Samber Mon @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

Samber Mon @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:52

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:55

Wauw, heel mooi paard! Je rijdt hem erg netjes :j ik heb geen tips, vind dat je hem erg goed rijdt!

maaikedewit

Re: Samber Mon @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:59

Ik vind dat je te veel aan je binnenhand zit en dat je hem als het ware naar binnen trek. Verder wel leuk paard!

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:03

Het lijkt een beetje alsof je je hand iets vast zet, kan zijn dat ik het fout zie. Ik vind het er allemaal een beetje onrustig uitzien, maar dit is pas je 5de keer, dus je moet nog wennen neem ik aan.
Je binnenhand is wel wat streng, maar verder vind ik het er wel netjes uitzien.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:35

Ziet er goed uit je rijd hem leuk.
Ik zou proberen mijn been langer te houden zodat je er meer om heen kan zakken anders ga je een beetje mee huppen.

Veel succes verder

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 21:07

Dankje voor jullie leuke reactie's, hij is best sterk voor, hij is een tijd door een meisje gereden die hem niet naar beneden kreeg, dus hij moet weer even op gang komen.
Wel word hij elke keer weer beter :)

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:12

Ziet er goed uit.
Vind alleen dat hij vaak achter de loodlijn loopt, en vind het er niet helemaal ontspannen uit zien, vraag me af of hij goed over de rug liep, kon ik helaas niet zo goed zien :+

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 21:20

loveRoes schreef:
Ziet er goed uit.
Vind alleen dat hij vaak achter de loodlijn loopt, en vind het er niet helemaal ontspannen uit zien, vraag me af of hij goed over de rug liep, kon ik helaas niet zo goed zien :+

Dankje, nou het meisje dat het hiervoor reed reed hem op borsthoogte of helemaal niet naar beneden, waar mijn moeder stond de filmen was ze hoek heel "eng".. :P

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:23

Leuke combinatie, alleen ik vind het er niet zo super prettig uit zien. Af en toe ligt je binnenhand helemaal op je bovenbeen en zet je hem vast, wat als gevolg heeft dat jou paard zich opkropt, erg hoog en achter de LL gaat lopen, wat tot gevolg heeft dat hij zijn rug wegdrukt. Probeer hem eens wat lager in te stellen, ik den kdat hij ook wat moeite heeft om zijn rug te durven loslaten. Als je hem dan wat lager rijd zal dat misschien makkelijker worden. Hij zwengt ook een beetje uit achter, dus let erop dat je met je buitenbeen erbij blijft in de wendingen.

Ik denk dat jullie met goede les en veel oefeningen nog een hele sprong vooruit gaan maken! :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:28

Ik vind het een heel mooi paard!
Verder vind ik het er niet zo heel fijn uitzien, je zou het paard veel meer van achter naar voor moeten rijden, ze loopt te vaak te ver achter de loodlijn en haar mond is regelmatig geopend. Rij haar meer van je hand af.
Ik zou eerst een hele grote stap terug naar de basis doen en oefenen en rechtrichten en loslaten. Pas als dat weer in orde is, kan je een stap vooruit doen. Ik denk wel dat dit met niet al te veel moeite moet gaan lukken. Maar zoals het nu gaat, ga je tegen problemen oplopen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:04

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.