Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sabinee__ schreef:Misschien moet je niet continu hetzelfde springen? En hoe vaak spring je? Ik kan het ook begrijpen dat je paard er geen zin meer in heeft als je al 3x in de week springt ofzo ?
Of misschien doet het na een tijdje pijn ? Hoe zit je er zelf op? Klap je hard terug in het zadel?
Quir schreef:Of hij vind het gewoon niet leuk meer na een aantal keer gesprongen te hebben.![]()
Pijn lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat hij in het begin wel gewoon springt. Of je moet heel beroerd in het zadel zitten, dat dat pijn gaat doen.
? Quir schreef:Er is in ieder geval een reden waarom hij het niet meer doet. Gezien het feit een paard niet denkt; Hé ik ga mijn baasje eens lekker pesten.
Er is echt een reden, alleen dan uitvinden wat. Pijn dan springen ze in het begin al niet goed. Heb je een borsttuig om? Dat kan ook nog wel eens hinderen op de sprong en kan zelfs pijn doen met springen.
Quir schreef:Hmm en hij doet het ook niet elke keer wanneer hij toevallig een balk aangetikt heeft? Niet goed uitkwam, noodsprong, oid?
En als je dan de hindernis lager zet of een kruisje, springt hij dan wel weer gewoon? Of een stijltje en dan aan de zijkant twee balken neer leggen, soort trechter van de sprong maken.
of zeg ik nou iets heel raars...__PSM__ schreef:Pijn lijkt mij juist heel waarschijnlijkof zeg ik nou iets heel raars...
Pony heeft de eerste paar keer nergens last van, waarschijnlijk bij de landing is er iets wat paard pijn doet, paard wil niet meer springen wat afzetten associeerd het paard na een paar keer met pijn...
Misschien is jullie landing toch niet zo soepel als je denkt?