Halve grote voltes links rechts hoe super doen.. ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Halve grote voltes links rechts hoe super doen.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:14

hallo.

zoals de titel al zegt..
hoe rij je nu een halve grote volte links en dan meteen recht goed.. ? ik heb al veel verschillende manieren gehoord.. maar naar mijn idee nooit de goeie.. ik hoop dat jullie me kunnen helpen waar je echt goed op moet letten om zo hoog mogelijke punte te halen..

groetjes, Marlies

__PSM__

Re: Halve grote voltes links rechts hoe super doen.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:20

Uhm door de lengte van de bak rijd je als het waren een S en op x stel je hem recht dus een halve volte van C naar X, hoeken afsnijden enzo, dan op X een tel recht en dan van X naar A ook weer hoeken afsnijdend....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:32

Afbeelding

Ik heb het gprobeerd te tekenen voor je.
Je ziet hier duidelijk het verschil.
De rode lijn is een halve grote volte links en daarna bij B de hoefslag rechts volgen.
De groene lijn laat een halve grote volte links gevolgd door een halve grote volte rechts zien.
Duidelijk is hoe je bij de voltes de hoeken wel rond rijd, en bij het afwenden niet.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:35

dankjullie wel.. :D

ik heb ook ergens gehoord dat je dan dus gewoon de hoeken zoals normaal met een volte ook neit in moet en dan 3 a 4 passen de hoefslag raken en dan er weer af voor de volte verder.. en dan natuurlijk wel rond houden.. :+ is dat ook een goeie tip of vinden jullie van niet.. ??

het is niet dat ik deze vraag stel omdat ik em niet weet maar omdat ik het zelf wel een moeilijk figuur vind om perfect te rijden.. en ik graag met mijn 1st volgende wedstrijd goeie punte ga rijden en dus graag tips wil om dit figuur richting perfect uit te voeren.. :+

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:44

Als je de hoek voor de volte netjes en goed in rijd en de tweede hoek (dus de eerst halve grote volte) goed rond rijd. Dat er dus een heel groot/duidelijk verschil in de hoeken zit, werkt ook goed. Verder paard mooi rond houden, zowel stelling als buiging. Op X rechtstellen en rustig de andere kant op buigen.

Inderdaad 3 a 4 passen op de hoefslag, anders zijn de voltes niet rond. Overigens is dit altijd een vrij makkelijk figuur om punten mee te verdienen, mits je he netjes en duidelijk rijd. :)