Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
petitparis schreef:ik zou denken dat een arabier en zelfs een draver pittiger uit de hoek kan komen als een warmbloed. Maar dan geldt weer, elk paard is anders, voor't zelfde geldt heb je een volbloed met koudbloed mentaliteit of omgekeerd
Maar als je het niet echt ziet zitten en al twijfels hebt over longeren alvorens op te stappen of niet, dan denk ik dat je beter hulp kan zoeken

Dhani schreef:ik zou hem/ haar gewoon weg brengen naar een ervaren trainingstal. dat weet je zeker dat je nix kapot maakt aan je diertje!
ik merk aan je bericht dat je wat onzeker bent over je warmbloedje. dan zou ik er zeker niet zelf mee aan de slag gaan! jonge paarden zijn gehaait op spanning! dat voelen ze vlekkeloos aan.
Dus ik zou hem/haar lekker weg brengen.
Linda1989 schreef:Dhani schreef:ik zou hem/ haar gewoon weg brengen naar een ervaren trainingstal. dat weet je zeker dat je nix kapot maakt aan je diertje!
ik merk aan je bericht dat je wat onzeker bent over je warmbloedje. dan zou ik er zeker niet zelf mee aan de slag gaan! jonge paarden zijn gehaait op spanning! dat voelen ze vlekkeloos aan.
Dus ik zou hem/haar lekker weg brengen.
Als je zelf onzeker bent/twijfelt zou ik er niet aan beginnen omdat het paard dan ook onzeker is/gaat twijfelen.
Wij hebben ons paard naar een goede ervaren trainingstal gebracht (staat ze nog steeds) en wij mogen nu al na drie weken rijden, onder begeleiding van hun. Zoals het er nu naar uitziet mag ze volgende week naar huis. Dit verschilt wel per paard, maar we zijn erg tevreden over het resultaat. Als je paard eenmaal weer terug is kan je altijd nog lessen nemen ter ondersteuning.
Bij een trainingsstal kunnen ze je ook globaal vertellen wat voor een karakter jouw paard heeft.
Moontje1991 schreef:Het ras maakt niet uit voor of ze de ruiter acepteren.
Goede voorbereiding daar gaat het om.
Hoelang is het paard al in de hand 1 week, 1 jaar, zijn hele leven?

.cadee schreef:Hallo,
ik heb mij een jong paard gekocht.
4 jaar goed in de hand, zadel en hoofdstel gewoon.
Moet enkel nog het gewicht van de ruiter gewoon worden (iemand erop)
ik heb al enkele paarden zadelmak gemaakt.
Zoals tinker en arabier, draver.
Maar een warmbloed zie ik niet zo zitten.
ik hoor vaak zo verhalen van echte (rotzakken) van paarden.
Hoe zie ik eigenlijk aan men paard dat ze een goed karakter heeft (ook als ik er op zou gaan zitten)
Je weet eigenlijk nooit hoe het paard percies gaat reageren...
hoe pak ik dit probleem het beste aan.
een goed moe maken aan de longe of in de bak voor ik er op ga hangen/zitten ?
Of gewoon zonder longeren ?
Dit is ze :
http://www.youtube.com/watch?v=s1uPfLqm ... re=channel