Waventy schreef:Calvin, eigenlijk gaat het op wedstrijden heel erg goed..
Altijd dik muv enkele wedstrijden in de winstpunten en of prijs.
Ze heeft er zelf wel eens opgezeten, maar het is en blijft een lastig paard om te rijden.
Enige dat ik zo nu en dan op het protocol tegen kom is dat hij meer nagefelijker mag...
Het is gewoon heel dubbel, want sterk in de hand is hij dus niet.
Vandaag veel balken gedraafd, vindt ie moeilijk wilt ie gaan rennen, dus weer terug naar de stap en ontspanning en dan weer opnieuw.
Later gewoon zonder balken gereden en iedere keer wanneer hij sterk wordt weer terug naar beneden. Komt later dan ook vanzelf in de aanleuning bovenin, maar blijft stug in zijn kaak.
Dus volgende week even de tandarts laten kijken, hoewel ik van mening ben dat dit al een probleem is sinds we in de B zijn gestart.
dit verhaal herken ik van mijn vorige paard.die was ook moeilijk ontspannen te krijgen maar was niet sterk in de hand.dat is inderdaad lastig om te rijden en dus ook lastig om adviezen te krijgen omdat je zowat alles al geprobeerd hebt.ik wens jeheel veel succes met je mannetje.ik hoop dat je hem in de loop van de tijd wat meer naar de ontspanning kan gaan rijden.zal altijd een lastig iets blijven maar het komt vast wel goed.blijven trainen.
wat ik ook wel deed met die van mij was veel stelling vragen tot hij losliet en dan weer langzaam rechtrichten,zodra hij weer beetpakte weer instellen en dan ook vrij laag hoor.zeker niet in de oprichting want dan houd hij hem toch vast.en als datlukte uiteindelijk dan boog ik hem contra in,ik red ook veel kleinere voltes om hem goed te gymnastiseren.hielp bij hem heel goed.zodra hij pakte,meteen een kleine volte op en hem buigen.later kon ik hem daardoor wel redelijk in de oprichting rijden.maar dan moest ik zeker zijn dat hij in de lage lijn geheel op 2 teugels was en ontspannen over de rug was.als dit maar een fractie verkeerd was hoefde ik hem echt niet in de oprichting te rijden want dan zette hij zich vast in de kaak.dat is op een wedstrijd heel naar en omdat ik dat altijd tegenkwam ben ik gestopt met hem te rijden in de sport.hewt gaf teveel spanningen erbij .dus alles werd steeds heftiger.ik kon hem op de wedstrijden gewoon niet los genoeg krijgen omdat de losrijtijden niet zo heel erg lang zijn.tenminste.............als je beperkt bent op een lokatie met alleen een berijdbare wedstrijdbaan waar je dan een half uurtje in mag rijden voor dat de wedstrijd begint....
haken kan ook heel goed de oorzaak zijn van het vasthouden in de kaak.ik laat meestal 1x per jaar de tandarts komen gewoon voor controle.haken zijn erg pijnlijk.