!!
Jammer van de simpele galopswissels.. ze dribbeld net even door..

Heel veel succes in de Z2..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:23

verkeerde topic
(waarom kan k mn bericht niet verwijderen xD)

Maar ik vind het er erg netjes uitzien!!
En nette punten zeg :oo

Anoniem

Re: Selano Z2 startgerichtigd!! 207 en 212 punten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:29

Ik zou wel nog even wachten met Z2 om eerlijk te zijn, aangezien je net 'krap aan' de winstpunten haalt en zo te zien is het een en ander ook nog niet helemaal bevestigd zoals het zou moeten zijn (zie vooral de keertwendingen).

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:40

Vind dat er hele mooie stukken in je proef zaten! Mooi constant beeld. Mooie combinatie!

Ik vind de oefeningen wel bevestigd overkomen. Tuurlijk, sommige dingen mogen nog wat verder afgewerkt worden, maar dat heb je toch altijd in je proef? Dan gaan er soms dingen minder. Vind 't iets kort door de bocht Bizzybijtje om te zeggen dat de oefeningen niet bevestigd zijn. De keertwendingen zijn gewoon iets te groot en hij mocht tikkie meer doorstappen, maar dat wil toch niet zeggen dat dat altijd het geval is? 't Is een momentopname zo'n proef. En vind 212 en 214 geen krappe wp's.

Enige punt van "kritiek" wat ik je wil meegeven, TS - in het kader van de regels van HAW :D - is dat je bij het terugkomen vanuit de midden-/uitgestrekte galop je pony meer op 't achterbeen mag zetten. Hij remt teveel op 't voorbeen af als het ware. Goed je voorwaartse drang behouden bij het opvangen. Drijf aan, sluit je hand, ontspan, drijf dan weer aan, sluit je hand en ontspan, etc. Zou hou je je pony meer voor je als je opvangt. Idem een beetje bij de uitgestrekte draf.

Verder lovend commentaar, lekker doorgaan!

Succes in het Z2!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:55

Ik ben het met Smeetjoew eens, er zitten hele mooie stukken in je proef, waarbij vooral de vriendelijk aanleuning opvalt en bovendien wil ik je even complimenten meegeven voor je houding, heel netjes!

Nette punten die je hebt gehaald, ik denk door e.a. nog verder af te werken je punten zeker nog verder omhoog kunnen gaan. Wat mij vooral opviel was dat je de wendingen in galop en de voltes in draf/galop niet zo mooi inzet, het lijkt ietswat abrupt te zijn en soms met net te veel stelling, waardoor hij wat uitzwaait, zonde. Neem trouwens met het achterwaarts gaan iets meer rust, je pony staat nu nauwelijks stil vantevoren.

Succes verder in het Z2

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:19

Heel leuke combi om zien, ik sluit me volledig aan bij de complimenten op je houding en aanleuning ;)

Ik vind je galopovergangen heel jammer. Die gaat toch 2 a 3 keer mis... (drafpasjes)
Je impuls in de keertwendingen viel ook wel weg, die gaan nog niet vlot genoeg denk ik?

Veel succes in het Z2!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:21

Zeker netjes gereden en je zit er netjes stil op!
Persoonlijk zou ik nog wat langer doorgetraind hebben, er zijn toch nog wel wat verbeterpunten. Het geheel zou van mij nog wat losser mogen tonen, met iets meer afdruk in draf en galop. Je appuyementen mogen ook iets meer lengtebuiging hebben.
Succes in het Z2!

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:44

Ik vind het over het algemeen een hele nette proef! Je hebt ook een mooie houding. Er zijn inderdaad nog wel verbeterpunten. Wat mij vooral opviel was het appuyement naar rechts dat beter kan. De keertwendingen, vooral linksom. Galop zou iets meer sprong mogen hebben. Ook bij de midden-/uitgestrekte galop opletten dat hij niet op de voorhand valt maar bergop. En dan inderdaad de eenvoudige galopwissel. Stap tussenin zou meer ontspannen moeten. Veel succes nog met de training. Het lukt jullie zeker wel!