In de verkeerde galop zitten na een hindernis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

In de verkeerde galop zitten na een hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 19:22

Hé bokkers!

Als ik een parcourtje met mijn verzorgpony spring, land hij soms in de verkeerde galop. Dat is niet erg handig met sturen en dan krijg ik hem moeilijker terug. Hoe laat ik hem gelijk na de hindernis in de goede galop vallen, gaat dat met de loop van de tijd beter, of kan ik daar iets aandoen? Ik heb het namelijk nooit geleerd, dus ik ben wel benieuwd. :)

Groetjes Iris

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:24

Kwestie van boven de sprong je hulpen voor de galop waarin je wilt landen al aangeven; kijk ook waar je heen wil en breng je gewicht heel iets naar die kant. Na enige oefening zal je paard hierop anticiperen en in de goede galop landen. Tot die tijd; of via draf over naar andere galop, of vliegende wissel.

Iris_B

Re: In de verkeerde galop zitten na een hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:26

Ik krijg vaak als tip met springles om meer m'n buiten teugel er aan te houden.
En inderdaad zoals hierboven gezegd boven de sprong hulpen voor de galop waarin je wilt landen aangeven.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 19:30

Oke bedankt! :) Ik ga nu terug naar draf, dat doe ik sowieso, omdat ik nog niet zolang met hem spring en uit de galop vanaf een andere hindernis moeten we nog proberen. :) (Met de dubbel ging dit wel goed)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:22

Boven de hindernis je gewicht leggen naar de galop waarin je moet landen, daarbij je hulpen geven en goed je buitenteugel erbij houden.

Heb je ook les?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:45

Oke, bedankt voor de tips. :)

Ja ik heb les, maar we springen niet elke les. ;)

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:20

Je kan het best boven en zelfs al een beetje voor de sprong stelling nemen en je been aanleggen.
Een vriendin van mij had ook dat probleem, en het werd echt erg, want de pony sprong zo goed en het was een wedstrijdruiter, maar de foute galop is natuurlijk niet echt handig.
Ze lieten hem gewoon doorgalopperen tot aan het einde van het hek en draaide daar scherp naar dde kant van de juiste galop, en zo heeft ie dat geleerd, het was maar 5 keer nodig.

Dus moest je echt wanhopig zijn ....

caatje000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:29

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn paard land ook altijd in de verkeerde galop. Ik ga dan ook altijd terug in de draf. Helaas is het niet meer af te leren. Ik heb het ook geprobeerd met een drafbalkje. Het paard is L-springen. Ik rijd nu alleen nog dressuur met hem.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:37

Niet meer af te leren is niet waar hoor.
Als je duidelijk kijkt naar waar je heen wil is het meestal al genoeg, want dan erplaats je je gewicht naar die kant en zal het paard in de goede galaop verder gaan.
Oefenen!

caatje000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:00

Nou, was het maar waar. Dat zou je denken. Ik heb ook alles geprobeerd. Lessen gehad. Ik was er ook van overtuigd dat het zou lukken. Ik rij er nu ca. 2 jaar mee. het paard is inmiddels 17. Mijn jonge paard heb ik het wel aan kunnen leren.

Maar ik blijf oefenen....

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:37

Je zou kunnen proberen om als je bijv. in de linker galop wil na een hindernis IETS naar links te ''hangen'', wel boven je paard blijven dus en de linker galop hulp kunnen geven, voor de andere kant gelt het natuurlijk preceis hetzelfde.

succes!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 09:45

Bedankt voor de tips allemaal, ik hoop dat ik het onthoud boven de hindernis. :+ :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:06

Vóór de hindernis al bedenken wat je wilt gaan doen als je boven de sprong bent. Als je dat in gedrachten houdt, moet het lukken.
Succes!