Even wat informatie. Oakland is een 7-jarige Oldenburgerruin v. Oxford. Ik heb hem nu 2,5 jaar en op dit moment rijden we B dressuur met winstpunten. Waar we op dit moment vooral aan werken is zijn hoofd-halshouding. Oakland vindt het nog erg moeilijk om wat lengte in zijn hals te krijgen. Hij kropt zich snel een beetje op, waardoor hij ontzettend achter de teugel kruipt en strak wordt in de bovenlijn. Omdat hij dit erg moeilijk vindt, probeer ik hem vooral juist wat lager in te stellen.
De foto's zijn stills uit een filmpje, vandaar dat de kwaliteit bagger is, maar ik vond ze toch wel de moeite waard om te laten zien en ik denk dat ze duidelijk genoeg zijn om commentaar op te geven

Deze beelden zijn van het eind van het rijden. Jammer genoeg merkte ik dat hij wat moe werd, waardoor het beeld niet heel actief meer is.
Aandachtspuntjes:
- Mijn handen: Ik zag dat ik mijn handen wel erg dicht op mijn lichaam heb, vooral in draf.
- Niet voorover vallen.
- Proberen Oak wat meer op de achterhand te houden.
Op de draffoto's heb ik hem dus expres wat lager ingesteld, op de galopfoto's heb ik hem wel opgepakt. Foto's staan niet op volgorde!
Hierbij dan de foto's:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Poging tot middendraf (opgepakt, wordt weer wat strak in de hals)
Brand maar los!
Wat bedoel je precies met 'los van de hand rijden'? Want het probleem is dus juist dat hij een beetje té licht is in de hand, waardoor mijn teugels steeds een beetje gaan flapperen. Dus hij loopt absoluut niet op mijn hand, juist te weinig naar mijn zin. Ik stel hem altijd ook even wat hoger in (toevallig op deze foto's alleen in galop, maar altijd ook in draf), maar merk dan dat ik snel mijn contact een beetje kwijtraak.